26.01.2022, 14:15Lektura na 2 minuty

Epic otwiera w Polsce studio złożone z weteranów demosceny

W jego skład weszli autorzy Datury i Bound.


Witold Tłuchowski

Firma Tima Sweeneya nie kryje swoich ambicji i robi wszystko, by stać się jednym z najważniejszych graczy branży. EGS nie zajął co prawda miejsca Steama – choć Epic zdecydowanie nie szczędzi na ten projekt pieniędzy  ale spółka stara się zwiększać swoje wpływy także na inne sposoby, w tym poprzez przejmowanie kolejnych studiów.

Doczekaliśmy się kolejne inwestycji firmy po przejęcia Harmonix czy Psyonix – tym razem w Polsce. Jak ogłoszono, nowo powstałe studio składać się będzie z zespołu dotychczas pracującego w Plastic (określającego się mianem „first demoscene corporation”), czyli autorów m.in. Datury czy Bound.


Epic z przyjemnością ogłasza, że poszerza swój zespół, rozwijając w Polsce nowe studio zajmujące się produkcją gier. Studio skupi się na oryginalnych, samodzielnych projektach, przełamujących granice zarówno pod względem oprawy graficznej, jak i technologii tworzenia gier. Prace poprowadzi niewielki, utalentowany zespół, który przeszedł do Epic ze studia Plastic, słynącego z gier Bound, Datura i Linger In Shadows. Twórcy będą ściśle współpracować z działem wydawniczym Epic Games, który pomaga studiom dostarczyć ich kreatywne wizje graczom z całego świata.


Hector Sanchez, dyrektor działu wydawniczego Epic Games, nie szczędzi developerom pochwał:


Od ponad dwudziestu lat zespół Plastic tworzy jedne z najambitniejszych i najbardziej przyszłościowych projektów na demoscenie. Ta grupa niesamowicie zdolnych ludzi stworzyła definiujące gatunki projekty, które wytyczały kierunki rozwoju technologicznego, wykorzystując do maksimum możliwości sprzętowe i dbając o estetykę oraz walory artystyczne. Ogromnie cieszy nas, że dołączyli do naszego zespołu i że możemy wspierać ich rozwój w firmie Epic.


Firma zapowiada intensywne rozwijanie swojej działalności w regionie, a w tym celu poszukuje programistów, animatorów i producentów. Listę stanowisk znajdziecie TUTAJ.

Przypomnijmy, że nie jest to pierwsza w historii inwestycja Epica w Polsce. W 2012 firma wykupiła People Can Fly (przemianowane później na Epic Games Poland), jednak trzy lata później studio na powrót stało się niezależne.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze