Fallout MMO: Premiera w 2012 roku
W rozmowie z magazynem Edge Eric Caen, jeden z szefów Interplay, zdradził, że Fallout MMO powinien ujrzeć światło dzienne w drugiej połowie 2012 roku. Wcześniej jednak uruchomione zostaną testy wersji beta gry. Jak dodaje, nad sieciówką pracuje obecnie 90 osób.
Caen poruszył także kwestię sporu prawnego pomiędzy Interplayem, a Bethesdą, która chce odebrać studiu prawa do Fallouta MMO. Jak wyjaśnił, twórcy Fallouta 3 mogli mieć licencję na sieciówkę już wcześniej, ale nie jej nie chcieli.
„Herve Caen [prezes Interplay i brat Erica] negocjował z nimi sprzedaż praw do serii. Mój brat powiedział, że cała marka warta jest 50 milionów dolarów. Oni stwierdzili: <Nie ma mowy. Dlaczego aż tyle?>. Odpowiedzieliśmy: <Ponieważ potencjał gry MMO osadzonej w tym uniwersum jest ogromny>. Odparli: <Nie chcemy tej sieciówki. Sami ją zróbcie>. Oświadczyli, że musimy rozpocząć prace i po pewnym czasie mieć je w zaawansowanym stadium” – wyjaśnia Caen.
Jakiś czas temu Bethesda jednak pozwała Interplay do sądu z zamiarem odebrania praw do Fallouta MMO, twierdząc, że studio nie wywiązało się z pewnych zobowiązań. Caen uważa, że koncern chciał w łatwy sposób przejąć sieciówkę, gdyż po sukcesie Fallouta 3 uzmysłowił sobie, że MMO rzeczywiście ma potencjał.
„Kupili wszystko, ale zostawili nam licencję na MMO, dając nam do spełnienia kilka warunków i myśląc, że im nie podołamy. Ale podołaliśmy. Wiosną 2009 roku Bethesda wysłała nam list, w którym twierdziła, że nie spełniliśmy swoich zobowiązań. (…). Sądzę, że po sukcesie Fallouta 3 zdali sobie, że Herve miał rację, co do wartości marki. Zadali sobie więc pytanie: <W jaki sposób możemy zdobyć pełne prawa bez płacenia?>” – tłumaczy Caen. Jak dodaje, spór z Bethesdą zaowocował między innymi tym, że Interplay nie zaprezentował dotąd Fallouta MMO szerszej publiczności. „Wszystko, co pokażemy, pomoże im w walce” – uważa.
Według Caena, tworzona sieciówka będzie zawierała więcej humoru niż „zbyt poważny” Fallout 3. „Bierzemy oczywiście pod uwagę, to co robi Bethesda [z Falloutem 3 i Falloutem: New Vegas]. Doceniamy niektóre stworzone przez nich elementy, ale niekoniecznie lubimy resztę. Myślę, że zgubili gdzieś wiele humoru, a wygląda na to, że fani się z nami zgadzają. Fallout 3 był zbyt poważny – zdecydowanie nie zmierzamy w tym kierunku. Nasz Fallout MMO będzie niezwykle zabawny. Jednak MMO musi być jednocześnie znacznie głębsze niż zwykła gra. Nie robimy shootera. Owszem, można w niej strzelać, ale to jest bardzo mała część rozgrywki. Sama produkcja traktuje o rekonstrukcji świata” – wyjaśnia.
„Tym, co jest wyjątkowe w naszym projekcie, to sposób w jaki staramy się stworzyć wiele systemów komunikacji pomiędzy graczami. To bardzo duży problem dla takiego World of Warcraft. Współczesne środki komunikacji nie pasują bowiem do świata fantasy. Otrzymanie SMS-a od trolla byłoby dziwne. Ale w postapokaliptycznym świecie…” – dodaje.
§
Czytaj dalej
-
Kolejna chińska gra cieszy się astronomicznym zainteresowaniem. Na Where Winds...
-
Ruszyła sprzedaż limitowanego czteroksięgu „Gier, które trzeba znać”. 500...
-
Nawoływania do bojkotu nie przeszkodziły Ghost of Yotei. Gra Sucker Punch...
-
Z zamku Trosky do Kaer Morhen. Jeden z twórców Kingdom Come: Deliverance...
27 odpowiedzi do “Fallout MMO: Premiera w 2012 roku”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Bethesda jest właścicielem marki Fallout. Firma nie posiada jedynie praw do MMO opartego na serii, które należą do koncernu Interplay pracującego nad grą w swoim radioaktywnym bunkrze. Przedstawiciels studia zdradził, że Bethesda miała szansę zdobyć prawa także do sieciówki, ale ich nie chciała.
Życze tylko: powodzenia i niech wam sie uda!!:)
Marzę, by Fallout MMO okazał się wielkim sukcesem, pozwolił Interplayowi wrócić do gry jako poważny wydawca i odzyskać prawa do całości marki Fallout. A ci żeby wzięli ludzi z Obsidianu i wspólnie robili Fallout 4. A Obsi poza tym dłubałoby nad dużo bardziej dopracowanym i rozbudowanym Alpha Protocol 2.|…i żyli długo i szczęśliwie.
Fristron, widzę, że mamy podobne marzenia… ;D Mam nadzieję, że wszystko się uda z tym Fallout MMO, bardzo chętnie zagrałbym w coś takiego, zainteresowało mnie też to, że nie chcą zrobić z tego strzelanki ale grę polegającą na odbudowaniu świata, bardzo ciekawy pomysł.
Ja już wiem o premierze od 3 miesięcy jak zapisywałem się na bete. LOL
Amen
Oby projekt wypalił. Mam szczere nadzieje że FallOut MMO zepchnie WoW`a z tronu.
Bethesda wyczuła jak jeszcze ściągnąć z graczy kasę bo pewnie by zrobili takiego wow’a z abonamentem osadzonego w świecie fallouta a tu lipa bo nie mają do tego praw i nie zdziwie się jak sprawa wyląduje w sądzie. Chodź z tego co wiem bethesda nie chciała robić fallouta mmo
Ale pewnie i tak będzie przekładanie premiery i wyjdzie jakoś tak 2014-2015. Do tego czasu może już nawet PC nie być… Eech, pomarzyłem i wracam do F1 i 2.
W 2012 to będziemy mieli Fallouta na żywo… 🙂
A po screenie myślałem, że mowa o Machinarium 2 ;D Właściwie to szkoda, że się myliłem… 😉
@MathRaven27 racja hehe… będziemy se z trollami sms-y pisac 🙂 |A tak na poważnie,mam nadzieję że Bethesda nie odbierz praw do Eallouta MMO.Zrobiliby z tego WoW-a w uniwersum Fallouta.|@Fristron |Wyjąłeś mi to z ust 😉
hehe a w 2015 będzie fallout jako RTS 😀
2012… Pozdrawiamy was Majowie 😀
Ja czekam z utęsknieniem, na betę się zapisałem dość dawno.|Jestem fanem fallouta więc kupie, a teraz ide do New Vegas 🙂
kolejny mmo shit
@Cor Cornel też jestem od dawna zapisany na betę i nadal żadnej odpowiedzi :/
Euro, apokalipsa i fallout… mam nadzieje że nie łączy ich zbyt wiele 🙂
@bourbon ROTFL 😀 .
„Fallout 3 był zbyt poważny – zdecydowanie nie zmierzamy w tym kierunku”COME ON!?
Nie już co myśleć o Falloucie MMO,fakt powstają że tak to ujmę pod swoim sztandarem ale prawda jest taka że chyba już nikt tam nie został z legendarnej ekipy.Pewnie skończy się z Bethesdą,wyjdzie nowy projekt a i tak wszyscy będą na nim psy wieszać.Nikt już dziś nie robi „magicznych gier” trzeba sobie to uświadomić
To chyba oczywiste że taka gra w 2012 roku. Nie będzie miała nawet wymagań sprzętowych. Z wyjątkiem gazrurki wyjętej gdzieś z ruin Starego Świata…
Marzenie: Interplay tworzy |Marzenie: Interplay dzięki Falloutowi MMO powraca na szczyt. Następnie reaktywowana zostaje Czarna Wyspa. :>
@MathRaven27 – w sumie… mógłbym się z tobą zgodzić, co do tego Fallouta „na żywo”:D :D, lecz… ja mówię wam, że świat się nie zawali – co by się nie działo – Majowie, jak chcą być tacy „poważni” z tym swoim końcem świata, to niech to powiedzą „Poważnemu” Samowi – on się zna, na „Poważnych” rzeczach xD xD xD A tak z innej beczki: niby byłoby fajne mmo w post-apo klimatach, lecz to co tutaj pisze, to jakoś dobrze – nie – rokuje – ani panom z Bethesdy, ani tym drugim 😉
I jeszcze jedno: „Otrzymanie SMS-a od trolla byłoby dziwne” – I teraz wiem, skąd się wzięła nazwa „Trolling” -> od połączenia słów: „roaming” i „troll” -> „troll + ing= trolling” – he he, widać, że panowie z Bethesdy odrywają stare rzeczy „na nowo” – ROTFL xD
*odkrywają (chciałem powiedzieć)
@HacKNSlasHMonsteR21|-ing to akurat końcówka, więc można by tak zrobić z każdym wyrazem.|Troll = troll|Troll -ing = troll -owanie