Gabe Newell z Valve: Chcesz jakąś grę? Sfinansuj jej produkcję!
Kryzys sprawił, że twórcy gier szukają nowych rozwiązań dotyczących ich produkcji i dystrybucji. Jeden z ciekawszych pomysłów zasugerował Gabe Newell ze studia Valve - za tworzenie gier mieliby płacić fani, licząc na udział w zyskach. I darmowy egzemplarz...
Sugestia ta pada w wywiadzie, którego Gabe udzielił australijskiemu serwisowi Good Game. Powiedział w nim: „Myślę, że [w przyszłości] społeczność fanów mogłaby finansować gry. Innymi słowy: Hej, podoba mi się ten pomysł na grę, zainwestuję w jej produkcję, licząc na to, że w przyszłości mogę na tym zarobić. A poza tym dostanę kopię gry”. Hmm… Czyżby Gabe zapowiadał akcję zbierania pieniędzy na Half-Life 2: Episode Three?
A poważniej – jak myślicie, czy taki system by się sprawdził?
Czytaj dalej
-
1Redakcja CD-Action życzy Wesołych Świąt
-
5Dzisiejsza darmowa gra z Epic Games Store’u ucieszy fanów Castlevanii. Odbierzcie ciepło przyjętą produkcję w gotyckim klimacie
-
Odtwórca Gustave’a z Clair Obscur: Expedition 33 twierdzi, że powinno się przyznawać nagrodę za „Najlepszą postać”. „Bohaterowie rezonują, ponieważ wielu artystów dało im kawałek siebie”
-
4Cronos: The New Dawn dostanie nowy poziom trudności. Odetchnijcie przy trybie Temporal Diver

System nierealny, gry powstają często kilka lat, a niewielu graczy stać by zainwestować co najmniej 1000 zł na 3-4 lata(przy niepewnym zysku). Przy mniejszych sumach koszty obsługi itp. by były za wysokie. Raczej może wypuścić obligację, są te
A dla firmy to świetny interes… Darmowa kasa dawana za puste obietnice, zero wpływu inwestujących na produkcję jak i brak jakichkolwiek gwarancji co do zysku(i udziału w nim). Te pieniądze równie dobrze mogą zostać wydane na milionowe pen