Epic Games: „Unreal Engine 4 sprawia wrażenie, że demo Samaritan wygląda jak kupa”

W rozmowie z serwisem Shacknews Mark Rein, wiceprezes Epic Games, dał do zrozumienia, że Unreal Engine 4 przyniesie ze sobą naprawdę zaawansowaną oprawę graficzną. Jak mówi:
Gdyby demo Samaritana wyglądało, jak kupa, to Unreal Engine 4 wyglądałby tak, jak Samaritan, którego znacie. Wraz z tym demem chcieliśmy pokazać przyszłość. Nadejdzie ona szybciej, niż oczekiwaliśmy.
Rein pokazał redakcji Shacknews demonstrację Samaritan, uruchamiając ją na komputerze wyposażonym w jedną, niezapowiedzianą jeszcze kartę Nvidii znaną pod kodową nazwą Kepler. Dla porównania – jeszcze rok temu to samo demo musiały udźwignąć trzy GeForce’y GTX 580. Jak dodaje:
Nie spodziewaliśmy się, że przyszłość nadejdzie tak szybko. Jeśli możemy uruchomić Samaritana w tym roku na jednej karcie graficznej, może w przyszłym roku zdołamy to samo zrobić na laptopach.
W związku z tak dynamicznym rozwojem technologii i sprzętu, Rein wyjawił w rozmowie z CVG, że Epic Games cały czas naciska na producentów konsol, by nowe platformy były jak najbardziej zaawansowane. Jak mówi:
Nie obawiajcie się. Każdego dnia naciskamy na producentów konsol. Dlatego zrobiliśmy Samaritan i prezentujemy tutaj wysokiej jakości demo. Naprawdę naciskamy na nich, bo jeśli tego nie będziemy robić, Apple ich przegoni. Naprawdę lubimy granie na dużych telewizorach i konsolach stacjonarnych, tak jak i na iPadzie. Lubimy wszystkie te rodzaje zabawy i nie sądzimy, że konsumenci chcieliby z nich zrezygnować. A zrobią tak, jeśli nie pozostaniemy wierni głównym założeniom platform. Granie na konsolach polega na dostarczaniu czegoś, co wyciska ostatnie soki ze sprzętu i wspomagane jest modelem licencjonowania oprogramowania – tak jak robi to Apple ze swoimi telefonami. Oba rynki nie różnią się zbytnio pod tym względem.
Jak dodaje:
Na tym polega model konsolowy i jeśli tego nie pojmiesz, jeśli nie rozwiniesz go odpowiednio, ludzie nie zauważą odpowiednio dużej różnicy, by podążyć za tobą… wszystko zakończy się klapą. Nie ma na razie granicy dotyczącej tego, co możemy zrobić z nieograniczoną technologią. Dlatego będziemy zawsze naciskać na producentów konsol, by dali więcej niż się da. Ale to nasz obowiązek. Po to właśnie stworzono Epic. Nie każdy korzysta z naszej technologii i to jest w porządku. Ale jeśli możemy pomóc branży jako całości, a potem damy wsparcie ludziom korzystającym z naszych rozwiązań, to pomożemy sobie i konsumentom. To właśnie jest coś, nad czym bardzo ciężko pracujemy, coś w co jestem osobiście zaangażowany. To Tim Sweeney stoi na czele tego okrętu, ale ja jestem tuz za nim.
Czytaj dalej
67 odpowiedzi do “Epic Games: „Unreal Engine 4 sprawia wrażenie, że demo Samaritan wygląda jak kupa””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
@Moonshield – wyczuwam translatora 😛 Nawiasem mówiąc, zastanawia mnie ta gwiazdka w słowie „kupa”. Od kiedy jest to słowo wulgarne? SERIOUSLY, GUYS. To w takim razie „kupa szmat” to już wiązanka jest, tak? 😀
Samaritan, uruchamiając ją na komputerze wyposażonym w jedną, niezapowiedzianą jeszcze kartę Nvidii znaną pod kodową nazwą Kepler. Dla porównania – jeszcze rok temu to samo demo musiały udźwignąć trzy GeForce’y GTX 580.to żart czy propaganda??
zbyt szybko ue 4 nie zobaczymy bo wyjdzie wraz z nowymi konsolami . Gdzieś (chyba w którymś cda) czytałem że producenci konsol wstrzymali się z ich premierą ze względu na kiepską sytuację ekonomiczną i że ma nadejść (oby nie) druga fala kryzysu . Jeśli nawet epic wyda go wcześniej (padają głosy że jego premiera nastąpi w okolicach 2014) to jestem pewien że będzie dobrze zoptymalizowany
@Wenus, nie wiadomo, czy doczekasz się PS5. PS4 być może się ukaże, i być może odniesie jakiś tam( bo znów nie będzie wstecznie kompatybilne) sukces. Ale usługi typu On-Live zdobywają coraz większą popularność. Więc nie wiadomo czy będzie potrzebna kolejna generacja konsol. A jakie możliwości daje granie w chmurze. Wyobraź sobie tylko tą grafikę… 😉
Jak się robi demo pod kartę to nie ma co się dziwić że tak mocno zjechali z mocą obliczeniową. Poza tym UE4 na pewno jest wspierane przez nVidię, choć z drugiej strony może użyli testową wersję dwuprocesówki??
grafika, grafika, grafika, GRAFIKA… a jakość gier sama w sobie jak leciała w dół, tak leci dalej. do tego polityka DLC, która sprawia, że zaczynam wątpić, czy gry aby na pewno robione są „od graczy dla graczy”, wymyślne zabezpieczenia antypirackie, z którymi największy problem mają ci posiadacze legalnych kopii, ilość błędów odbierających przyjemność z gry, a wynikających z faktu, że są ona coraz to bardziej skomplikowane PRZEZ właśnie tą nie-kupowatą grafikę – czy aby na pewno jest się z czego cieszyć?
Wyczówam, że znów będe się bulwersował na myśl o tym, że gra działa na Unreal Engine…tymbardziej, że nie za bardzo mam ochotę wymieniać GTX’a 460 =.=|A tak btw – czy Ci kolesie mają niepokolei w głowach ? Kto ma 3 GTX’y 580 (ten Kepler raczej tańszy nie będzie z początku…a i tak pewno wsadzili najmocniejszą wersję jaką tylko mogli stworzyć 😀 )
Jak mówi, jak dodaje, jak mówi, jak dodaje, jak mówi, jak dodaje, jak mówi, jak dodaje, jak dodaje, jak mówi, jak mówi.Piotrek, znasz inne zwroty?
No nic czekamy na jakąś oficjalną prezentację, zobaczymy czy będzie trzeba podnosić szczękę z podłogi. 🙂 Słowa, że demo Samaritan wygląda blado przy najnowszej wersji silnika Unreal są bardzo mocne i w sumie trudno mi sobie wyobrazić jak może to wyglądać. O ile nie są to puste słowa. Mam tylko nadzieję, że w parze z tak zaawansowaną grafiką idzie nie gorsza interakcja z otoczeniem.
Wiecie kiedy szczękę można podnosić z podłogi? Gdy na starym komputerze (C2D @1.8Ghz, 2Gb ram, GF 9600GT) odpalasz Crysis’a na high (dx9) i widzisz że działa płynnie. Raz że świetna grafika, dwa świetna optymalizacja. Dopóki te dwie rzeczy się nie łączą, to nie ma co się zachwycać. Stworzenie silnika z świetną grafiką, to jeszcze nie osiągnięcie.
@Shleizer chyba nie doceniasz Epic. O.o|UE3 był wzorem skalowalnego silnika, który można naprawdę mocno zoptymalizować.
ja mam stary trochę komp i bym się cieszył żebym mógł chociaż uruchomić wszystkie nowe gry bo nie stety nie mogę karta grafy za słaba 7300gt mało wymagający jestem co
@Shleizer Swietna optymalizacja?|Slaby zart kolego.|Crysis 1, ma okropna optymalizacje.|Co innego C2.
Mam nadzieję że UE4 będzie działało na poczciwym 9600gt. U mnie wszystkie oparte na UE3 działają płynnie w full detalach przy rozdziałce 1440×900 i przy core 2 duo e8400 3ghz i 3gb ram. Oby nowy silnik był tak dobrze skalowalny
Jak dla mnie demo to nie wygląda rewolucyjnie… Co najwyżej ewolucyjnie.
@groznex, i wygląda jak kupa w porównaniu do pierwszej części (słabe textury, mała interaktywność). I nie używaj słów, których znaczenia nie znasz tzn. „optymalizacja”.
Szkoda że producenci UE muszą przejmować się konsolami, gdyby mogli skupić się tylko na PC…