3
11.11.2024, 08:00Lektura na 3 minuty

Francuski jRPG otrzymał funkcję parowania, bo miała je gra FromSoftware. Developer: „Kocham parowanie w Sekiro”

Clair Obscur: Expedition 33 bardzo chce zrewolucjonizować to, jak wyglądają walki w grach jRPG i wygląda na to, ze może się to udać.

Europejskie jRPG to trochę dziwaczne określenie, ale „j” nie tyle odpowiada krajowi produkcji, ile pewnemu zbiorowi koncepcji. Wiele gier tego gatunku nie przebiło się na zachodnim rynku lub też nie wyszło poza Japonią, jednak sukcesy Finali czy kolejnych Person jasno pokazywały, że te produkcje bez problemu znajdą dla siebie miejsce w zachodnim gamedevie. Kwestią czasu było to, kiedy studio spoza Japonii spróbuje swoich sił w stworzeniu tego rodzaju produkcji i najwyraźniej padło na francuskie Sandfall Interactive, czyli twórców nadchodzącego Clair Obscur: Expedition 33. Produkcja, oprócz gwiazdorskiej obsady, zaoferuje klasyczny dla gatunku gameplay, choć z pewnym twistem w postaci bardziej dynamicznej walki.

Teoretycznie nie jest to wielka nowość, bo już od jakiegoś czasu wiadomo, że podczas potyczek w Clair Obscur: Expedition 33 będziemy mogli korzystać z sekwencji QTE do omijania wrogich ataków, ale teraz dochodzi jeszcze kilka nowych mechanizmów, takich jak np. parowanie. Inspiracją dla tego systemu była produkcja FromSoftware:


Chciałem zrobić grę turową, ale jednocześnie turówki mnie wypaliły, więc szukałem powiewu świeżości. Grałem akurat w Sekiro i pomyślałem w pewnej chwili: »Kocham parowanie w tej grze. Czemu nie mogę tego robić w swojej produkcji?«


Guillaume Broche, dyrektor kreatywny w Sandfall Interactive

Tym samym tytuł może zacząć wyglądać interesująco dla szerszej grupy potencjalnych graczy. Developer nie kryje się z tym, że jego eksperymenty mają wpłynąć na atrakcyjność walk:


Skoro nikt do tej pory tego nie zrobił, pomyślałem, że ja to zrobię. Próbowałem uczynić grę bardziej wciągającą i interesującą dla ludzi, którzy niekoniecznie lubią walkę turową, ale chciałem zachować jej rdzeń strategiczny.


Guillaume Broche, dyrektor kreatywny w Sandfall Interactive

Parowanie oraz uniki warunkowane przez QTE to nie jedyne, bardziej dynamiczne elementy potyczek:


Można wykonać unik, parować, a w dalszej części rozgrywki nawet przeskoczyć każdy atak wroga. To daje zupełnie inne wrażenia niż typowa walka turowa, bo musisz zwracać uwagę na animacje, angażując się w aktywne prowadzenie starć.


Guillaume Broche, dyrektor kreatywny w Sandfall Interactive

Clair Obscur: Expedition 33 przedstawia ciekawy świat, w którym tajemnicze bóstwo raz w roku budzi się z letargu, ozdabia swój monolit nową liczbą, skazując wszystkich w wybranym wieku na śmierć. Jak nietrudno się domyślić, celem naszej ekspedycji będzie ratowanie 33-latków i wysłanie bóstwa na wieczną emeryturę. Tytuł nie ma jeszcze dokładnej daty premiery, ale zagramy wiosną przyszłego roku na pecetach, PS5 oraz Xboksach Series X|S.

Na koniec zostawiam trailer z francuską obsadą, która w pewnym sensie dorównuje angielskiej. Materiał jest jednocześnie reklamą strojów do odblokowania, aczkolwiek ktoś tu odrobił lekcje, bo Gustave w „bagietkowym” outficie ma w sobie tyle samo z Jeana Reno, co z Charliego Coxa i Daredevila.


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1557

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze