gamescom 2011: BioWare – „Dragon Age III będzie miksem Początku i dwójki”

W wywiadzie udzielonym serwisowi PC Gamer Ray Muzyka, prezes BioWare’u, wypowiedział się o mieszanym przyjęciu Dragon Age’a II przez krytyków i graczy. Według niego, pomimo faktu, że wielu recenzentów wystawiło grze oceny powyżej 90%, niektórzy fani oczekiwali od niej kolejnego Dragon Age: Początek. I się przeliczyli. Dlatego też w kolejnej części cyklu jego twórcy chcą zaspokoić zarówno „wyjadaczy”, jak i nowych graczy.
Jak wyjaśnia:
Jedną z podstawowych wartości w BioWare jest to, że traktujemy wszystkie opinie bardzo poważnie i wiemy, że nie możemy zignorować najbardziej
fanów, którzy oczekiwali [od „dwójki”] czegoś podobnego do Dragon Age: Początek – musimy podjąć się tej kwestii i odpowiedzieć im. Mamy także zobowiązania wobec naszych nowych fanów – tych, którzy byli zaskoczeni i zadowoleni przystępnością i nowym podejściem do akcji i walki.
Jak dodaje:
Jako developerzy, musimy wziąć sobie do serca opinie dwóch grup fanów i przyjrzeć się możliwemu połączeniu ich w przyszłych grach serii Dragon Age. Myślę, że ekipa ma świetny plan i zamierza zrobić kilka rzeczy, które zaskoczą zarówno
, jak i nowych fanów mariażem… najlepszych elementów z obu gier, Dragon Age: Początek i Dragon Age II. Zamierzamy o tym więcej powiedzieć w przyszłości.
Czytaj dalej
61 odpowiedzi do “gamescom 2011: BioWare – „Dragon Age III będzie miksem Początku i dwójki””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Jeszcze niedawno BioWare twierdziło, że w kolejnych częściach Dragon Age ma zamiar podążać kierunkiem wyznaczonym przez „dwójkę”. Wygląda jednak na to, że twórcy cyklu nie są już tego tacy pewni. W trakcie gamescomu szef studia stwierdził, że „trójka” zadowoli zarówno fanów pierwszej, jak i drugiej odsłony.
DA3 miksem Początku i 2 ? Mam złe przeczucia, ale kto wie może być ciekawe. 🙂
Myślałem że po jakby nie patrzeć kiepskiej dwójce dadzą sobie spokój z tą serią.
Czyli jeszcze raz wydadzą DA:O?
@RonJon. Nie, wydarzą DA3 połączone z najlepszymi zaletami z DAO, oraz DA2. Akurat Bioware ma racje, bo DAO było bardzo dobre dla hardkorowców, a DA2 dla newbie.
Tej grze potrzeba przede wszystkim różnorodnych lokacji i powrotu do rozbudowanych elementow RPG, bo dynamiczny model walki dla mnie dawał radę. 15h w DA2 wytrzymałem, może skończę do premiery 3.
Uwaga, uwaga! Dragon Age III będzie Hardcorowym produktem dla Casuali!
Syf kiła i mogiła i tyle dwójka była tragiczna więc nie wiem co oni chcą wsiąść do trzeciej części.
Mix Początku i „dwójki”? Przypomina mi to Wiedźmina 2. 😛 Widać, że zaczynają się uczyć od najlepszych. 🙂
dla mnie II to była porażka.. nudna łatwa i ciągle te same lokacje..może III bedzie choć troche podobna do pczatku..
Dla mnie to na razie jest marketingowy bełkot nie poparty dowodami .
@Eszy|Yyyy skąd taki wniosek? I jedynka i dwójka mają chociażby zupełnie inny system walki od Wiedźmina.A DA2 to była totalna żenada. Od powtarzających się i nudnych lokacji czy „lochów” to beznadziejny w porównaniu do Początku system walki, poprzez słabe dialogi(praktycznie nie miało się na nie wpływu(poza nielicznymi wyjątkami)),do akcji rozgrywającej się w jednym mieście co źle wpłynęło na fabułę( a to że epilog dotyczył całego kontynenty nic nie zmienia). To niestety tylko jedne z wielu wad…
Odpowiedź do Eszy’ego kończy się na drugim zdaniu, potem sam sobie narzekam. Źle tto ułożyłem ;]
1 normalna izometryczna kamera jak z jedynki|2 klasyczny system dialogowy|3 różnorodne lokacje|4 zmiana zbroi u towarzyszy|5 różnorodni przeciwnicy nie respownujący się jak w cod|6 wysoki poziom trudności|to tylko kilka rzeczy które trzeba naprawić w pierwszej kolejności.
Taa… Co jest do wszystkiego to jest do niczego. Niech się w końcu zdecydują na jakąś grupę docelową. Wedle moich gustów to jedynce naprawdę niewiele brakowało do gry idealnej (ot, fabuła kulała i walki aż nadto dominowały), a dwójka już absolutnie w moje gusta nie trafiała. Raz, że nie podążała szlakiem jedynki, dwa że nawet nie patrząc przez pryzmat Początku gra była średniakiem. Ale przynajmniej pieniądze się na niej zaoszczędziło ;>
Połączenie mechaniki DA:O z narracją i writing DA: II skutkowałoby powstaniem niesamowitej produkcji!
W koncu poszli po rozum do głowy zobaczymy co z tego wyjdzie
Nie mogło być inaczej. Wyniki sprzedaży jedynki i dwójki mówiły same za siebie…
@piratJack|http:www.ag.ru/reviews/dragon_age_2|http:www.gamearena.com.au/pc/games/title/dragon-age-ii/reviews.php?id=5092458|http:pcformat.techradar.com/review/dragon-age-2-review-07-03-11|http:www.gametrailers.com/gamereview.php?id=13515|http:www.vandal.net/analisis/pc/dragon-age-ii/12220|http:www.3djuegos.com/juegos/analisis/7914/0/dragon-age-ii/
To wszystko PC.
Popularne przysłowie mówi, że nie można być z jedną d… na pięciu weselach. To się nie uda, wyjdzie crap.
no zobaczymy;]
Czyli będzie więcej lokacji do zwiedzania, będzie ubieranie bohatera i towarzyszy w bronie, tak samo dobór broni. Będzie szybka dynamiczna akcja. Będzie dużo znajdziek, tekstów o świecie. Tak samo pozmieniali ME3 bo ME2 było krytykowana za zbyt duże ułatwienia. DE3 wyjdzie gdzieś w 2012(koniec)/2013(początek) wcześniej dadzą jeszcze jakieś DLC/dodatek do DE2. Pożyjemy zobaczymy ale BW się chyba przekonało, że szybka premiera i iście na łatwiznę nie zadowoli graczy tylko podstawionych recenzentów.
Bompel11, powiedziałem tak, gdyż grałem w pierwszą częśc DA. Podobała mi się fabuła, postacie, lokacje itd. ale walka były dla mnie zbyt, hmmm, „strategiczna”. W DA2 podobno to zmienili, ale, jak Ty napisałeś, lokacje to dno, a fabuła też taka sobie. Kiedy przeczytałem tytuł newsa, od razu pomyślałem o Wiedźminie 2, bo tam mamy w zasadzie wszystko, co powinno mieć świetne RPG i rewolucyjny system walki. Tak mi się na myśl nasunęło, że BioWare już zaczyna się uczyć od CDProjekt RED. 😛
Ja nie grałem w DAII, ale w DAI dobrze mi się grało.
DA I było moim zdaniem świetne. Dwójka, może byłaby lepsza gdyby nie powtarzające się ciągle lokacje … Przez to dwójka wydaje mi się słabsza od pierwszej części.
DA1 było świetne gdyż świat był rozbudowany na wzór tego z Neverwinter Nights, które też zrobiło BW a także w pewnym sensie podobne do Baldura. Oczywiście przystosowane aby gra mechaniką pasowała w gusta graczy konsolowych bo tam sprzedasz jest największa. W DA2 wszystko za bardzo spłycono chodzi mi o mechanikę i świat gry co odbija się teraz czkawką u graczy.
Gdyby tak zrobili grę z takim samym systemem towarzyszy lub bardziej rozbudowanym i upchnęli w mechanikę takiego tytułu jak Demon’s Souls/Dark Souls grywalność była by wspaniała. Ludzie narzekają, że te gry są trudne ale jak ładnie się sprzedają.
Jak dla mnie bardzo wymijająca wypowiedź kierowana pod publikę. Tak czy inaczej stworza grę taką jaką chca… „Bierzemy pod uwagę opinie fanów” Gdyby tak było DLC w DA2 nie istniałyby
– Chłopaki – wiem, wiem, prawdziwi gracze chcą DA1, ale rozumiecie, no… ciężko będzie zarobić naprawdę dużą kupę forsy na produkcie skierowanym do mniejszości. Hmm, zróbmy tak, powiemy im, że niby to będzie jak w jedynce, a dalej to się zobaczy. Mam nadzieje, że z tej cytryny da się jeszcze dużo wycisnąć. Ja tak naprawdę mam jeszcze nadzieje, że rynku gier nie zdominują produkty dla szeroko pojętej dzieciarni. Egzekwujmy normy PEGI!
Ostatnio tworcy bardzo staja sie dogodzic wszystkim, a na koniec wychodza takie gnioty jak DA2. Nawet jesli DA3 bedzie czyms pomiedzy dwojka, a jedynka to watpie, zeby ogolny poziom gry zachwycal. Przy okazji dwojki pokazali, gdzie maja fanow tej serii i jak bardzo zalezy im na tym tytule.
pfff dwojka zrazili sobie wielu fanow jedynki i teraz chca ich na nowo pozyskac przez takie gadanie -.= jak dla mnie 3 moze byc calkowicie inna od 1 i 2 byle by byla dobra :X
@aeromorte|Wcale nie zrazili. Na dobrą sprawę „dwójka” różni się tylko stylem graficznym od Origins. Zagraj w DA2 na hardzie – używaj talentów albo zginiesz, czyli podstawowa zasada dot. walki z Początku. IMO „dwójka” jest gorsza tylko i wyłącznie pod względem klimatu.|@OskiOski|Tia, pizzeria w moim mieście zastosowała podobną taktykę: dodajmy zamiast sera wyrób seropodobny, klienci na bank się nie zorientują! Pizza była obrzydliwa, mnóstwo skarg na pizzerię i po miesiącu splajtowali. Bioware nie jest głupi
W sumie w DA 2 względem jedynki podobało mi się tylko udźwiękowienie dialogów bohatera-reszta to uproszczone do bólu klikadło z elementami rpg.
Walka dwójki zachwycała mnie tylko na początku…Potem robilło się nudno…
Wedle zdecydowanej większości graczy (wnioskując po notach) DA2 to straszliwe „krapiszcze”. Co do jedynki to mnie, choć graczem starej daty jestem gra nie urzekła. Od lokacji po questy wszystko było strasznie średniawe, jedynie interakcje wewnątrz drużyny wybijały się in plus, ale to kapkę mało. Tym co ostatecznie sprawiło, że pudełko po dziś dzień kurzy się na półce był level scalling, którego wręcz NIENAWIDZĘ!, a o którym to recenzenci nie byli łaskawi mnie przestrzec. Po DA3 spodziewam się w zasadzie…
…tego samego, to jest właściwie niczego wartego uwagi. Bioware od dłuższego czasu (ME) jest totalnie bez formy. Tej wprawdzie Kanadyjczycy szukają, ale jak dotąd bez skutku.
Mi się osobiście dwójka podobała.. Zobaczymy trójeczkę..
No ja mam nadzieję, że „trójka” zadowoli hardkorowych graczy.
Dwójka też miała zadowolić fanów jedynki 😛 Nie mówię że II była tragiczna, ale posiadała mnóstwo tragicznych elementów.
Połączenie 1 i 2? Czyli najlepsza gra w jaką grałem i 2 największe [beeep] jakie grałem może być ciekawie.
Ciekawe czy w BioWare słyszeli powiedzenie że „jak coś jest do wszystkiego, to właściwie jest do niczego”…no ale pożyjemy zobaczymy. Przez dłuuuugie lata BW byli w moich oczach mistrzami gatunku, a przecież nawet mistrzowi zdarzyć się mogą potknięcia. Myślę że ten „spadek formy” w końcu minie, i uraczą nas czymś niesamowitym. Może nie akurat w Dragon Age III…ale kiedyś na pewno :/
Z tego co pamiętam, to już Dragon Age 2 miał być swego rodzaju kompromisem pomiędzy oczekiwaniami fanów jedynki, a potencjalnymi nowymi graczami. Coś się stało? Nie udało się? Owszem. Sporej części fanów poprzedniej odsłony gra się nie podobała i nic w tym dziwnego bo poszła w przeciwnym niż oczekiwali kierunku… PRowcy Biowareu upierają się, że przecież gra zyskała wiele pozytywnych not, ale powiedzmy sobie szczerze – w recenzje prasowe nie należy chyba wierzyć, bo najczęściej pisane są po łebkach…
(Wybacz CDA, ale taka jest niestety prawda)… Gracze ocenili sami najlepiej tę grę. Grając w nią i w wielu przypadkach do niej nie wracając (sądząc po opiniach tych, którym nawet się gra podobała). Do gier dobrych, a chociażby solidnych, się wraca. Zainteresowanie DA2 będzie pewnie podsycane tylko kolejnymi DLC i ciekawością…
@Thorongil83 problem w tym że mimo wszystko DA2 się jakoś sprzedał. Może to smutne, ale autorzy mają w „czterech literach” to czy gracz który już i tak zapłacił za swoją kopię gry będzie do niej wracał, czy pudełko z grą obrośnie kilkucentymetrową warstwą kurzu gdzieś na zapomnianym dnie szafki. Zgodzę się za to, że nie można wierzyć niestety recenzją. Pomijając fakt, że coraz częściej (nie mam na myśli CDA, więc proszę mnie nie bić) są pisane mało rzetelnie, zawsze istnieje możliwość, że osoba pisząca…
Jak dla mnie 2 była bardzo dobra ukończyłem ją 3 razy. Jedyne co bym zmienił to dodał więcej lokacji i przeciwników. No i może jeszcze żeby 3 była dłuższa. A teraz fanatycy 1 się na mnie rzucą… Walka i system dialogów bardzo mi się podobał, szczególnie system dialogów. Najlepsze były odpowiedzi pośrodku, dzięki temu było można się trochę pośmiać 😉
…ma zupełnie inny gust od naszego. To co oceni na 10/10, dla innego gracza może się okazać zupełnie niestrawne. Jedyna pewna metoda sprawdzenia gry, to osobiste zapoznanie się z nią. Do tego potrzeba dem (których coraz mniej się w ogóle ukazuje), lub własnego egzemplarza. A za to już trzeba zapłacić producentom (o ile się ktoś nie chce zniżać do piractwa).
Ehh dwójka to już takie Mass Effect na sterydach w średniowieczu. Dragon Age zawsze miał być RPG w starym stylu, ale kasa okazała sie ważniejsza. A że kasa to konsole to okroili z rgre z rozbudowanych elementó. I to już nie jest to samo. Dragon Age nie był super grą, ale był bardzo fajnym RPG a dwójka juz niestey nie jest (przynajmniej dla mnie)
Cos mi sie wydaje, ze to sciema. DA2 sie bardzo dobrze sprzedal i chocby nie wiem jak zapewniali to i tak jestem pewien, ze to i tak bedzie bardziej DA 2 plus kilka ficzerow niz DA:O z dynamicznymi elementami. Tego nie da sie zrobic – nie da sie polaczyc 2 tak roznych gier nastawionych na kompletnie innych odbiorcow. Niech lepiej rozdziela na 2 rozne gry – crpg i action rpg.
Połączenie DA II i DA:O w najgorszym wypadku będzie wyglądać tak:|Wzięte z DA:O->|a) Memory leak, przez który po 30 minutach gry obszary ładują się po 30-40 sekund a potem gra wywala sie na pulpit.|b) Tragiczne tekstury|c) Wrogowie i bohaterowie czarujący przez ściany (aka puszczanie zamieci przeciwnikom z za zamkniętych drzwi|DA II:|a) dziesięciokrotne odwiedziny tej samej jaskini z „inną” misją stylu podaj-pozamiataj|b) wrogowie wyskakujący z próżni (betonowych ścian, po prostu powietrza, sufitu