Factorio: Generowanie świata przejdzie gruntowne zmiany wraz z wejściem dodatku

Maciej "Macix" Szymczak
Nadchodzące Space Age wymaga praktycznie całkowitej przebudowy kluczowych mechanik. Wszystko z powodu dodania do gry innych planet.

Od premiery Factorio minęło już ładnych kilka lat i po tak długim czasie gra w końcu doczeka się większej aktualizacji opatrzonej numerkiem 2.0. Wejdzie ona w życie w przyszłym roku wraz z zapowiedzianym jakiś czas temu dodatkiem Space Age. Jako że rozszerzenie będzie kontynuacją głównej historii, to przyjdzie nam zwiedzać inne planety po udanej ucieczce z tej, na której byliśmy uwięzieni. Z tego powodu przebudowy wymaga jeden z kluczowych systemów gry — generowanie świata. 

https://twitter.com/pcgamer/status/1740841230777381080?s=20

Jak wynika ze wpisów twórców z Wube Software na oficjalnym blogu Factorio, gra doczeka się poważnych zmian w momencie wprowadzenia dodatku. Wraz z dodaniem do gry nowych planet, w tym wulkanicznych, okazało się, że generowanie dużych różnic wysokości terenu czy kanionów pełnych lawy, stało się niezwykle problematyczne. Z tego powodu ekipa odpowiedzialna za grę musiała napisać na nowo ponad 90% silnika odpowiedzialnego za generowanie terenu.

{„alt” => „”, „caption” => „”, „imageUrls” => [„https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2023/12/30/93ec143d-803a-40de-a0c0-61ae7b50602e.jpeg”, „https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2023/12/30/875ecf50-7d09-4eef-8e0b-8add5c9c4bbb.jpeg”], „isStretched” => false}

Powyższe obrazki dość dosadnie pokazują, jak bardzo zmieni się teren, na którym będzie toczyła się gra. Pierwszy z nich to mapa z podstawowej wersji gry, a drugi to wulkaniczna planeta, którą ujrzymy w dodatku. Im bardziej czerwono, tym wyżej, a błękitne linie i pola oznaczają zbiorniki wody i kaniony pełne lawy.

Premiera dodatku Space Age przewidziana jest na przyszły rok, jednak nie znamy jeszcze żadnej, konkretnej daty.

Dodaj komentarz