Fortnite przenosi się na Unreal Engine 5
Epic testowało sobie „piątkę” po cichu.
Nadchodzą ważne czasy dla Epic Games, zarówno w kwestii rozwoju ich największego hitu, Fortnite, jak i popchnięcia w pewnym stopniu technologii giereczkowa. Battle royale rozpoczął niedawno swój trzeci rozdział, Odrodzenie, zaś na tegorocznej gali The Game Awards – w ramach promocji czwartego Matriksa o podtytule Zmartwychwstania (*) – ma zostać zaprezentowane The Matrix Awakens, wspólny projekt Lany Wachowskiej i Epica mający stanowić pokaz możliwości Unreal Engine 5.
With the arrival of Chapter 3, @FortniteGame development has flipped to Unreal Engine 5.
— Unreal Engine (@UnrealEngine) December 7, 2021
We're excited to share this journey with you and are working to make this the best experience possible for the entire Fortnite community.
Mogłoby się zdawać, że będzie to pierwsza pokazówka UE5, którą własnoręcznie sprawdzić mogą sami gracze. Tymczasem okazało się, że Epic już od jakiegoś czasu testuje po cichu nową wersję. Na oficjalnym twitterze UE ogłoszono, iż wraz z premierą wspomnianego Odrodzenia produkcja Fortnite’a przenosi się na piątą wersję Unreala, tym samym czyniąc go pierwszą znaną pełnoprawną grą na tym silniku. Tłumaczy to znacznie większy rozmiar nowej aktualizacji oraz równie świeże problemy, które jej towarzyszą; na czele z oświetleniem czy pomniejszymi pomyłkami fizycznymi.
Nowy sezon battle royale’a jest już dostępny do sprawdzenia. Matriksowa „przyszłość interaktywnego opowiadania historii i rozrywki” zostanie odblokowana w nocy z czwartku na piątek, w momencie prezentacji na The Game Awards, ale posiadacze Xbox Series X/S oraz PlayStation 5 już mogą ją sobie pobrać.
(*) Niwecząc dotychczasową tradycję, aby matriksowe podtytuły zaczynały się na „r”, ale to już moja osobista niedola.
Czytaj dalej
Recenzuję, tłumaczę, dialoguję, montuję i gdaczę. Tutaj? Nie wiem, co robię, więc piszę, dopóki mnie nie wywalą.