Final Fantasy VII: Sztuczna inteligencja pracuje nad wersją HD

Popkultura pokazała nam wiele scenariuszy, w których sztuczna inteligencja przejęła kontrolę nad światem wskutek nieuwagi, bezmyślności lub po prostu zwykłej ludzkiej głupoty. Ale co by było, gdyby do końca naszego gatunku miała doprowadzić miłość do gry komputerowej? Wszystko zaczęło się bardzo niewinnie: fan Final Fantasy VII po prostu chciał odświeżyć sobie klasyczną pozycję z dzieciństwa. Nie chciało mu się dłużej czekać na przekładany od lat oficjalny remake, więc zakasał rękawy i wziął się do roboty…
Podobny scenariusz przerabialiśmy już niedawno na przykładzie Dooma i Morrowinda. Tym razem niejaki CaptRobau wykorzystał uczenie maszynowe i program Gigapixel, aby przeskalować prerenderowane tła z oryginału o 400%. Efekt końcowy może nie robi aż takiego wrażenie jak wspomniana produkcja id Software upiększona przez Super Resolution, ale wciąż wygląda znacznie lepiej niż dostępna od paru lat w dystrybucji cyfrowej reedycja, w której jedynie podbito rozdzielczość.
Oto próbka tego, co nas czeka w odnowionej wersji:
Final Fantasy VII Remako HD Field Mod jest wciąż w produkcji. Sztuczna inteligencja zarywa kolejne noce nad odpicowywaniem przygód Clouda i spółki – zgodnie ze słowami jej opiekuna potrzebuje jeszcze tygodnia lub dwóch na ukończenie prac. Co ciekawe, w temacie założonym przez oryginalnego twórcę moda zabrał głos inny autor, przygotowujący własną przeróbkę gry w oparciu o technologię ESRGAN (znaną nam już z odnowionego Morrowinda). Efekty pracy obu AI porównacie TUTAJ. Może właśnie o takie rzeczy będą się spierać sztuczne inteligencje, zanim rozpętają wojnę o Ziemię?
Czytaj dalej
16 odpowiedzi do “Final Fantasy VII: Sztuczna inteligencja pracuje nad wersją HD”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Czy tylko ja nie widzę różnicy między obrazkiem vanilla a mod?
Tylko ty.
Ja też jestem ślepy i nie widzę żadnej różnicy poza innym podpisem. Swoją drogą strasznie cicho o tym remake VII od Square Enix toż to minęło już dobrych kilka lat od ich zapowiedzi i nie było o tym a ni słowa.
Nie widzę zbyt wielkiej różnicy. Ponoć Remake 7 został za wcześnie ujawniony, a gra jest jeszcze w fazie pre-produkcji, więc sobie na nią poczekamy trochę (zwłaszcza, że będzie wychodzić w częściach).
Proponuję to zestawić z oryginalnym obrazem z PSX – wtedy dopiero będzie różnica!
Widać różnice w renderingu obrazu. Pixeloza vs brak pixelozy (gładki obraz).
Po prawej stronie obrazka widać różnicę, z lewej już mniej. Tak czy siak, na pewno będzie ciut ładniejsze niż oryginał, więc cel spełniony.
Ale podłogę mógł zostawić nieprzeskalowaną, teraz wydaje się zbyt czysta. Skalowanie jest tak dobre że mimo braku pikselozy, niektórzy nie widzą różnicy. To dobrze bo oznacza że mod nie rujnuje artystycznej wizji gry (w przeciwieństwie to podobne dzieła dla FF IX). Jak już AI skończy prace to tylko jeszcze dograć FF VII Reunion http:forums.qhimm.com/index.php?topic=14914.0 i można ze spokojem czekać na Judgment Day. Szkoda tylko że autorzy spolszczenia na PSX nie przenieśli go na PC 🙁
Od dawien dawn jest mod do Final Fantasy VII, zwie się FacePalmer i robi to samo co ta „super giga ultra sztuczna inteligencja” XD także sorry ale przeskalować pliki png, jpg to nie problem, znajdźcie sztuczną inteligencję która od zera przeobi wszystkie modele 3d w grze czyli postacie, pojazdy, monstra itd 🙂
Dalej nie widzę różnicy więc chyba jestem ślepy. Wybaczcie, kocham FFVII od dnia premiery, byla to jedna z moich pierwszych gier w ogóle, przeszedłem ja chyba z 3 razy z czego raz ubijając wszystkie weapony (czy jak one sie tam nazywaly) zdobywając wszystkie materie i chocobosy, ale abym wrócił do tej gry potrzebne mi cos więcej niż wygladzenie tekstur. Remake którym zajawilo mnie Square jest dla mnie ciekawszy niz to.
Tła bardzo ładnie zrekonstruowane choć efektu plasteliny się nie uniknie. AI również nie zbuduje modeli postaci i ich nie oteksturuje a to by się przydało jeśli mają zamiar przylepić temu zasłużoną etykietę HD
@pawel0482 kwestia czasu
@kamil999666 bardzo dobrze, że go nie przenieśli (jeśli piszesz o ff7).
Dajcie mi to na switcha! (najlepiej wszystkie części)
Dla tych co nie słyszeli – Square Enix ok. rok temu wyrzuciło cały postęp nad FFVII remake do kosza i zaczęło od nowa. Wszystkie screeny i trailer jakie widzieliśmy nie są aktualne i gra nie będzie tak wyglądać, nie ma co się spodziewać remake’u przed premierą PS5 moim zdaniem.
@bod33k @Dragantis – Mam nadzieję, że nie jesteście przedstawicielami „PC Master Race”, bo wasze komentarze całkowicie podważają twierdzenie „60 FPS/4K only” 😀