Final Fantasy XIV Online: Grasz 15 godzin tygodniowo, a potem już nie rozwijasz postaci
Zaimplementowany przez Square Enix system sprawi, że po ośmiu godzinach rozgrywki w Final Fantasy XIV Online liczba zdobywanych punktów doświadczenia będzie stale maleć. Po kolejnych siedmiu godzinach za pokonanie przeciwnika gracze nie otrzymają żadnego „ikspeka”. Oznacza to, że rozwijać swoją postać będzie można jedynie przez 15 godzin. I to nie dziennie, a… tygodniowo.§
Jak wyjaśnił producent Nobuaki Komoto na łamach serwisu poświęconego japońskiej wersji bety gry, system ten ma wyrównać szansę pomiędzy osobami, które mają niewiele czasu na zabawę w MMO, a tymi, którzy nie robią nic innego, tylko „ekspią„.
„Główny koncept stojący za Final Fantasy XIV to umożliwienie graczom z małym zasobem czasu na efektywną zabawę i balans gry jest właśnie o to oparty. Ponadto produkcja została zaprojektowana tak, by nie dawać osobom z większą ilością czasu niesprawiedliwej przewagi. Dlatego też taki system, jak Guardian’s Favor, został zaimplementowany, by uczynić łatwiejszym levelowanie na krótszą metę od levelowania długodystansowego” – tłumaczy Komoto.
„By osiągnąć ten balans, liczba punktów doświadczenia zbierana po określonym czasie ma pewien próg. Pomyślcie o tym jak o znanym z rzeczywistości <zmęczeniu> w trakcie pracy nad udoskonaleniem swoich umiejętności” – dodaje.
Co na to gracze MMO?
§
Czytaj dalej
-
Ubisoft zostanie sprzedany? Firma wstrzymuje obrót akcjami oraz publikację wyników...
-
2. sezon „Fallouta” na oficjalnym zwiastunie. Lucy i Ghoul powrócą już...
-
2 gry za darmo w Epic Games Storze. Odbierz strategię 4X...
-
Tencent ogranicza działalność w Europie. Studio znajdujące się pod chińską kontrolą...
54 odpowiedzi do “Final Fantasy XIV Online: Grasz 15 godzin tygodniowo, a potem już nie rozwijasz postaci”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

No chyba też pomoże ludziom nie siedzieć nad grą tyle czasu… w końcu po co jeśli nie można zdobywać ekspów.
Problem polega na tym że za MMO płaci się miesięcznie, w ten sposób twórcy nie pozwalają na pełne wykorzystanie wykupionego przez nas abonamentu. Rozumiem zamiar gdyby to była gra 'płacisz za pudełko a potem nic’. Jestem na nie.
Nie wiem co na to fani MMO ale to mi pasuje w końcu człowiek nie samym MMO żyje
To jest trochę ograniczone myślenie. Weźmy na przykładzie WoW na początkowych levelach jest tylko ekspienie. W „praktyce” nie ma nic innego do roboty jak nabijanie levela i zdobywanie ekwipunku. Takie coś spowoduje tylko to że gracze będą wchodzili na początku tylko nabić punkty doświadczenia, odczekać czas i znowu (co zajmie tygodnie). Wiadomo że w każdym Mmo tego systemu gra zaczyna się tak naprawdę z osiągnięciem ostatecznego levela. Tego typu zabieg to nic innego jak tylko sztuczne przedłużanie gry.
Ps tylko ty sam możesz regulować ile czasu chcesz/możesz poświecić na grę dziennie..Takie coś nic nie da…:|-Multi AccountsWięcej nie muszę dodawać chyba.
Przecież nałogowcy siedzą tyle nad np. wowem bo chcą, bo tak wybrali. Ludzie którzy mają mało czasu na granie też mają z wyboru. Mogą udawać chorobę żeby zostać w domu jak robi kilku znajomych nałogowców. Developer nie może narzucać stylu gry odbiorcom. To tak jakby Rockstar powiedział że w ciągu tygodnia można wykonać w GTA IV albo RDR tylko x misji. Bez sensu
Nobuaki Komoto chciał ująć tą wypowiedzią że zależy nam na jak największym czasie wydłużenia jaką użytkownik spędzi przed tą grą by nasze zarobki były większe niż w przypadku innych gier w które gra się miesiąc lub dwa miesiące i odstawia… (chodzi tutaj o abonament oczywiście) 🙂
Super grafika, cudny krajobraz, nieograniczony system questow – w pewnym momencie nam już wszystko jedno. Nie zwracamy uwagi na to że zmienia się pogoda, drzewa kołyszą itp… Zależy nam tylko by nasza postać była najlepsza w pvp czy pve. I potrafiła dokopać każdemu mobowi czy graczowi prawda.
Kontrowersyjny system ograniczający zdobywanie punktów doświadczenia – czyli nowy system jak przedłużyć grę i wyciągnąć większą kasę z abonamentu.
Sciass – Popieram w 100%. Albo gdyby to była gra z item mallem etc.
Kontrowersyjny pomysl, ale jestem na tak. Zreszta ograniczona zostala tylko ilosc XP jaka gracze moga zdobyc w ciagu tygodnia, pozostale czynnosci typowe dla gier MMO (np. pvp, instancje, rozwijanie profesji) bedzie mozna robic. A to znaczy, ze choc nie bedzie za to po 15h ikspekow, to wciaz bedzie szansa na rozwijanie postaci pod innymi wzgledami.
Ale tu chodzi tylko o czas w jakim postać rozwija lvl. Kiedy wbijesz maksymalny poziom to traci ten system znaczenie, a w trakcie rozwijania postaci czas w którym nie zdobywamy doświadczenia można wykorzystać na zarabianie. Bardzo fajny pomysł. A jak komuś mało to może grać w tym czasie inną postacią. I po problemie. A jeżeli ma się to przyczynić do wydłużenia czasu spędzonego przy grze to co z tego? Gdybym zarabiał na grze też chciałbym żeby ludzie grali jak najdłużej 🙂
Być może byłby to dobry pomysł gdyby czasu na ekspienie było więcej bo 15 godzxin tygodniowo to mało skoro płaci się abonament za cały miesiąc gry. Tydzień ma dokładnie 168 godzin podczas gdy na exp mamy 15 godzin. Jak obliczyłem to czas wyznaczony przez twórców na levelowanie to 11% czasu jaki kupujemy za comiesięczne wpłaty na ich konto. A gdzie te pozostałe 89% ? Sami oceńcie czy warto… PS. I co można robić po levelowaniu ?
Jak bardzo trzeba być chorym, żeby grać tygodniowo 168 godzin? Rozumiem 20-30 chociaż to i tak dużo, ale na rany Chrystusa, o czym ty mówisz?
Dobrze!
No dobra trochę przesadziłem ale i tak 15 godzin tygodniowo to za mało. Myślę że 30 godzin wystarczyłoby każdemu 🙂
Czyli jak sprawić by maniacy dłużej płacili miesięczny abonament poprzez sztuczne wydłużenie lvlowania jednocześnie mniej odciążając serwery 😛 Sprytne, zarobią przez to więcej, a i nie głupio usprawiedliwili, chociaż lubię gry bo uwalniam się w nich od przyziemnych „przywar”, mogę biegać bez końca, rzucać fireballami, po co przenosić do gry coś na wzór „zmęczenia” ?
Niestety, ale to zwyczajnie kaganiec na grę. Trzymać mi się z limitami i tym podobnym od gier z dala !
Dobry pomysł, parę razy próbowałem swoich sił w różnych trialach gier MMO, żadna mi nie podeszła, nie wiem co ludzie w tym widzą, ale jeden z głównych problemów, to właśnie grinderzy, raz miałem taką sytuację, że postać na 60 lvl czekała przy wyjściu z miasta i zabijała postacie o lvl 1-15 w tym moją. Poza tym jakie szanse ma gracz, który włączy taką grę na godzinę dziennie, a potem ma co innego do roboty, z gracze, który gra po 6-7 godzin.
Mi to nie przeszkadza bo i tak nie gram w jakąś grę dłużnej niż 15 h tygodniowo
BEZ SENSU ;o co to jest 15 godzin tygodniowo na mmo lolol… tyle to sie robi w sam weekend
To głupie tłumaczenie, że wyrównują koksy i niedzielnych graczy to po prostu cenzura dla japońców, koreańców, żeby się nie zagłodzili na śmierć.
@Grunwalder,Maniak. Genialny system jak dla mnie. W końcu będzie można mieć wyrównane szanse- nie mam zamiaru, ani czasu na granie przez 50 godzin tygodniowo.
Według mnie, to dobry pomysł, ale i tak nie gram w gry MMO. Nie lubię ich przez „płatnośći”.
zleee ;P To niebedzie MMO dla hardcorowcow ;P
Guild Wars z niskim poziomem maksymalnym i 90% świata przeznaczonego dla wylevelowanych postaci miał to lepiej rozwiązane.
Nie lubię gdy mnie sztucznie ogranicza NP:nie mogę zabić cywili
I dobrze 🙂 może dzięki temu wyjdzie z tego coś bardziej jak Final Fantasy, a mniej jak MMO. Jakby tylko jeszcze znieśli ten abonament, bo płacić za 15 godz. gry w tygodniu… :/
@rabbit314|Nie masz czasu na gre ? Nie kupuj.|System nieuczciwy moim zdaniem, jeżeli ktoś ma czas grać i gra to czemu ma mieć ograniczenia ?|W żadne MMORPG nie grałem seryjnie i nie mam zamiaru jakby co 😛
Wiem, że to egoistyczne, ale podoba mi się.
Gratuluje Square Enix odważnego posunięcia, dzięki temu wystraszyli od swojej gry wszystkich hardcorowców.
Świetny pomysł, gdybym miał cokolwiek czasu i zainteresował się grą, w tej chwili by mi przeszło. Nie podoba mi się ten sposób na „skłonienie” graczy do dłuższego opłacania abonamentu.
Zobaczymy.Nie zmieni to faktu, że gracze z większą ilością czasu zamiast wtedy expić będą farmić itemy/kasę i tak dalej, co też im da przewagę.Może nie w postaci leveli, ale equipu.A teraz to co powiem należy potraktować jako żart: żeby zrównać,to powinien byc też limit zdobywania equipu.Wiadomo też,że im się więcej gra, tym ma się większe umiejętności-więc należy wprowadzić Handicap (-30%HP i DMG) dla graczy z dużą ilością godzin oraz mega buffa (+30) dla tych drugich,żeby zrównać. Wtedy może będzie ok ;PP
<śmieje się>Niech najpierw mi wyjawi jedną ważniejszą rzecz od expienia|Pomysł ciekawy, lecz zmniejsza o 80% MMO’wców niezapoznanych z serią|Skrótem, w XXI wieku każdy nowy pomysł wychodzi na minus
Niezły pomysł o ile gra jest darmowa i nie wymaga żadnych płatności, inaczej jest to IMO chwyt dla którego gracze dłużej by grali.
nie chce nic mówić ale podobny system jest już w tibi od kilku lat …
Jeśli gra nie ma abonamentu – genialny pomysł|Jeśli gra ma abonament – życzę miłego comiesięcznego wyrzucania równowartości nowej gry w błoto.|A teraz przepraszam ale idę grać w Guild Wars gdzie maksymalny level oznacza jedynie koniec tutoriala i wszyscy normalni gracze mają równe statystyki – tak jak powinno być w każdym MMO 😉
Pie*dole wracam do Guild Wars…
Ciekawy pomysł. Zobaczymy co wyjdzie w praniu.
@Garret nie ma do czego wracać, obecnie mało ludzie gra, ciężko drużyne nawet zebrac w miastach.
Sami sobie strzelają w stopę i odstraszają od gry potencjalnych klientów 😛 . 15 godzin to mało, przynajmniej dla tych maniaków, których jest jednak więcej niż każuali 😛 Taki przeciętny, pracujący maniak ma na swoją grę tygodniowo około 40 godzin, w czasie urlopu około 80/70. Taki maniak nie chce być limitowany i po prostu będzie grał w MMO konkurencji 😛 .
40h tygodniowo? to jest jakieś 5 godzin i 45 minut dziennie. Może ciut zawyżyłeś, ale sumie by sie prawie zgadzało… ^^ Ja bym obstawiał 30h (4:15), ale to tylko gdybanie. Żeby mimo wszystko spędzać w jednej grze po 4h dziennie codziennie, to trzeba być porządnie wciągniętym a żeby wyrobić 70/80… to nie mozna pracować/ uczyć się tylko grać. System dziki, ale w sumie 15h na zdobywanie expa… i tak jestem na nie bo to nie fair, mimo wszystko stawia jednych ponad drugich, a płacą po równo
Wiedzą jak do siebie zniechęcić graczy.Lada moment wychodzi uwolniony LOTRO,który z pewnością zabierze im sporą grupę potencjalnych klientów.Sam liczyłem na FF ale jak tak to niech spadają.No chyba że zrobią abonament na poziomie 10-15 zeta.Miesięcznie ból jak za zboże a łańcuch-czytaj ograniczenie-dajemy gratis.Życzę rychłej klapy,no chyba że toś tam się obudzi.
@michalpypek: gdyby „maniaków było więcej niż cassuali”, to WoW wciąż był by hardcoreowy. Prawda jest taka, że „maniacy” to poniżej 10% graczy. Swego czasu Naxx od środka zobaczyło na przykład 1% ówczesnej populacji WoW.|Poza tym może by tak podać cała wiadomość. Do 8 godzin dostaje się 100% expa, potem stopniowo się to zmniejsza aż do zaprzestania przy 15 godzinach, ALE dotyczy to KAŻDEJ klasy. A klas jest 18 = 270h levelowania na tydzień.
Ok, poczytałem trochę i z tego co widzę, pół internetu napisała newsa bazując na fałszywych założeniach. System jest ograniczony na ilość expa, nie czas i stworzony z myślą o levelowaniu 2 i więcej klas, chociażby ze względu na możliwość łączenia umiejętności różnych klas, aby stworzyć swoją unikatową postać (ogólnie – levelując jedną klasę do maxa będziemy znacząco słabsi, niż ludzie posiadający kilka klas). Ponadto: po osiągnięciu limitu i zmianie klasy limit zaczyna się regenerować i przy grze 2 klasami
jest praktycznie nieodczuwalny (zanim osiągniemy limit drugiej klasy, limit pierwszej powinien znów się „wyzerować”). Co za tym idzie – levelowanie non-stop jest jak najbardziej możliwe i każdy no-life będzie zadowolony 🙂 |Tu link z obszerniejszym wyjaśnieniem całej sytuacji: thisismyjoystick.com/editorials/final-fantasy-xiv-how-the-fatigue-system-really-works/
Poza tym informacje o systemie pochodzą z bety, która jest w końcu od testowania rozwiązań – jeżeli „feedback” będzie wystarczająco silny, wszystko może ulec zmianie.
w takim wypadku to ma sens ;P
Podoba mi się to.
Jak dla mnie to AWESOME pomysł, ale biorąc pod uwagę, że chodzi o limit na tydzień, to dodałbym jakieś 5-10 h do tych 15. Wydaje mi się że 20h byłoby lepsze ponieważ grałem kiedyś w WoW i wiem, że ludize który dotąd grali mało potrafią nagle magicznie wygospodarować dodatkowe godziny. 😀