18.08.2011
Często komentowane 27 Komentarze

gamescom 2011: PlayStation Vita – dokładna specyfikacja sprzętowa

gamescom 2011: PlayStation Vita – dokładna specyfikacja sprzętowa
Na tegorocznym gamescomie Sony podzieliło się nareszcie ze światem dokładną specyfikacją swojej nowej przenośnej konsolki – PlayStation Vita. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, co będzie miała ona „pod maską”.

Poniżej znajdziecie dokładną specyfikację sprzętową Vity:

  • Nazwa platformy: PlayStation Vita
  • Numer modelu: PCH-1000
  • Procesor: ARM Cortex–A9 Core (czterordzeniowy)
  • Karta graficzna: SGX543MP4+
  • Wymiary: około 182 x 18,6 x 83,5 milimetra (szerokość na wysokość na głębokość)
  • Ekran: 5 cali (format 16:9, rozdzielczość 960 x 544, około 16 milionów kolorów, ekran OLED, z multidotykiem (typ pojemnościowy)
  • RAM: 512 MB
  • VRAM: 128 MB
  • Tylny panel dotykowy: multidotyk (pojemnościowy)
  • Aparaty: przedni i tylny
  • Liczba klatek: 120 (w rozdzielczości 320×240, QVGA) i 60 (w rozdzielczości 640×480, VGA)
  • Rozdzielczość: do 640×480 (VGA)
  • Dźwięk: stereo, wbudowany mikrofon
  • Sensory: wykrywanie ruchu w sześciu osiach (trzyosiowy żyroskop, trzyosiowy akcelerometr). Trzyosiowy elektroniczny kompas
  • Lokalizacja: wbudowany GPS (tylko w modelu z 3G i WiFi), wsparcie dla usług bezprzewodowych
  • Przyciski/guziki: przycisk PS, wyłącznik, klawisze kierunkowe (góra, dół, prawo, lewo), akcji (trójkąt, koło, krzyżyk, kwadrat), przyciski po bokach (prawy, lewy), prawa i lewa gałka, przycisk START i SELECT, klawisze głośności
  • Komunikacja bezprzewodowa: połączenie z siecią komórkową (model z 3G i WiFI), połączenie bezprzewodowe w standardzie IEEE 802.11b/g/n, Bluetooth
  • Sloty/porty: slot na karty obsługiwane przez Vitę, slot na karty pamięci, slot na kartę sim (model z 3G i WiFi), port wielofunkcyjny (USB, DC IN, audio – wyjście stereo i wejście mono), wejście słuchawkowe (mini jack), port dla akcesoriów
  • Bateria: wbudowany akumulator litowo-jonowy, zasilacz sieciowy
  • Obsługiwane formaty muzyczne: MP3, MP4
  • Zawartość AV: WAVE
  • Formaty wideo: MPEG-4 (AAC), H.264/MPEG-4 AVC
  • Formaty obrazu: JPEG, TIFT, BMP, GIF, PNG.
  • 27 odpowiedzi do “gamescom 2011: PlayStation Vita – dokładna specyfikacja sprzętowa”

    1. Na tegorocznym gamescomie Sony podzieliło się nareszcie ze światem dokładną specyfikacją swojej nowej przenośnej konsolki – PlayStation Vita. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, co będzie miała ona „pod maską”.

    2. To czekam na premierę.

    3. Rozdzielczość 640×4480!? Naprawdę, myślę, że na 5 calowym wyświetlaczu mogliby się bardziej postarać. Iphone ma 960X640 i to przy 3,5″ Naprawdę nie widzę sensu takich urządzeń przy obecnym rozwinięciu smartfonów.

    4. Jak to? To znaczy że na wyświetlaczu o rozdzielczości 960 x 544 gry 3D będą chodzić w 640×480?

    5. Mi się wydaje, że te rozdzielczości i liczba klatek dotyczą wbudowanego aparatu.

    6. A pranie to to robi panie?

    7. Wreszcie jakieś normalne formaty wideo. Nie będzie już trzeba używać konwertera 🙂

    8. VGA to rozdzielczość aparatu. Ekran ma 960×544, nauczcie się czytać ze zrozumieniem.|Dziwi mnie jedna rzecz: „slot na karty obsługiwane przez Vitę”, czyżby gry na kartach zamiast UMD?

    9. jak to niektórzy mówią: my bad 😉 tak to jest jak się coś obejmuje wzrokiem, a nie czyta…

    10. @Aargh: Jakieś tam spekulacje pamiętam, ale oficjalne info chyba mi umknęło. UMD to faktycznie lipa, głośno wiruje, a to trochę psuje przyjemność.|Szkoda, że Sony praktycznie od samego początku traktowało PSP jako drobny gadżet, a nie prawdziwą konsolę. Obecnie (poza japońskimi gierkami i minisami) wychodzi może z 10 tytułów rocznie… jak nie mniej.

    11. hhmm litowo-jonowy ok ale jaką ma pojemność? Czy 1800mAh jak psp FAT badz mniej jak SLIM?

    12. @ovan82 – myslę ze znacznie więcej, ta konsolka będzie wielokrotnie mocniejsza niż PSP, mocniejsza nawet od wielu PC więc baterię musi mieć co najmniej 5000 mAh

    13. W jakim celu jest w tej konsoli 3g?

    14. @Konsultantbo Żeby mieć wszędzie internet. W końcu o wifi ciężej na świeżym powietrzu.

    15. @matiyyy – bateria o takiej pojemności zajmowałaby całe wnętrze konsoli, więc pewnie wsadzą 3 razy mniejszą, a konsola będzie padać po 3h.

    16. Mam nadzieje że poza tą wersją PSV nie będzie jakiś innych wersji typu slim czy jak to było w poprzedniej wersji 1001-2001-3001.

    17. ekran OLED ?? czyżby sony dogadało się z samsungiem?? a co do specyfikacji jest bardzo dobra chociarz cena w tym wypadku na pewno będzie wysoka więc bardziej będzie się opłacało wziąść tablet albo smartfon z wyższej półki

    18. @maslascher Smartfon z wyższej półki kosztuje ~2000zł, a psv bez 3g 1000 zł, więc nie jestem przekonany, że smartfon się bardziej opłaca.

    19. @Valdo raczej to niemożliwe. Wszystkie konsole teraz mają po parę wersji. PSP i DS najwięcej więc to chyba przypadłość konsoli przenośnych

    20. super wnętrzności ale ram powinien być 1gb

    21. Z RAMem to troszkę sknocili ;l.

    22. NERO i Cuatro, i po co wam ten gigabajt ramu? PS3 ma 256 megabajtów i świetnie sobie radzi, a co dopiero w takiej konsolce 512 -,-’.

    23. Wg. mnie mógłby być ciut mocniejszy układ graficzny z 256Mb vram, bo przed premierą PSVita to w telefonach będą podobne (W iPadzie 2 bodajże jest ten sam tylko, że 2 rdzeniowy)

    24. x360 z 3 rdzeniami i 512 mb właśnie został zarżnięty

    25. Wkurzające jest takie gadanie oooooo uuuuuuu zepsuli dali za mało ram-u OMG!!! Ludzie to jest Sony myślę, że Oni wiedzą co robią bo stworzyli tą konsole więc te dodatkowe 512 ram-u widocznie było niepotrzebne. ;$

    26. @spy1234xD – tak samo jak wiedzieli żeby do PS3 wsadzić Cell’a, no po prostu suuuper pomysł. Poza tym PSV miało już mieć 256mb, tylko Sony poszło po rozum do głowy i zostawili te 512 mb. Nie ma jednak co liczyć na więcej, japończycy polubili ostatnio cięcie kosztów.

    27. PS3 i Xklocek mają po 256ramu… a Vita to konsolka przenośna, która ma dwa razy tyle ramu…

    Dodaj komentarz