17.08.2011
Często komentowane 17 Komentarze

gamescom 2011: PlayStation Vita jednak z 512 MB pamięci RAM

gamescom 2011: PlayStation Vita jednak z 512 MB pamięci RAM
Jakiś czas temu pojawiły się informacje, że Sony zdecydowało się zmniejszyć o połowę ilość dostępnej w Vicie pamięci RAM, aby tym samym zmniejszyć cenę konsoli. Okazuje się, że doniesienia te były nieprawdziwe – nadchodzące urządzenie będzie miało bowiem, zgodnie z pierwszymi informacjami, 512 MB RAM-u.

Informacja taka pojawiła się w oficjalnej informacji prasowej poświęconej funkcjom społecznościowym Vity (w tym obsłudze Foursquare, Facebooka, TwitteraSkype’a), gdzie znalazło się także kilka danych dotyczących specyfikacji sprzętowej konsoli.

Wynika z niej, że urządzenie będzie miało 512 MB RAM – a nie jak wcześniej spekulowano 256 MB. Oznacza to, że wbrew plotkom Sony nie zdecydowało się na zmniejszenie ilości pamięci operacyjnej Vity. Konsolka zostanie wyposażona także w 128 MB VRAM, oddzielnej pamięci graficznej.

17 odpowiedzi do “gamescom 2011: PlayStation Vita jednak z 512 MB pamięci RAM”

  1. Jakiś czas temu pojawiły się informacje, że Sony zdecydowało się zmniejszyć o połowę ilość dostępnej w Vicie pamięci RAM, aby zmniejszyć cenę konsoli. Okazuje się, że doniesienia te były nieprawdziwe – nadchodzące urządzenie będzie miało bowiem, tak jak zapowiadano od początku, 512 MB RAM-u.

  2. aaaaa. już myślałem że bedzie ten 1gb

  3. Aktualne PsP ma 32, a narzekać na grafikę w grach nie można, tak czy siak ciągle cieszy że „starczy na dłużej”

  4. Uch, a już się bałem, że Sony zostawi te 256 MB i tym samym skróci żywotność tej kieszonsolki o kilka lat.

  5. Będzie taniej? To na 90 % kupuję bo nie wiem jakie ceny gier będą.

  6. Gieromaniak24 17 sierpnia 2011 o 07:41

    @Karolll3|W większości smartfonów nie ma niczego poza ekranem dotykowym i wyłącznikiem zasilania;) I to będzie przez kilka lat ich bolączką, przez którą nie będą równały się wygodą z handheldami.

  7. Całe 512mb? Mój 2 letni telefon ma tle samo, a to coś ma dopiero wyjść (pewnie w cenie 1500zł+) i być przez kilka lat na rynku? Jak gdyby Sony nie mogło pomyśleć i dać 2GB, obecnie smartfony mają 1GB RAM’u, więc to byłoby logiczne wyjście. Tak samo procesor, uważacie, że 4 rdzenie to dużo. SGS II ma 2-rdzeniowy procek, a CPU do PSV produkuje właśnie Samsung, więc łatwo się domyśleć co za jakiś rok wrzucą do SGS III (może nawet podkręcony, czy w lepszej wersji).

  8. @Dives to coś czyli PS Vita nie bedzie kosztowało 1500+ tylko 999zł na najtanszy model w Polsce. A telefon nie jest do grania

  9. Dives psvita będzie kilka razy jeśli nie kilkanaście razy potężniejsze o telefonów.A jęsli Xbox 360 ma mniej ram niż twój tel to znaczy że jest słabszy ?

  10. Xbox ma trzy rdzeniowe CPU 3,2. GHz i GPU mogące wygenerować 500mln wieloboków na sec. Natomiast SGS ma CPU 1 GHz (SGS II – dwa rdzenie 1.2 GHz) i GPU generujące do 90 mln wieloboków. Do tego dochodzi rozdzielczość (800×480 vs 1280×720), więc różnica jet znacząca. Poza tym nawet analitycy rynkowi przewidywali, że w roku 2012/2013 smartfony dogonią pod względem wydajności PS3 i xbox’a. Jeśli w tym czasie wyjdzie SGS III, to ja się nie zdziwię.

  11. Eeee… widział ktoś gry lepsze na smartfonach od tych które wyszły na PSP. Tak się składa że mam PSP od kilku lat i od kilku miesięcy Galaxy S. GS nie nadaje się do grania w połączeniu z bateria-telefon. Nieporęczne sterowanie i zero ergonomii podczas grania. Angry Birds ma lepsze sterowanie na PSP a nie był jego docelową platformą :)Smart to rynek niszowy, nikt nie kupuje takiego sprzętu aby na nim grać i developerzy nigdy nie będą się starać aby wydać grę na coś co po pół roku będzie „antykiem”.

  12. Oj tam oj tam.Mi takie dane naprawdę mało mówią.Trzeba dopiero zobaczyc jak konsolka będzię się prezentowała,a nie narzekac/podziwiac jak to mało/dużo pamięci będzie miała.Ważny jest efekt końcowy i spożytkowanie tych „bebechów” konsolki.A Uncharted i Little Big Planet naprawdę ładnie działały więc naprawdę nie widzę sensu aby znowu zaczynac jakieś fanbojskie wojny(chyba że nintendo ds vs psv;D).Nie można porównywac stacjonarnej konsoli do kieszonkowej konsoli!

  13. Smartfony nie sa do grania ekran dotykowy jest do kitu jesli chodzi o gry dla tego czekam i na pewno kupie nowe psp i nic mnie nie obchodzi opinia innych sony to najlepsza marka na rynku i nigdy nie zawodzi

  14. Wystarczy mi ze pisze sony na konsolce i nie ma co sie zastanawiac nie wazne ile ramu czy procesor najwazniejsza jest grywalnosc gdzie telefonom i smartfonom jescze daleko do tego poziomu

  15. niektórym przyda się wyjaśnienie… Smartphony mają więcej RAMu bo muszą jednocześnie utrzymywać w pamięci aplikacje jak i SYSTEM OPERACYJNY. Podczas gdy w konsoli system ogranicza się praktycznie do samego dashboarda na wybór gry/muzyki etc. przez co ilość pamięci jaką pochłania jest minimalna.

  16. Jezeli ktos pisze ze smartfony to rynek nizszowy to widac jakim jest znawca. Chyba nigdy nie mieliscie iphona/ipoda/ipada zeby zobaczyc ile jest gier, ile naprawde dobrych, tanszych/drozszych i ile osob je kupuje. Wystarczy zobaczyc Angry Birds. Teraz coraz wiecej gier wychodzi na androida. Tak naprawde vita to ostatnia konsola przenosna, za 5-6-7 lat to smartfony beda mialy mozliowsci obecnych dobrych notebookow.

  17. A tutaj dla znawcow od ramu:iphone 3gs ma 256 ram|iphone 4 ma 512 ram oraz procesor 800mhz jeden rdzenChyba nie musze mowic jakie gry wychodza na ten system i jak sa dobrze zoptymalizowane pomimo ze przeciez to nie jest konsola tylko telefon i caly ram nie jest na gry. A teraz zobaczmy jakie parametry maja highendowe smartfony konkurencji.po 2 rdzenie 1.0 albo 1.2, 1gb ramu no i co z tego jak o wiekszosc gier nie ma na ich systemy a jak sa to wygladaja tak samo.

Dodaj komentarz