FromSoftware potwierdza: Multiplayer wraca do pecetowych wersji Dark Souls 3
Praise FromSoftware!
Wygląda na to, że Dark Souls wreszcie zostało załatane. Wszystko zaczęło się jeszcze w styczniu, kiedy to FromSoftware przyznało się do istnienia luki w zabezpieczeniach, nie podając jednocześnie żadnych wiążących dat naprawienia problemu ani szczegółów odnośnie do tego, co ta luka może spowodować. Zdaniem niektórych powinno, bo awaria była tak duża, że pozwalała na przejęcie komputera drugiego gracza.
Czas naprawy się przeciągał, a serwery miały być wyłączone do premiery Elden Ringa. Gra wyszła w lutym, a zbliżamy się do końca maja... Wszystko wskazuje na to, że ta telenowela wreszcie zbliża się do końca. W mailu przesłanym do redakcji PC Gamera FromSoftware przyznało, że rozwiązanie problemu jest już blisko:
Jesteśmy aktualnie w trakcie przywracania usług sieciowych dla serii Dark Souls na PC. (...) Planujemy stopniowo przywracać je do do każdej gry, uruchamiając serwery dla Dark Souls 3, kiedy tylko zakończymy prace niezbędne do usunięcia problemu. (...) Przekażemy dodatkowe informacje, gdy będziemy mieli gotowy harmonogram.
Chciałoby się krzyknąć: „wreszcie!” i zwrócić twarz w stronę Słońca, ale zauważcie, że ciągle nie mamy konkretnych terminów. Wyróżnienie trzeciej odsłony (która pewnie „stanie na nogi” jako pierwsza) nie powinno dziwić – to w końcu najpopularniejsza część sagi. Mimo to niesmak po prawie półrocznym zwlekaniu pozostaje, jednak skoro developerzy sami poruszyli ten temat, a większość ma już za sobą Elden Ringa, to może warto przygotować się na skopanie tyłków Władców Pogorzelisk jeszcze raz?
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.