gamescom 2011: Twórcy Hitman Absolution – „Nie będziemy działać pod dyktando fanów”

Tory Blystad, „reżyser” Hitman Absolution, w wywiadzie udzielonym serwisowi VG247 odniósł się do zarzutów wielbicieli cyklu, mówiąc że gra jest kierowana do szerszego grona odbiorców, a co za tym idzie – będzie prostsza i mniej skomplikowana niż poprzednie części.
Jak mówi:
W naszym biurze zawsze są ludzie, którzy sprawdzają w szczególności forum Hitmana. Chcemy wiedzieć, co fani myślą i chcemy zrobić grę, którą ci ludzie polubią, a nie taką, która będzie tylko nam się podobać, a nikt inny nie będzie się nią nawet przejmował. Słuchamy ich, ale nie chcemy działać pod ich dyktando, ponieważ mamy tak dużo rodzajów fanów, że moglibyśmy posłuchać tylko jednej grupy uważającej np. że
.
W trakcie wywiadu Blystad poruszył także kwestię tego, jak twórcy Hitman Absolution starają się polepszyć rozgrywkę. Jak mówi:
Jedną z rzeczy, która sprawiała trudność w poprzednich częściach, było to, że pomimo tego, iż było w nich wiele wolności, to musiałeś się przez nią przekopywać. Mogłeś zacząć poziom i nagle stawałeś przed dziesięciorgiem drzwi stojących przed tobą otworem. Sytuacja wyglądała wówczas mniej więcej tak:
. Taki rodzaj wolności nie jest interesujący, ponieważ tak naprawdę nie masz wyboru, tylko sprawdzasz jedną ścieżkę i gdy widzisz, że przegrałeś próbujesz innej. Teraz przywiązujesz większą uwagę do podejmowanych decyzji, które mogą być bardziej czarno-białe, dlatego że są one fizyczne, ale w obrębie danego poziomu.
Czytaj dalej
56 odpowiedzi do “gamescom 2011: Twórcy Hitman Absolution – „Nie będziemy działać pod dyktando fanów””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Gracze czekający na Hitman Absolution obawiają się, że gra będzie gorsza od poprzednich odsłon serii. W jednym z wywiadów udzielonych na tegorocznym gamescomie przedstawiciele IO Interactive stwierdzili, że choć twórcy gry produkcji słuchają fanów, to nie zamierzają być przez nich kierowani.
Ostatnie zdanie jest napisane bardzo po polskiemu. Niech jakiś znawca Hitmana wytłumaczy, o co komoł.
Twórcy chyba sami siebie kopną w dupsko.Nowe głosy smutnego pana i Diany,leciutkie spłycenie,ażeby niedzielniaki nie płakały,eh co się porobiło.|1 cytat można skrócić do ,,Nie będziemy słuchali fanów,którzy chcieli by mieć godnego następce serii,my skupiamy się na zrobieniu gry,na której zarobimy więcej piniążków.|A 2 cytat do: Skrócimy wam wolność działania z 10 ścieżek do 4,ale za to ładnie je oskryptujemy i dodamy więcej cut scenek”
„a co za tym idzie – będzie prostsza i mniej skomplikowana niż poprzednie części.” Po prostu świetnie… To jeszcze niech się starają żeby gra dostałą PEGI 12 i osiągną dokładnie to co chcieli.
Hitman: Conviction ;PP
Ja się niczego nie obawiam… IO nigdy mnie nie zawiodło. Chociaż K&L DD mi się nie podobało zbytnio, ale to nie Hitman. 😛 Tak więc, szersze grono odbiorców raczej nie będzie miało wpływu na epickie skradanie i efektownych akcji. Co najwyżej gra może być mniej krwawa. Gra jest dla 18+ więc stopień trudności się nie zmieni. 😀 Zapewne.
Wybełkotał tfurca gry… Ech.
Poniekąd zgadzam się z komentarzem pierwszego cytatu użytkownika Salamandrzec. Z tym, ze w przeciwieństwie do niego nie widzę w tym nic złego. Fani zwykle są przeciwni wprowadzaniu jakichkolwiek zmian. Ktoś powie „to dobrze… pewne by było, żeby kupili”. Otóż kupa. Po pewnym czasie ludzie stwierdziliby, że nie ma sensu. W ten sposób może i stracą jakąś grupkę fanów, ale zyskają nowych. Nikt nie mówił, że mają grać ciągle ci sami, a jako, że gry to biznes a nie wolontariat nie dziwi takie zachowanie.
10 drzwi i jedne właściwe? [beeep] prawda wstarczy zagrać w Blood Money. Mogłeś wybrać zabicie kogoś i dostani się pod przebraniem, lub gdzieś na około. Później kolejne możliwości. |Regnar nie widzę związku z 18+ = wyższy poziom trudności. Wystarczy zagrać w Call of Duty. niby 18 a gdzie tam trudne jest? Najgłupsze zdanie jakie ostatnio przeczytałem.
@Guthan-Staram się. @Regnar- a co ma PEGI 18 do trudności gry? To się odnosi do tego że KONTROWERSYJNA TEMATYKA (bo gra o zabójcy zabijającym z premedytacją) KREW PRZEMOC HAZARD NARKOTYKI diabli wiedzą co jeszcze,a nie że trudność-gdyby PEGI 18 oznaczała trudność,to kurde Postal 2 byłby strategią
From Salamandrzec: „my skupiamy się na zrobieniu gry,na której zarobimy więcej piniążków”|Podobne zdanie towarzyszy zdecydowanej większości gier, nie udawajcie zaskoczonych.
Ufam IO, jest to chyba jedyne studio poza Blizzardem, które nie zrobiło nigdy słabej gry. Poza tym IO czują się jak rybka w wodzie, jeżeli chodzi o gry z psycholami 😀
Żeby tylko nie będzie liniowa to by zepsuło efekt całej gry
Ok. Dooobra!!!…przysięgam że jeśli Hitman pójdzie w tym samym kierunku który obrały Rainbow Six, Splinter Cell, Gothic i coraz więcej znanych serii, to rzucę gry na dobre. Nie kupię już niczego poza pełniakami z czasopism. Potrafię zrozumieć że twórcy robią gry dla pieniędzy…z czegoś w końcu trzeba żyć, ale niech przynajmniej te dzieła stają się coraz lepsze, a nie zaliczają systematyczny „bieg wsteczny”.
@Dexter666 Albo ograniczysz się do kupna gier Blizzarda ;]
Dam 1 prosty przykład jak można by zrobić rewelacyjny biznes w stylu „jak dużo zrobić i sie nie narobić”. Wypuścić odświeżoną część heroes 3 by można by było z łatwością grać przez internet zamiast korzystać z hamachi. By sie to dodało jako bonus do zbliżającego się heroes 6 z czego nowi gracze by poznali świat NOWY herosów mając możliwość porównania z 3 częścią. Wierni fani by pewnie grali w starą część a nowi w tą, którą by uznali za lepszą pod ich gusta.
@Blaadee: nie podwyższając ceny pakietu? oO Nie wiem co w tym ciekawego, ponieważ fani trójki stwierdzą, że nie będą płacić drugi raz za to samo, skoro tamta chodzi świetnie a firma musiałaby wydać pieniądze na odświeżenie gry.
„(…)spróbuję po prostu pierwsze drzwi. Oh, zabito mnie” Nigdy w Hitmanie nie spotkała mnie taka sytuacja; co najwyżej dostałem opieprz od NPC-ów. Mogłoby się tak stać, gdyby od razu wyjęło się giwerę, ale… jak ktoś che ciągle paradować z lufą na wierzchu, to są inne gry.
Na pewno normalna wyszukiwarka byłaby o wiele wygodniejsza niż szukanie ludzi w internecie w moim zdaniu. Gdy premierę miał Riddick AODA cena była w standardowej cenie chodź zawierała 2 gry. Firmy spokojnie mogłyby dopasować cenę do 2 gier w 1 pudełku.
@Blaadee: Tyle, że sprawa z Riddickiem jest trochę inna. Pierwotnie miał być to tylko unowocześniony remake na nowych konsolach. Gra miała zawierać tylko parę elementów, których nie było do tej pory (jakąś pukawkę czy coś). Po pewnym czasie się rozrosła, że stwierdzi, ze dodadzą dodatkową kampanię. I dopiero wtedy stwierdzono, że zrobią także wersje PC i gdyby nie fakt, że pierwsza część została przekonwertowana na potrzeby PS3 i X360 nie byłoby jej.
A po „Absolution” będzie: Hitman Casual 😛
CD.|Jeśli zaś mieli by zrobić Heroesów to samo zwiększenie rozdzielczości nie pomogłoby sprzedaży, ponieważ to od długiego czasu oferuje darmowy mod. Jeśli mieliby robić tą część w 3D to musieliby w zasadzie projektować modele, tekstury, zamki, mapy. A to schodzi i kosztuje. Dodatkowo XXX osób by stwierdziło, że 3D nie ma tej magii 2D. A samo wyszukiwanie serwerów też niewiele by pomogło w sprzedaży.
Ale co robi dyskusja o Herosach w temacie o hitmanie?
No to Hitman zginął… Czekam na wersję Facebookową…
Akurat bym osobiście nie chciał zobaczyć 3d w trójce ponieważ zmiany byłyby zbyt drastyczne w samym wyglądzie gdzie wierni fani by zaczęli się mówiąc nie ładnie czepiać ;] Czasami nie wielkie zmiany mogłyby dużo wnieść lecz nie ma tu miejsca na wiekszą rozpiskę heh 😀 Dodam jeszcze na koniec, że to samo z worms’ami by się przydało armagedon/ world party ponieważ mi nie chodzą coś na XP,Viście a na 7 nie sprawdzałem. Nie dawna część Reloaded niestety mnie rozczarowana bo została niesamowicie okrojona. :/
Dla mnie nowy Hitman jest już raczej na straconej pozycji ;( Widać producenci myślą że ci co zachwycali się poprzednimi częściami serii już dorośli, założyli rodziny i nie będą kupować więcej gier. Więc trzeba celować w nowe pokolenie graczy, dla których liczy się super grafika, akcja która nie zwalnia tempa, itd.
Hitman R.I.P. Tyle.
Z jednej strony twórcy mają racje a z drugiej nie.Przecież nie przerobią gry pod dyktando graczy bo z Hitmana wyszedłby Mario 20.Jest taka różnica że oni nie bali się wypowiedzieć że nie będą robić tego co chcą gracze.nikomu nigdy się nie dogodzi.A te posty są idiotyczne.,,No to Hitman zginął… Czekam na wersję Facebookową…”Gra jeszcze nie wyszła, poczekamy zobaczymy.
@wroblos122Po tym co IO mówi to na 99% to nie będzie Hitman którego pamiętałem.
yyyyyyyyyy a to miał być hitman którego pamiętasz ? To właśnie ma być odnowienie serii. I gadanie jeszcze przed jej premierą że zginęła jest głupotą.Do premiery nigdy nie wiadomo co dostaniesz.Np gothic 4. Zjeba.. [beeep]istą markę i grę.Z hitmanem nie musi być tak samo
Nie można nic powiedzieć o tej grze.Cząstkowy materiał praktycznie brak informacji, brak przesłanek o premierze.Może przyszły rok MOŻE więc nie ma co spekulować
Mnie wystarczy że wykopali pana i panią od głosu głównych bohaterów-i już jest dla mniehttp:1.bp.blogspot.com/-R9diidrCN-4/Tgpp2NpUYBI/AAAAAAAAAJU/2eS3IfUXcs8/s1600/yao%2Bming%2Basco.bmp
Ludzie trochę wiary:P A będę miał ubaw jak nie jednemu szczena opadnie jak będzie odsłona najnowszej części;] A jak będzie inaczej to będę płakał;p Ale sądzę, że programiści mnie nie zawiodą :]
Jestem wielkim fanem Hitmana, ale od kiedy dowiedziałem się że pod głównego bohatera i Dianę nie będą podkładały głosu te same osoby, co w poprzednich częściach, jakoś (z WIELKIM żalem) przeżyłem, ale gdy twórcy oznajmili że Jesper Kyd nie skomponuje muzyki do tej odsłony… przestałem być jej fanem. Poza tym, nie rozumiem. Robić grę łatwiejszą? A dlaczego by nie dodać po prostu najłatwiejszego trybu trudności, a resztę pozostawić dla hardkorów? Casuale i tak nie odblokowują osiągnięć, etc… Ech, thx FB.
Rynek growy zmierza ku causalizacji, każda gra staje sie prostsza, krótsza i mniej skomplikowana. Kiedyś dema gier były dłuższe niż niektóre dzisiejsze gry.
Zostaje Hitman od I do Blood Money 😉 . „Absolution” Będzie tym co dla Gothica Arcania.
Pierwszy cytat oznacza że będą robić grę pod dyktando wydawcy, a więc z myślą o szerokiej grupie odbiorców. Drugi cytat oznacza że gra będzie bardziej liniowa.
NIech tylko nie robią z Hitmana liniowej gry. Wolnośc to własnie m.in. to za co bardzo polubiłem tą serie. Uwielbialem zwiedzac cale poziomy w hitmanie i odkrywac wszystkie ciekawe miejsca
Casuale nie lubią wybierać spośród 10 dostępnych drzwi. Casuale nie lubią wolności przez którą muszą się „przekopywać”. Casuale lubią rozwiązania czarnobiałe czyli para drzwi które różnią się kolorem i niczym więcej. Taki będzie nowy Hitman co ze szczerością mówi Tory Blystad 🙂
„Jedną z rzeczy, która sprawiała trudność w poprzednich częściach, było to, że pomimo tego, iż było w nich wiele wolności, to musiałeś się przez nią przekopywać.” Ja własnie to kochałem w Hitmanie.
To nie mogli zrobić rozgrywki w zależności od stopnia trudności?? Np. na easy tylko jedna ścieżka do zabicia a na assasynie trzeba było by pokombinować…Skoro „nie będą działać pod dyktando fanów” to jeśli wyjdzie z Hitmana zwykły shooter gdzie cała sprawa będzie polegała na ciągłym strzelaniu na oślep to fani tego nie kupią… ot co…
A ja tam wierzę w IO i mam nadzieję, że gra będzie tak samo zaje… fajna jak poprzednie części;). Choć z drugiej strony, przy Kane & Lynch 2 można było odczuć lekki spadek formy. Tym niemniej pożyjemy zobaczymy;)
Twórcy K&L= klimat. Genialny. Myślę, że wszystkim rodzajom fanów się to spodoba.
@Revolter – nie no, AŻ tak źle nie są w stanie tego zrobić 😉
Coz, oni nie musza robic gier pod fanow, a fani nie musza kupowac. I wszyscy beda szczesliwi. Fani, ze nie maja gry, a tworcy, ze maja magazyny pelne pudelek.
bohater8@ Cóż, przeczytaj dokładnie co powiedział ten gościu.
Pewnie pójdą na kompromis i w opcjach będzie możliwość włączenia trybu liniowego 😉 ))
Ale problem mają…, to się zostawia dalej dziesięć drzwi, ale daje możliwość patrzenia przez kamerkę, dziurkę od klucza, jakąś termowizję, nasłuchiwania kroków itd.
@Kowal08 : Przeczytalem. I po raz kolejny news dotyczacy Hitmana mnie martwi, a nie cieszy. Ja nie wiem co to za fani Hitmana, ktorych sie IO slucha, ktorzy najwyrazniej nie chca gry z wieloma drogami do celu.|Co prawda mozliwe, ze nie umie ten gosciu po prostu opisac tego tak, ze mi to sie spodoba, ale tak jak mowie, te kilka rzeczy ktore maja sie pojawic w Hitmanie 5 i sa fajne gina w gaszczu informacji o tych rzeczach, ktore pokazuja, ze H5 to bedzie crap dla kogos, kto lubi ow serie.
To jest tylko kwestia umiejętnego planowania rozgrywki. Okrajanie swobody nie jest potrzebne… Albo chłopaki nie mają wyobraźni, albo po prostu tną w ten sposób koszta.