Far Cry 5: Ci szaleni modderzy odtworzyli wyspę z „Zagubionych”, miasto z „Player One”, korytarze z P.T. i… [WIDEO]
![Far Cry 5: Ci szaleni modderzy odtworzyli wyspę z „Zagubionych”, miasto z „Player One”, korytarze z P.T. i… [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/20/b43e56a4-35e8-417b-9ed1-9b04c553608e.jpeg)
Że farkrajowy edytor jest przystępny, przecież wiecie, bo Ubiki opublikowały ładny zwiastun trybu Far Cry Arcade, a o nowych rozwiązaniach z aprobatą wypowiedziała się społeczność modderska.
Zestaw narzędzi pozwala skorzystać z ponad siedmiu tysięcy assetów (nie tylko z piątego Far Cry’a, ale też jego poprzedniczek, Assassin’s Creedów i Watch Dogów). Z tych klocków udało się już odtworzyć m.in. mapy rodem z CS:GO czy Black Opsów, ale na ponad miesiąc po premierze odnaleziono dla nich więcej zastosowań.
Znacznie więcej.
Zrekonstruowano np. Tajemniczą Wyspętm, na której dekadę temu rozbili się bohaterowie serialu J.J. Abramsa…
Inny modder stworzył mapę w oczywisty sposób inspirowaną zawiązaniem akcji Resident Evil 2. Farkrajowe Racoon City pozwala nam nawet wybrać, czy wolimy przemierzać ulice w butach Claire Redfield, czy może Leona S. Kennedy’ego.
Swoją drogą, jeszcze kto inny odtworzył dzięki narzędziom rezydencję Bakerów z siódmej odsłony RE.
Poniżej znajdziece zaś lokację „w oczywisty sposób inspirowaną konkretnym miejscem z cudownej książki, która teraz jest także filmem”. Nie podpowiemy, do czego odwołuje się autor mapy.
PS: Czy wiecie, że w nowym CDA powraca Magazyn kulturalny? I że przeczytacie w nim m.in. recenzję „Player One” Spielberga?
Rzeczjasnościowo nie mogło się obyć bez SETEK wysp, na których można rozegrać rozgrywki łże-battle royale.
Udało się też odtworzyć P.T., czyli demo niedoszłego Silent Hills (zresztą podobne projekty zrealizowano już na Unity i Unreal Enginie 4)…
…oraz fabrykę z GoldenEye 007 na N64.
Piąta odsłona tasiemca Ubików zadebiutowała pod koniec marca, w momencie debiutu dokonując niemożliwego, czyli bijąc PUBG-a na liście steamowych bestsellerów. Jeśli wierzyć analitykom, ogółem w ciągu tygodnia sprzedało się aż 5 milionów egzemplarzy, co przełożyło się na natychmiastowy wzrost kursu akcji Ubisoftu.
Shooter zebrał też bardzo przyzwoite oceny, choć w trend nie wpisał się nasz recenzent. W aktualnym wydaniu CDA (dostępnym jeszcze tylko przez niespełna dobę!) gem pisze o Far Cry’u 5 tak:
Do najnowszej inkarnacji serii Far Cry mam, jak to się czasem wykwitnie wyraża, stosunek ambiwalentny. Nie zdołała zaintrygować mnie fabularnie w przedpremierowej teorii i nie poraziła grywalnością także w popremierowej praktyce. Niby jest zupełnie poprawna i zasadniczo daje radę, ale równie dobrze mogłoby jej nie być.
Czytaj dalej
3 odpowiedzi do “Far Cry 5: Ci szaleni modderzy odtworzyli wyspę z „Zagubionych”, miasto z „Player One”, korytarze z P.T. i… [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Kiedy tekst kipi od nawiązań popkulturowych, a ty kojarzysz tylko mapy do CS-a 😉
No fajnie, ale szkoda, że multiplayer w tej grze to totalne dno pod względem wyboru map, hitboxów, systemu komunikacji z graczem i ogólnym interfejsem.
O ile z góry mapa z Lostów wygląda średnio, o tyle z perspektywy pierwszej osoby jest epicko! Ile z tym musiało być roboty. Wielkie gratulacje dla autora!