Far Cry: Pełny kod źródłowy „jedynki” wyciekł do sieci
Największe kodowe świry mogą teraz sprawdzić, w jaki sposób Crytek sklecił pierwszą część serii Far Cry.
Jakieś 3 miesiące temu redakcyjny kolega Marcin Hołowacz pisał, że powstaje fanowski remake pierwszej części serii Far Cry. W zasadzie nazwał to (dość słusznie) symulatorem chodzenia, który do bólu przypominał mi Crysisa 1. Teraz mam przyjemność napisać, że znów coś bardzo ciekawego wydarzyło się w kwestii legendarnego tytułu z 2004 roku.
W internecie możemy znaleźć pełny kod źródłowy pierwszej części serii. Skąd? Bardzo dobre pytanie, na które, zdaje się, nikt nie zna odpowiedzi. Albo przynajmniej nie dzieli się nią publicznie. Po prostu w Internet Archive pojawiły się (prawie) wszystkie pliki z wersji 1.34 – przynajmniej tak twierdzi opis. I każdy z nas może je pobrać za darmo. A TUTAJ znajdziecie spis elementów. Pozostaje też mieć nadzieję, że zaraz nie zajmie się tym Ubisoft.
Jeśli jednak szukacie jakiegoś haczyka, to być może jeden jest. Choć kod źródłowy jest pełny, tak w plikach ponoć brakuje niektórych assetów. Uwagę na to zwrócił jeden z komentujących. Jednakże podobno da się dobrze skompilować grę i ją odpalić. Możecie to zrobić sami i się przekonać, ale robicie to na własną odpowiedzialność.
Niemniej to nie tylko o samo odpalanie gry chodzi. Mimo że Far Cry od samego początku był łatwo modowalny, ponieważ Crytek wypuścił odpowiednie narzędzia, dostanie się pełnego kodu źródłowego w odpowiednie ręce może przynieść jeszcze inne względne korzyści – w postaci chociażby fanowskich portów na nowe platformy. I na pewno ludzie lubujący się w grzebaniu wewnątrz gier będą mieli z tego niemałą pożywkę.
Przypominam, że w połowie czerwca do PS Plusa, do progów Extra i Premium, zawitała najnowsza część serii Far Cry – czyli „szóstka”.
Czytaj dalej
Jestem człowiekiem wielu pasji. Jedne z nich przemijają, inne pozostają – a gry i pisanie to te, które będą ze mną do końca życia. Są jeszcze ciastka, ale mroczne istoty zabraniają mi o nich mówić.