18.05.2010
Często komentowane 290 Komentarze

Epic Games: „Przenieśliśmy się na konsole z powodu piractwa”

Epic Games: „Przenieśliśmy się na konsole z powodu piractwa”
Jeszcze kilka lat temu studio Epic Games było ekipą nastawioną wyłącznie na gry pecetowe. W ostatnim jednak czasie firma tworzy produkcje, które trafiają wyłącznie lub głównie na konsole (koronny przykład - Gears of War 2). Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: głównym winowajcą są piraci.

W rozmowie z magazynem Edge, Michael Capps, prezes studia Epic, wyjaśnił powód zmiany polityki firmy.

Jeśli przeszedłeś się po naszych biurach sześć lat temu, Epic był firmą PC-tową. Stworzyliśmy tylko jeden tytuł na PS2, a wszystko inne ukazywało się na PC. A teraz ludzie pytają: <Dlaczego nienawidzicie PC-ta? Jesteście firmą wyłącznie konsolową>. I wiecie co? To dlatego, że pieniądze tkwią w konsolach” – wyjaśnia Capps.

Wciąż używamy PC, wciąż go kochamy, ale zauważyliśmy, jak duży wpływ [na tę platformę] ma piractwo: zabiło wielu świetnych, niezależnych developerów i kompletnie zmieniło nasz model biznesowy” – tłumaczy. „Może Facebook uratuje granie na PC, ale nie będzie ono podobne do zabawy w Gears of War” – dodaje.

Mocne słowa. Które niestety dają do zrozumienia, że szanse na to, iż ujrzymy kiedykolwiek zapowiedziane niedawno Gears of War 3 na komputerach są niemal zerowe…
§

290 odpowiedzi do “Epic Games: „Przenieśliśmy się na konsole z powodu piractwa””

  1. kraven2000- na kazdej platformie tak bedzie.|No i jakos BF:BC2 mial tak samo premiere i sie TROCHE slabiej sprzedal na PC…

  2. @MeSSer A skąd wiesz jak się sprzedał jak nie ma żadnych informacji po premierze o liczbie kopii ?

  3. @MeSSer I to jakoś na PC więcej osób w multi grało a pózniej servery Ea zaczęły padać.

  4. @MeSSer: a czy aby Live nie ma też opcji sprawdzania adresu IP zanim coś ściągniesz??

  5. Ray90- juz mi sie nie chce. to napisz do VG ze klamia i tyle albo znajdz inne zrodlo informacji.|Skoczny- nie ma tylko blokade regionalna np. na DLC wlasnie

  6. @MeSSer No ty korzystasz z VG a tam w BC2 są dane z przed premiery.

  7. Ray90- ok,dopiszmy 10 mln do PC i zalozmy ze oddali wszytkie egzemplarze na konosle. A po co sie ograniczac. |To sa pre-ordery, do cholery!

  8. @MeSSer: i to na pewno wystarcza??

  9. skoczny-ale do czego, bo nie rozumiem? tak swoja droga to DLC z Live mozna sciaganac na nielegalu( sa jakies sposoby) ale w przypadku Alana to DLC jest w pudelku jako kod do przyszlego sciagniecia:)

  10. @MeSSer Ja to mogę do rana 😀

  11. @MeSSer: no jest kod.. Ale są też kłopoty z DLC w Polsce. Na pewno wystarczy ściągnąć grę z Wielkiej Brytanii żeby mieć dostęp do tych DLC?? Nie mam XboXa ale to brzmi jakoś zbyt prosto

  12. jackvancloude 18 maja 2010 o 14:02

    a na xboxsie może nie ma piractwa??? mam znajomych którzy na konsoli grają tylko w pirackie gy. Oczywiście nie popieram tego.

  13. ray90- no z takim zawodnikiem sobie nie poradze:)| Skoczny- M$ nie sprawdza sklepow, komu sprzedaja gry. Ja mysle ze nie powinno byc.|Tu chodzi tylko o brak kodu w pudelku. A jeszcze mam konto na UK, wiec dla mnie jak znalazl

  14. @jackvancloude MeSSer mówi o milionowych stratach portów na PC mimo że ich nie widział a twórcą się wydaje że jedna spiracona kopia to jedna stracona nigdy nie będzie tak że wszyscy co by spiracili kupią oryginalna grę.

  15. Ray90- no to bierzemy sie za ziemniaki.tego nikt nie spiraci:)

  16. @MeSSer Może lepiej za buraki co ? 😀

  17. Z tego co wiem kodu do Alana Wake’a w Polskim pudełku nie uświadczysz.

  18. Sciass-no przeciez mowie!

  19. @MeSSer: ale masz pewność?? Bo kody kodami ale jakby można było tak łatwo mieć te DLC w naszym kraju to myślę, że te kody znalazłyby się w pudełku. Wiem, że znaczna część nie robi problemów ale niektóre można pobrać tylko będąc w tym kraju (sprawdzanie IP albo coś – nie wiem szczerze).

  20. bimberoman17 18 maja 2010 o 14:13

    Ludzie nauczcie się, że lag Lag (latencja) – interwał czasowy (opóźnienie) między wysłaniem pakietu informacji, a jego odebraniem. W lokalnych sieciach komputerowych zwykle mierzy się go w nanosekundach, w sieciach takich jak internet jest on rzędu kilkudziesięciu milisekund, jednak w przypadku wystąpienia problemów z funkcjonowaniem sieci (spowodowanych np. przeciążeniem serwera), może dojść do jego wydłużenia – nawet do kilku sekund. To jest zależne od neta nie od karty graficznej czy procka…

  21. bimberoman17 18 maja 2010 o 14:14

    Jak mi ktoś jeszcze raz wyskoczy, że lag zależy od FPSów to chyba stracę wiarę w naród polski…

  22. No właśnie to nie wina gry a neta.

  23. bimberoman17 18 maja 2010 o 14:19

    Teraz widać ile kto ma lat. Generacja pierwszego CS i Q3 czy ET wie co to lag. To zrzucanie laga na słabą kartę zaczęło się wraz z CoD MW i dziećmi neo masowo szturmującymi serwery…

  24. Skoczny-jakby dali kod do LIve do kraju, ktory nie ma Live to na kogo by wyszli? Na idiotow? Na debili?Na zlodziei? A jak mi nie beda chcieli sprzedac, to trudno nie kupie. To bedzie wersja brytyjska gry a nie polska.|Nie mam pewnosci, trzeba sie troche rozpytac o to tych co tak poprzednio kombinowali.

  25. szkoda, bo całkiem fajne gry robili… ale z drugiej strony- więcej kasy w kieszeni zostanie 😀

  26. @harap No tak samo pomyślałem będę miał kasę na inne tytuły równie dobre.

  27. Tak, k**wa, będę przeklinać, bo zawsze mnie denerwują ci ch**e, znaczy piraci, te j*bane f*uty, dziękuję za wyrażenie mojej opinii, o tych …

  28. harap- Nie boj sie: mozesz nie kupowac ich wogole:)

  29. @Hierof Mi się wydaje że taka a nie inna wypowiedz gościa z Epic to kwestia tego że mają oni podpisana umowę z MS jak by mieli z kim innym z wielkich wydawców to ich grę ujrzeli byśmy na PC.

  30. @MeSSer: jeśli działa to faktycznie lepiej załatwić sobie grę z UK. I tu przyznam rację. I nie wyszliby na aż tak dużych idiotów, jeżeli chcą wprowadzić usługę Live w naszym kraju. Wystarczy info, że będą do ściągnięcia później

  31. To musieli by chyba robić gry tylko na PS3 bo przecież każdy gracz wie doskonale, że Xbox360 też jest piracony na potęgę!

  32. @THERON23 POWIEM JESZCZE RAZ MAJĄ PODPISANE UMOWĘ Z MS DLATEGO TAK MÓWIĄ.

  33. Ray90- Ale nie ukrywajmy – na PC sie mniej sprzeda, i tyle.

  34. Bzdura, na konsolach też jest piractwo. Ale kasa jest – ciepły kontrakcick z M$ i z uśmiechem na ustach kłamiemy w żywe oczy.

  35. Mniej się sprzeda ponieważ w większości krajów wyżej rozwiniętych niż Polska (co trudne raczej nie jest) bardziej popularne do grania są konsole. Wygodniejsze w obsłudze przez osoby nie mającej dużej wiedzy w obsługiwaniu komputera.

  36. skoczny- do grania porzeba wiedzy?|Przecztaj prywatna wiadomosc o AC 2, ktora ci wyslalem.|W Complete Edition beda DLC w grze!

  37. Skoro piractwo im przeszkadza, to czemu nie tworzą na nieprzerobione PS3, tylko na zhakowanego Xboxa 360?

  38. kiedyś było takie samo piractwo i co? Jakoś mogli robić na PC. Wciąż konwersja na PC na pewno kosztuje mniej niż wyniosłyby przychody z takiej wersji gry. Wniosek? Pieniądze leżą w MS, który chce mieć exclusiva. Proste.

  39. Do grania nie potrzeba wiedzy, ale jakiś dwudziestopare latek który dopiero założył rodzinę, chce się chwilę zrelaksować, to wygodniej mu jest po prostu włożyć płytę do czytnika i grać

  40. Segi-Sa 4 powody:|1)-skala jest mimo wszytko znacznie mniejsza|2)-i tak z gry sprzedanej jest 2x zysk(i jeszcze DLC itp.)|3)-to studio Microsoftu,do cholery!Pisze ci ,,Microsoft Games” jak wlaczasz gre|4)Do tej pory sie sprzedaja lepiej na konsole, wiec czemu teraz mialoby byc inaczej!

  41. Mantrox- to czemu nie robic exa PC-towego??Blizzard moze. Tylko inni nie umieja. Straszne|Skoczny-czytales moje PW??

  42. @MeSSer: eee… ale z tego co wnioskuję będą one na płycie

  43. A ja mam oryginała Gears of War na PC i dalej nie mogę w niego zagrać przez skopaną konwersję i jej błędy. Trafiłem na najgorszy, na którego nic nie pomaga. :/ Więc nawet nie wiem, czy to dla mnie zła, czy dobra informacja. Na pewno PC straciło kilka tytułów, ale nie zamierzam kupować konsoli dla nich, chyba że PC stanie się tylko i wyłącznie narzędziem do pracy i wszyscy deweloperzy przeniosą się na konsole, co jest najgorszym z możliwych scenariuszy. A piractwo wszędzie jest takie samo tylko kasa inna. 😛

  44. skoczny-No ale problem z glowy.Masz od razu bez koniecznosci sprawdzania czy Live ci zablokuje pobieranie.

  45. mgcompany- Nic dodac, nic ujac.

  46. Mając oryginał GoW (który nie chce mi zadziałać), jak ściągnę działającego pirata, to będę nielegalnym użytkownikiem? Pewnie w myśl licencji tak, ale jeśli to jest jedynie wyjście by w końcu zagrać? W końcu zakupiłem grę. Może ktoś na ten temat coś wie?

  47. @MeSSer: ale co to ma do rzeczy – to jest reedycja. Która wychodzi parę miesięcy później. Sorry, ale co ma zrobić ten co już kupił?? Nie rozwiązuje to zbytnio problemu.

  48. Xbox też jest piracony to prawda. Ale pan Capps mówi : ” To dlatego, że pieniądze tkwią w konsolach”. Nie chodzi tutaj jedynie o piractwo. Przyjmijcie do wiadomości, że:|1. Na Xboksie piratwo istnieje ale jest mniejsze niż na PC.|2. W bogatych krajach zachodnio-europejskich jak i w Stanach czy Kanadzie ZDECYDOWANA WIĘKSZOŚĆ LUDZI GRA GŁÓWNIE NA KONSOLACH.|3. Dostają kasę od M$ za to, że tworzą tytuły na wyłączność.

  49. Nawet oryginal nie zagra w multi, bo nie ma jakeigos Games For Windows Live w Polsce.Ale za rade co do piracenia sie dostaje ostrzenienia,wiec:|Rob co wolisz|skoczny-ten co juz kupil niech zaluje ze zyje w Polsce.Proste.Ja sie zawsze boje o DLC do polskich gier wiec sprawdzam czy sa

  50. geralt1392-a ze gra na x to 200zl(60 dol) a na PC 100zl(30 dol) to pies?

Dodaj komentarz