
Final Fantasy XV – 30 minut rozgrywki… [WIDEO]
Square Enix opublikowało tu kompilację rozgrywki z kilku różnych wersji gry (z różnych dat i konsol). Choć kompresja utrudnia rozróżnienie, która to która, poniżej zamieszczam pomocne porównanie, które wyjaśni niedowiarkom, dlaczego podczas gamescomowych streamów mówiłem o „poziomie PS2”:


…no właśnie. Na Gamescomie widziałem rzecz jasna niższą wersję gry. Według specjalistów gra na PS4 działa obecnie w rozdzielczości 900p-1080p i >30 FPS-ach, zaś na XBO podobnie płynnie i w rozdzielczości 756p-900p. Square obiecało też dopieścić najbardziej szkaradne fragmenty gamescomowego builda, czyli roślinność (cytując źródło, „tak, by nie wyglądała już jak na Nintendo 64”) i okropnie nierówny LOD (poziom detalu, który zwłaszcza przy jeździe na chocobo czy w aucie spada tak, że tekstury podłoża wokół wyglądają jak rozmyte błoto).
Coraz bardziej pewne jest to, że opóźnienie premiery FFXV było jedynym sensownym wyjściem. Nadal nie wiemy jednak, jak bardzo uda im się dopieścić grę do listopada, a to, że Square pokazuje nam kilka różnych buildów gry na raz, wcale nie budzi wiary w developerów. Zwłaszcza po powoli potwierdzających się plotkach, wedle których pełna wersja gry jeszcze parę miesięcy temu „była praktycznie niegrywalna”, a śliczne dema „pokazywały coś, czego twórcy nie umieli osiągnąć w ogromnym otwartym świecie”.

Czytaj dalej
-
Dodatkowe klany jednak za darmo. Naciski graczy na twórców Vampire: The...
-
Subnautica 2 z prezentacją pierwszego Lewiatana. Twórcy pokazują ogromną kałamarnicę,...
-
Wygląda na to, że Yakuza Kiwami 3 zostanie wkrótce zapowiedziana. Fani...
-
Skate. oficjalnie wylądował w early accessie, jednak nie obyło się bez złamań....
21 odpowiedzi do “Final Fantasy XV – 30 minut rozgrywki… [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
…z kilku różnych wersji gry. W jednym momencie gra potrafi olśniewać, by w następnym wyglądać jak szkaradna siostra Kopciuszka.
No cóż chłopaki się rozleniwili, to co w pierwszych gameplayach nam pokazano pewnie będzie tak wyglądać tylko na NEO…
Paskudnie to wygląda. Niby grafika to nie wszystko ale pokazywanie nam na pierwszych filmikach czegoś, co po prostu nie istnieje to zupełnie inna sprawa. Rozczarowanie pozostaje.
To znaczy jeśli o mnie chodzi, miałem zamiar przejść to na jutubie żeby pozachwycać się przepiękną grafiką. Teraz nie mam nawet po co tego odpalać.
Tutaj nawet nie można tego usprawiedliwiać słabymi konsolami, bo Wiedźmin 3 na PS4 wygląda pięknie. Po prostu Square nie potrafi ogarnąć własnego silnika gry.
System walki wygląda bardzo źle. Takie jakby na siłę chcieli pogodzić oldschoolowych fanów z typowym graczem gier akcji. Tylko, że efekt jest słaby.
Co tu dużo mówić system walki za mocno przekombinowany i mam nadzieje że FF VII Remake pójdzie w innym kierunku.
@arisa321 i tak jest lepiej niż w FFXIII, gdzie walka polegała na gwałceniu jednego przycisku, od czasu do czasu zmieniając profesje. Każdy hardkorowy fan serii wolałby powrót do klasycznej walki turowej. Widać że Square chce się otworzyć na nowych graczy i zaczyna eksperymentować. Ja tam nie mam nic przeciwko walki w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą, jak tylko postarają się z historią.
@Dantes – Aktualnie system walki ma gigantyczny potencjal, PYTANIE DO REKACJI/KOGOS KTO WIE. Czy dalej (mam na mysli demo z Gamescom) zmiana broni sprawia ze postac sie zatrzymuje? To zabija cala dynamike…
@Shirayuki – Walki z czterema kompanami u boku to w pierwszych godzinach taki wizualny chaos, że ciężko mi mówić o czytelnej „dynamice”. Wersja z Gamescomu dalej pozwala ci trzymać kółko celem wyprowadzania serii ataków, gdzie co cios możesz zmienić broń dpadem. Nie czujesz jednak nijak spowolnienia akcji, jeśli robisz to między kolejnymi animacjami – patrz choćby combo w okolicach 32:05 na powyższym filmie.
@sCross – Nie o to mi chodzi, a o sytuacje z Platinum Dema gdzie jesli w trakcie biegu (nie ataku) zmieniasz bron to postac natychmiasto sie zatrzymuje.
Przecież było Platinum Demo i to wyglądało pięknie. Tutaj to się zastanawiam czy trzynastka nie wyglądała czasem lepiej. What the hell, Square? |A mnie walka się spodobała. Szczególnie warpy.
Po części dziewiątej ta seria pikuje co raz bardziej w dół. Ma czasem jakiś dobry wyskok, ale Square nie potrafi nic nowego wymyślić, więc żeruje na poprzednich częściach wydając ich remastery lub po prostu lekko odświeżone wersje. Oby ta Fantazja nie była już naprawdę „Final”.
Nie powinni robić takich zbliżeń na twarze bohaterów. Powoduje to u mnie konsternację. Widzę twarz dziewczyny, a słyszę głos faceta. Z daleka to widać, że ktoś ma ciężkie buty czy okrągłe pośladki. Ale z bliska to już nie jest takie jasne 😉
Gościmy na Wyżynach. Cloud Strife patrzy z peesowego nieba i śmieje się. Potem jego kąciki ust schodzą w dół, spogląda na Barretta. Żeby uratować sytuacje obaj panowie decydują się na zejście na Ziemię i reinkarnacje w Remake’u.|”Trudny gameplay” odc. 7.
Yup, Cross nie wie jak wygląda PS2, potwierdzone.
@zoldator, jak tam w alternatywnym uniwersum, w którym KoF14 wygląda świetnie
A nie wiem, ale w alternatywnym uniwersum, w którym KoFXIV wygląda lepiej niż ludzie mówią, że wygląda (bo nie wiem, zapomnieli o istnieniu Maximum Impact), jest całkiem nieźle. Wciąż wolałbym kontymuację stylu z XIII (i żeby moja kopia w końcu przyszła), ale jest dobrze.
@Skelldon a zastanów się dlaczego to demo było takie ładne. Bo tam były głównie same korytarze i było po prostu dopieszczone (chociaż zdarzały się spadki fpsów)
Szkoda, ale najważniejsze żeby gra była grywalna i miała fajną fabułę. Brak fajerwerków graficznych z poprzednich trailerów da się przeboleć.
@Scorpix – co ci pikuje? 🙂 Final Fantasy X, X-2 i wszystkie XIII nadal były świetne, więc o czym ty piszesz.