rek
13.07.2012
Często komentowane 30 Komentarze

Fortnite: Pierwsze konkrety o nowej grze Epic Games. PC, 2013, Unreal Engine 4

Fortnite: Pierwsze konkrety o nowej grze Epic Games. PC, 2013, Unreal Engine 4
Dość nieoczekiwanie San Diego Comic Con przyniósł wieści na temat nowej gry studia Epic Games - zapowiedzianej na ubiegłorocznej gali VGA produkcji o nazwie Fortnite. Mamy screeny i kilka pikantnych szczegółów.

Fortnite ukaże się w 2013 roku i będzie grą wyłącznie PC-tową – przynajmniej na początku, bowiem Cliff Bleszinski nie wyklucza, że Epic „przyjrzy się innym platformom w późniejszym okresie”. Gra będzie wykorzystywać Unreal Engine 4 i nie trudno dojść do wniosku, że jej wygląd, bardzo nietypowy jak na gry Epic Games, to swego rodzaju „deklaracja woli” – studio chce pokazać, że nowa generacja jego technologiii pozwala odejść od szaro-burej stylistyki, z którą kojarzony był UE3.

Tanya Jessen, producentka Fortnite, potwierdziła też, że rozgrywka będzie polegać na wspólnym zbieraniu materiałów w nieustannie rozwijającym się świecie za dnia, by przy ich pomocy wzmocnić fortyfikacje bazy, której bronić będziemy nocą. Dostaniemy więc połączenie Left 4 Dead, Minecrafta Rebuild, kultowej produkcji z iOS-a o budowaniu kryjówki w mieście opanowanym przez zombie.

Najważniejsze są jednak screeny (GALERIA), które po pierwsze prezentują wygląd gry, po drugie zaś zdradzają, czego możemy oczekiwać po „praktycznym”, a nie tylko demonstracyjnym zastosowaniu Unreal Engine 4. Podoba się?

30 odpowiedzi do “Fortnite: Pierwsze konkrety o nowej grze Epic Games. PC, 2013, Unreal Engine 4”

  1. A panowie redaktorzy to zapomnieli dodać że jest z tej gry filmik na yt:http:www.youtube.com/watch?v=84-l6Ct3hAI

  2. grafika jak dla mnie normalna przeciętna czyli dobra ale jedno co mnie cieszy ze na tym silniku gry maja żywe kolory a to cieszy oko

  3. Mogli zrobić prawdziwy survival-horror w świecie apokalipsy zombie i jednocześnie pokazać na co stać ich nowy silnik. To co widzimy na screenach równie dobrze można było zrobić na UT3. Kupię na pewno, choć bardziej bym się cieszył ( i pewnie nie tylko ja ), gdyby graficznie przypominał chociaż tego l4d. Mam dosyć sprowadzania dobrych pomysłów do poziomu bajki tylko po to, żeby uzyskać pegi 12…

  4. @Ganja0 A panowie redaktorzy dobrze wiedzą co robią… Ten filmik był na stronce w odpowiednim czasie, czyli podczas trwania gali VGA 2011

  5. Grafika nie jest zła (ładne światło i tekstury, chociaż ile w tym stylu graficznego a ile silnika też nie stwierdzę), ale czy to jest nextgen jaki zapowiadano? Wg mnie nie i nie wiem czy poza zwiększeniem wymagań sprzętowych przyniesie to coś konkretnego? Na razie nie widzę tego

  6. Nie narzekajcie, bo gra ma po prostu kreskówkowy film. Wg mnie jakość prawie jak w prerenderowanej animacji. Jak obejrzałem video z linka Ganja0, to poczułem jakbym oglądał jakiś twór Pixara albo czegoś innego, a nie trailer gry. 😀

  7. Chodzi o to, że po prostu Epic mogło wybrać zły styl graficzny gry która ma w pewnym sensie „promować” UE4…

  8. Coś takiego to na UE3 w pierwszych wersja robili. Gdzie jest U3 lub UT2013/14

  9. Czy ktoś z was w ogóle patrzył na screeny? Ta grafika jest renderowana w czasie rzeczywistym, przez wasz sprzęt.

  10. Grafika wygląda fenomenalnie! Kojarzy mi się z filmami animowanymi od Dreamworks i Pixara.

  11. Nie rozumiem tego generowania grafiki w czasie rzeczywistym, wyjaśni mi to kto?

  12. @Demix23: nie masz gotowej i wyrenderowanej animcji, którą sobie odpalasz z pliku czy płyty, a całość jest generowana na bieżąco przez twój sprzęt|@Punker: yep, przypomina. Ale nie zmienia to faktu, że ten „nextgen” nie jest nie do osiągnięcia już teraz. Po prostu tworząc kreskówkę grafikę łatwo osiągnąć ładny efekt wizualny. Ale czy te obrazki wyglądają dużo lepiej niż Team Fortress 2? Tylko odrobinę.

  13. Portfel już mnie świerzbi;)

  14. CasualKiller 13 lipca 2012 o 11:32

    UE3 mam dość ,FOV na 45-50 ustawiony jak nie mniej co przejdziemy kawałek to tekstury z low robią się do naszych ustawień(przykład Spec Ops The Line w jednej misji to wyczaiłem tam gdzie 1 raz możemy znaleźć snajperkę popatrzyłem przez scope a żołnierze w oddali w texturach na low xD a prę metrów stali od mnie) stąd tak FPS skacze;/,z drugiej strony nie widzę w tym UE4 nic WOW screeny mnie nie zaciekawiły,plastikowo -cukierkowo jak w wowie tak typu bajkowo dla kids szału nie robi:)

  15. burakgalazka 13 lipca 2012 o 11:42

    Trochę można się przyczepić do ilości poligonów na modelach, ale jest git szczególnie mi się podoba wysokiej jakości antyaliasing i fajne shadery. Czyli można spokojnie powiedzieć że animowane bajki można tworzyć na silniku graficznym.

  16. CasualKiller: A Team Fortess 2(albo Battlefield Heroes) też ma taką grafikę,a jest dla dzieci?Nie!Więc nie oceniaj książki po okładce.

  17. Hm, to ja jednak poczekam na coś poważnego, ta stylistyka mnie odstrasza.

  18. niech platformy wżdy postronne znają iż PC-towcy ni gęsi też swe exclusive-y mają

  19. @bart-2pl Taki ex, że trafi na konsole, trzeba poczekać na info co to jest i jak się w to gra. Filmik na YT teraz widać iż jest całkowicie robiony na silniku gry, to oświetlenie i dym za wózkiem.

  20. @Wcogram, czytaj ze zrozumieniem. Na Twitterze Bleszinski napisał, że w przyszłości NIE wykluczają wydania tej gry na inne platformy. Tak więc do ta gra może wyjść na nowe konsole albo i nie.

  21. kumpel33333 14 lipca 2012 o 06:27

    nie wiadomo czy te screeny nie są z ekranu wczytywania np nr 3, grafika kiepska, najgorzej wypadają włosy,roślinność i ilość elementów w tle, ostre kolory nie można nazwać plusem bo równie dobrze taką rzecz można zrobić w zwykłym edytorze graficznym tylko twórcy nie robią takich gier bo połączenie siekanki zombi i grafiki z animacji dla dzieci nie jest dobrym rozwiązaniem, w screenach także można ukryć najgorsze wady grafiki

  22. Cell-shading to chyba nie najlepsza metoda na pokazanie możliwości silnika. Wygląda to, jak ktoś słusznie zauważył, jak takie lepsze TF2.

  23. Biorę w ciemno… chociaż bajkowa stylistyka mi nie odpowiada.

  24. Czy wam także się nie wydaję że nastała jakaś dziwna epoka na Zombie, potwory etc. ? Coraz więcej gier, filmów, seriali powstaje na temat tego gatunku czy jak to nazwać. Mnie tam się podoba lubię gry survival ale już jest ich tyle że czekam na jakąś „świeżynke”. Poczekamy zobaczymy.

  25. witam.|mam problem z Max Paynem 3 .|Otóż nie wiem jak zrobić grę na full screen (tzn. widać pasek pulpitu i ikony.)|Czy mógłby mi ktoś pomóc?

  26. lansik99 a czy to jest forum pomocy MaxPayne 3? Uzyj wyszukiwarki google, zapewne coś Ci podpowie…

  27. Nie lubię takich klimatów, podziękuję

  28. TvSuperStar 16 lipca 2012 o 15:25

    Na tym możliwości UE4 raczej nie pokażą …

  29. Liczyłem na coś w stylu unreala … :/

  30. Podoba się.

Dodaj komentarz