około 8 godzin temuLektura na 2 minuty
Wideo

Firaxis Games próbuje uratować Civilization 7. Nowa aktualizacja wprowadza masę wyczekiwanych poprawek i nowości

Naprawianie najbardziej palących problemów Civilization 7 nadal trwa.


Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Po kiepskiej premierze Civilization 7 stało się jasne, że Firaxis Games ma przed sobą całe mnóstwo pracy, jeśli chce postawić swoją najnowszą produkcję na nogi. W dniu debiutu gry gracze zwracali uwagę, że siódmej części serii brakuje wielu podstawowych funkcji, zwłaszcza w kontekście interfejsu, który stał się jednym z najpoważniejszych problemów tej odsłony. Na szczęście pierwsze poprawki w tym zakresie wprowadziła już aktualizacja 1.1.0, a Firaxis obiecuje nam, że dalsze naprawianie Civilization 7 to dla studia najwyższy priorytet.

Developerzy mają dla nas tymczasem kolejnego patcha, który rozwiąże następną porcję najbardziej palących problemów, a do gry trafi jeszcze dzisiaj. Reżyser kreatywny produkcji, Ed Beach, przedstawił nadchodzące zmiany w specjalnie przygotowanym do tego materiale. Nie bez powodu jednak wspomniałem wcześniej o braku podstawowych funkcji w Civilization 7. Oto bowiem wraz z aktualizacją 1.1.1 do gry trafi opcja szybkiego ruchu jednostek, co jest oczywiście miło widzianą nowością, ale trudno tu nie zauważyć, że takie ustawienie powinno pojawić się w grze na premierę.

Podobnie sprawa ma się w przypadku innych zmian. Będziemy teraz wreszcie mogli zrestartować mapę, jeśli na przykład nie spodoba nam się nasza startowa pozycja. W końcu zyskamy również możliwość zmieniania nazw miast, co – ponownie – istniało już od dawna w tej serii i po prostu powinno działać w chwili debiutu siódmej części. Co do zmian w interfejsie natomiast, to wielu graczy ucieszy na pewno fakt, że panel miasta nie będzie zamykał się po dokonaniu w nim jakiegoś zakupu, co oznacza, iż możliwe stanie się kupowanie rzeczy hurtowo. Ponadto w grze pojawią się też powiadomienia, dzięki którym łatwiej będzie można się rozeznać w sytuacji w trakcie wojny.

Z istotniejszych zmian warto też wspomnieć o tym, że twórcy wprowadzili pewne korekty w tempie gry. Od teraz epoka nowożytna będzie trwać nieco dłużej, a wyeliminowanie jednego z graczy na tym etapie gry nie przyspieszy już paska progresu tej epoki. Naturalnie twórcy podkreślają, że w przyszłości czeka nas jeszcze więcej poprawek i nowości, które mają polepszyć doświadczanie Civilization 7. Natomiast pełną listę wszystkich zmian, jakie niesie ze sobą patch 1.1.1, poznamy zaraz po jego opublikowaniu.


Czytaj dalej

Redaktor
Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.

Profil
Wpisów554

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze