Fallout 76: Gracze odkryli sekretny „pokój developerów”, a Bethesda ich za to banuje [WIDEO]

Fallout 76: Gracze odkryli sekretny „pokój developerów”, a Bethesda ich za to banuje [WIDEO]
Wygląda na to, że w największej tragikomedii zeszłego roku jeszcze nie padła ostatnia kwestia.

Po listopadowym skandalu związanym z torbami w edycji kolekcjonerskiej i jeszcze większej aferze dotyczącej wycieku danych użytkowników szum wokół Fallouta 76 na chwilę przycichł. Ale tylko na chwilę.

Ostatnio część graczy odkryła istnienie w grze tzw. „pokoju developerów”. Nie jest to w zasadzie takie zaskujące, zważywszy na to, że w Skyrimie i Falloucie 4 również takie były. W pomieszczeniu tym fani znaleźli każdy przedmiot dostępny w grze (wliczając w to najlepsze wyposażenie) oraz rzeczy, które jeszcze oficjalnie do produkcji nie zawitały, bo twórcy planują dodać je w przyszłych patchach. Spotkać tam też można samotnego enpeca o imieniu Wooby.

„Pokój developerów” to miejsce, w którym twórcy mogą testować swoje rozwiązania przed udostępnieniem ich odbiorcom. W tytułach jednoosobowych istnienie takiego pomieszczenia nie powoduje większych komplikacji dla gracza, ale w grze sieciowej bezproblemowy dostęp do najlepszego wyposażenia zaburza równowagę. Co zresztą chyba już się stało, bo twórcy wydali zakaz handlu pancerzami, które nie zostały jeszcze udostępnione publicznie.

Jeśli sami gracie w Fallouta 76 i pomyśleliście, że może fajnie będzie ten pokój zobaczyć na własne oczy, to radzimy się nad tym dobrze zastanowić. Ci, którzy odwiedzili pomieszczenie, są informowani mailowo o zbanowaniu ich konta w grze. Fani dostają takie wyjaśnienie:

Witaj, Kontaktujemy się z Tobą w sprawie konta w grze Fallout 76. Nasze źródła donoszą, że Twój bohater został „uszkodzony”. Uszkodzenie zwykle pojawia się po tym, gdy odwiedzisz obszar, którego nie da się zobaczyć poprzez normalną rozgrywkę. Aby zapewnić integralność Twojego konta i serwera, zdecydowaliśmy się zawiesić Twoje konto. Oczywiście nasi doradcy są cały czas do twojej dyspozycji. Jeśli podejrzewasz, że podczas swojej rozgrywki dotarłeś do miejsca, do którego nie powinieneś mieć dostępu, prosimy o odpowiedź, w której dokładnie opiszesz, w jaki sposób się tam dostałeś. Pomoże to nam naprawić błąd i pozwoli przywrócić Twoje konto do rozgrywki. Jeśli jednak nie zdecydujesz się na odpowiedź na tego maila, Twoje konto pozostanie zbanowane i niedostępne do czasu, aż zakończymy postępowanie wyjaśniające.


Jeśli chcecie przekonać się, jak wygląda „pokój developerów”, niżej prezentujemy filmik jednego z graczy.

42 odpowiedzi do “Fallout 76: Gracze odkryli sekretny „pokój developerów”, a Bethesda ich za to banuje [WIDEO]”

  1. Pytanie dlaczego ja zwykle gram w gry singleplayerowe…

  2. Po Developer roomie leci zwiastun The outer worlds. Przypadek?

  3. Bethesda robi wszystko żeby wyrwać firmom typu EA, Take2 czy Activision-Blizzard tytuł ścierwa roku…

  4. „Przeróbmy najsłabszego Fallouta z całej serii w uproszczony shooter/survival online! Przecież to taki dobry pomysł!”

  5. „prosimy o odpowiedź, w której dokładnie opiszesz, w jaki sposób się tam dostałeś. (…) Jeśli jednak nie zdecydujesz się na odpowiedź na tego maila, Twoje konto pozostanie zbanowane i niedostępne do czasu, aż zakończymy postępowanie wyjaśniające.”|To brzmi jak rasowy szantaż. Namiary na sposób albo bye bye. Tak trzymać Beth, widać, że uczycie się… i jesteście coraz lepsi we wbijaniu gwoździ do swojej trumny 🙂

  6. Podobno ludzie na jakichś rosyjskich forach cały czas sprzedają developerowe graty za prawdziwą kasę. Uwaga bo ludkom z Bethesdy uda się ich zatrzymać.

  7. I dobrze… banować od razu. Nikt do tych pomieszczeń nie dostał się przez przypadek.

  8. Lecą bany bo gracze dostali się do rzeczy które oni mieli zamiar sprzedać w swoim sklepiku ze skinami? 😀

  9. Booooriiing, zróbcie w końcu newsa, jak u Randiego Pitchforda z Gearboxu znaleźli dziecięcą pornografię (bynajmnie nie rysowaną) i że organizował pokazy ekscybicjonistyczne dla dzieci (tutaj akurat wypowiadają się świadkowie i uczestnicy tych „pokazów”

  10. @Thorongil83 nie był bym tego taki pewien, patrząc na formę samego buildu. Mam wrażenie, że idąc gdzieś przez las idzie wpaść do tego pokoju przez niewidzialna dziurę w ziemi ;D

  11. Banowanie ludzi za własne błędy, w grze która umiera- świetny pomysł

  12. To teraz zbanowani musza napisać rozprawkę na temat „nie będę schodził ze ścieżek ustalonych przez twórców” xD. A tak serio, robić taki pokój w grze online?! Chyba nie bez powodu wszelkie inne gry online mają serwery testowe zupełnie niepowiązane z głównym, może warto o czymś takim pomyśleć Bethesdo…

  13. Ktoś jeszcze z Was czeka na TES VI? xD, bo mi już troszkę przeszło.

  14. @N400|Todd, błagam, daruj sobie…|A tak na serio, to dobrze, że ci się podoba i oby trwało to jak najdłużej, ale ta drastycznie obniżona cena (dziś to już około 50 złotych) nie wzięła się znikąd. Większość z nas uważa 76 za półprodukt, cyniczną próbę zarobienia na fanach marki i znaleźlibyśmy pewnie i setkę powodów na potwierdzenie tej tezy. Społeczność uwielbia zachowywać się jak banda rozhisteryzowanych dzieci, ale w tym konkretnym przypadku nawet najostrzejsza krytyka jest w pełni uzasadniona.

  15. Według niektórych Artifact również jest sukcesem pomimo utraty 90% graczy, a zapewne nielicznym także podobało się No Man’s Sky po premierze.

  16. @Ogoorek1 dopadł ich syndrom wyparcia, że taki badziew za tyle kupili i nie mogą zwrócić, więc będą bronić tych gier jak lwy wmawiając sobie że są najlepsze na świecie na 90% populacji się myli

  17. Jakim trzeba być kretynem żeby testować nową zawartość w oddzielonym kawałku mapy na tym samym serwerze na którym grają inni gracze. Mistrzostwo debilizmu. Na prawdę nie stać ich na mały osobny serwer? Nawet w tym aspekcie oszczędzają? Oni totalnie nie mają głowy do gier online. I jeszcze gracze muszą obrywać. Czekam dalej na to co wymyśli Bethesda. |Na TESV również czekam bo jestem ciekawy co tam odwiną.

  18. @N400 |No to wymień grę która okazała się większą porażką 2018?

  19. @animatiV kolega był chyba w śnie zimowym i przespał premierę TESV Skyrim.

  20. wielki0fan0gier 12 stycznia 2019 o 17:29

    Kupujesz 35-metrowe mieszkanie od dewelopera. Robisz remont i w trakcie mierzenia pomieszczeń okazuje się, że otrzymałeś metr kwadratowy więcej. Chwalisz się tym społeczności. Przychodzi deweloper i z asystą policji i wyrzuca cię z mieszkania do czasu „wyjaśnienia sprawy”. Po kilku miesiącach pozwalają ci wrócić do mieszkania. W międzyczasie deweloper przymocował do ściany płytę gipsowo-kartonową i pustą przestrzeń wypełnił pianką, aby zredukować nadwyżkę metrażu.

  21. @wielki0fan0gier Strasznie głupie i nietrafione to porównanie. Fakt faktem sama Bethesda schrzaniła sprawę, bo powinni takie rzeczy usunąć ale ten pokój to po prostu jeden wielki cheat dla kogoś kto się do niego dostanie.

  22. A ta gra to steam czy na co ta gra jest ??

  23. @Laschlo Nie cheat, a bug. To są dwa różne pojęcia.

  24. Fallout 4 z wyciętą zawartością. Nawet ten pokój jest taki sam jak w F4. Identyczny. To chyba o czymś świadczy.

  25. KarczekWieprzowy 12 stycznia 2019 o 20:50

    @Jacek112 Powiedziałbym inaczej, cheat to wykorzystywanie innego programu wspomagającego grę, bug to błąd w grze z różnymi skutkami, exploit – to czasownik tłumaczony na „wykorzystać”, czyli jak można się domyślić: wykorzystanie buga na swoją korzyść|Widziałem już bany za exploity, ale według mnie to głupie, jeśli twórca zawinił i ktoś to wykorzystuje bo w takiej postaci otrzymaj produkt nie powninien być wcale zbanowany a twórca ma po prostu buga naprawić

  26. To nie pierwsza gra w które banują za własne niedopatrzenia.

  27. Fallschirmjager 12 stycznia 2019 o 23:46

    Bethesda, odcinek 2569 – the developer room.

  28. To już chyba należy pozostawić bez komentarza. Normalne gry online jak WoW mają serwery PTR, gdzie testują takie rzeczy, ale jak widać nawet to było za wiele dla Betathesty. Teraz żądają od graczy wskazania błędów we własnej grze, aby je mogli usunąć, bo są za leniwi, aby samemu je poszukać.|@N400|Fajnie, że Ci się podoba, ale nie da się ukryć, że gra na starcie była zabugowana jak siedem nieszczęść, a Todd przedstawiał grę, jako doświadczenie społeczne, gdzie każdy będzie robił za NPC.

  29. Zresztą inną rzeczą bez sensu jest to, iż ludzie, którzy znajdowali się w bunkrze, powinni założyć wspólnotę, aby przeżyć w trudnych warunkach, a nie łazić samemu po ogromnym terenie. No i kto buduje takie bunkry na 24 osoby? Wygląd świata też przeczy uniwersum Fallouta, bo po wojnie nuklearnej spadł tak zwany czarny deszcz, który zniszczył całą roślinność i zabił większość zwierząt. Magicznie ominął Wirginię, że tak zielono tam?

  30. @AnubisKingPL Mi kompletnie przechodzi ochota na TES VI. Patrząc na to, że ma być na tym samym silniku, którego widać nawet po tylu latach nie ogarniają mam wrażenie, że nawet gdyby jakimś cudem przesiedli na nowy silnik to wyniki mogły by być tylko gorsze.

  31. @Scorpix Akurat Blizzard po wypuszczeniu najnowszego dodatku też rzucał permbany na prawo i lewo za to że ludzie znaleźli bug z nagrodami z WQ i tego używali. Zrobili coś źle i tak samo winili za wykorzystywanie tego graczy. A ich ptr Bfa stał chyba tylko dla zainteresowania grą inwestorów, bo pomimo zgłaszanych przez graczy-testerów błędów, nic sobie z tego nie robił i owe zgłaszane błędy pojawiły się na premierę i były obecne długi czas po tym.

  32. @DeeYayHMC Poczeka się z rok czasu, aż gracze popatchują, pomodują, czyli sprowadzą TESa do stanu użytkowego 😉 Nadzieja w tym, że po blamażu F76 może się skapną, że graczom nie da się wcisnąć wszystkiego byle tylko znane logo było. Szkoda, że Bethesda idzie w tym kierunku, bo mają w ręku wiele marek które mi się bardzo podobają – Fallout, TES, Dishonored, Prey, Doom, Wolfenstein, Quake

  33. Wciąż nie zmieniam zdania o jednej z najgorszych firm w branży, EA to przy nich najlepsza firma.

  34. @KarczekWieprozwy Czyli tak jak napisałem, dwa różne pojęcia :D. Jak dla mnie exploit jest bugiem (lub też nie jeśli twórca zostawił go specjalnie np. dla speedrunnerów), który w jakiś sposób może wspomóc gracza. A cheat to zupełnie inna bajka.

  35. Nie chcę bronić tego gniotka, ale to chyba normalne, że gracze dostają bana za exploity? To, czy developerzy mają kibel zamiast mózgu, to już oddzielna kwestia. Ale chyba nawet 5-latek, który gra w Fortnite’a wie, kiedy robi w grze coś, czego nie powinien. Znajdziecie na ulicy walizkę pełną sztabek złota to nie wytłumaczycie się, że „znalezione nie kradzione”.

  36. Gdyby ktokolwiek czytał warunki świadczenia usług przed ślepym klikaniem „zgadzam się”, wiedzieliby że:|”Punkt 8. Zasady postępowania: Użytkownik zgadza się nie korzystać z Usług w następujących celach: (…) W celu promowania, przesyłania, transmitowania, zachęcania do działań obejmujących (…) czerpanie korzyści z aktów wykorzystywania (EXPLOITY). W dążeniu do ciągłego doskonalenia Usług Użytkownik oraz inni gracze, którzy odkryją nadużycia (…) powinni je zgłosić firmie ZeniMax.”

  37. Dla tych co piszą „głupi developerzy mogli zrobić specjalny serwer do testowania nowych przedmiotów”-moim zdaniem problem może być inny, bo po zapoznaniu się z kilkoma technicznymi sztuczkami innych gier bethesdy mogę zaryzykować stwierdzenie, że ten pokój jest potrzebny, by gra działała.*SPEKULACJE* Wiecie spartolili kod gry tak, że wszystko musi się znaleźć na mapie podczas wczytywania gry, bo jeśli zniknie to gra po prostu nie umie tego wczytać ale za to potrafi przenieść to z jednego miejsca w drugie.

  38. Zanim ktoś napisze, że to jest inna gra, inny silnik, to nie… Od co najmniej 8 lat gry bethesdy ciągle działają na tym samym, modyfikowanym silniku więc tego typu zabiegi mogą być dzielone między grami, dla przykładu: pokój developerski z fallout 4 wygląda niemal identycznie jak z fallout 76… W sumie może to być dowód na to, że fallout 76 to tylko mod multiplayer do fallout’a 4. xd

  39. @Jacek112|Exploit to wykorzysta błędów w grze w celu osiągania korzyści.Cheat to niekoniecznie coś odrębnego od gry- dawniej, w grach singleplayer i nie tylko, wystarczyło odblokować dev konsolę i wklepać odpowiednią komendę by mieć god mode, noclip i inne takie. Generalnie cheat pozwala robić w grze rzeczy zarezerwowane dla dev-a. A zabawy z konsolą w multi to był ban.Z kolei w tytułach multi stosuje się hax-y by „podpiąć” jakąś drobinkę kodu pod jakąś lukę w aplikacji by zyskać dev mode.

  40. @mbwrobel Kiepskie porównanie, Owsiak właśnie zrezygnował z funkcji prezesa WOŚP :d

  41. Najgorsza gra roku, najgorszy wydawca.

  42. @DeeJayHMC|Z jednej strony stary silnik ma swoje problemy, ale z drugiej strony to właśnie to że ma już swoje lata, przez co gracze mieli wiele lat na poznanie go, do pewnego stopnia jest powodem dużej ilości modów. A czym by były gry Beth bez modów?

Dodaj komentarz