Firaxis Games próbuje uratować Civilization 7. Nowa aktualizacja wprowadza masę wyczekiwanych poprawek i nowości

Firaxis Games próbuje uratować Civilization 7. Nowa aktualizacja wprowadza masę wyczekiwanych poprawek i nowości
Avatar photo
Adam "Adamus" Kołodziejczyk
Naprawianie najbardziej palących problemów Civilization 7 nadal trwa.

Po kiepskiej premierze Civilization 7 stało się jasne, że Firaxis Games ma przed sobą całe mnóstwo pracy, jeśli chce postawić swoją najnowszą produkcję na nogi. W dniu debiutu gry gracze zwracali uwagę, że siódmej części serii brakuje wielu podstawowych funkcji, zwłaszcza w kontekście interfejsu, który stał się jednym z najpoważniejszych problemów tej odsłony. Na szczęście pierwsze poprawki w tym zakresie wprowadziła już aktualizacja 1.1.0, a Firaxis obiecuje nam, że dalsze naprawianie Civilization 7 to dla studia najwyższy priorytet.

Developerzy mają dla nas tymczasem kolejnego patcha, który rozwiąże następną porcję najbardziej palących problemów, a do gry trafi jeszcze dzisiaj. Reżyser kreatywny produkcji, Ed Beach, przedstawił nadchodzące zmiany w specjalnie przygotowanym do tego materiale. Nie bez powodu jednak wspomniałem wcześniej o braku podstawowych funkcji w Civilization 7. Oto bowiem wraz z aktualizacją 1.1.1 do gry trafi opcja szybkiego ruchu jednostek, co jest oczywiście miło widzianą nowością, ale trudno tu nie zauważyć, że takie ustawienie powinno pojawić się w grze na premierę.

https://www.youtube.com/watch?v=-1ilg2l87Ak

Podobnie sprawa ma się w przypadku innych zmian. Będziemy teraz wreszcie mogli zrestartować mapę, jeśli na przykład nie spodoba nam się nasza startowa pozycja. W końcu zyskamy również możliwość zmieniania nazw miast, co – ponownie – istniało już od dawna w tej serii i po prostu powinno działać w chwili debiutu siódmej części. Co do zmian w interfejsie natomiast, to wielu graczy ucieszy na pewno fakt, że panel miasta nie będzie zamykał się po dokonaniu w nim jakiegoś zakupu, co oznacza, iż możliwe stanie się kupowanie rzeczy hurtowo. Ponadto w grze pojawią się też powiadomienia, dzięki którym łatwiej będzie można się rozeznać w sytuacji w trakcie wojny.

Z istotniejszych zmian warto też wspomnieć o tym, że twórcy wprowadzili pewne korekty w tempie gry. Od teraz epoka nowożytna będzie trwać nieco dłużej, a wyeliminowanie jednego z graczy na tym etapie gry nie przyspieszy już paska progresu tej epoki. Naturalnie twórcy podkreślają, że w przyszłości czeka nas jeszcze więcej poprawek i nowości, które mają polepszyć doświadczanie Civilization 7. Natomiast pełną listę wszystkich zmian, jakie niesie ze sobą patch 1.1.1, poznamy zaraz po jego opublikowaniu.

Dodaj komentarz