2
około 22 godziny temuLektura na 1 minutę

Epic obniża koszt licencji na Unreal Engine 5, aczkolwiek jest jeden haczyk

Zmiany w wysokości opłat licencyjnych za gry powstałe na silniku UE5 zostały wdrożone w ramach nowego programu „Launch Everywhere with Epic”.


Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Epic zdecydował się na wystosowanie kolejnej zachęty dla osób rozważających stworzenie gry na silniku Unreal Engine 5. W ramach swojego nowego programu „Launch Everywhere with Epic” Tim Sweeney i spółka zdecydowali się zmniejszyć opłaty licencyjne za wykorzystanie UE 5 z 5 do 3,5% – pod warunkiem, że powstała na nim produkcja zadebiutuje bez żadnego opóźnienia na Epic Games Store.

Oficjalny start programu został zaplanowany na 1 stycznia 2025 roku, aczkolwiek zakwalifikować się do niego mogą gry, które zawitały do Epic Games Store jeszcze w tym roku.

Co ciekawe, oferta dotyczy zarówno pecetowej odsłony EGS, jak i jej androidowego odpowiednika. Na ten moment w programie nie uwzględniono wersji sklepu na system iOS, a bez wątpienia jest w tym spora zasługa niesłabnących napięć na linii Apple-Epic.

O „Launch Everywhere with Epic” dowiedzieliśmy się przy okazji konferencji Unreal Fest Seattle 2024, z której pełnym zapisem (trwającym nieco ponad dwie godziny) możemy zapoznać się poniżej:


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.

Profil
Wpisów1189

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze