rek

GC ´08: Stworzenie Crysisa kosztowało…

GC ´08: Stworzenie Crysisa kosztowało…
Zastanawialiście się kiedyś ile kosztuje wyprodukowanie gry, która zostanie doceniona przez graczy i media? Na pewno tak.

Cevat Yerli, szef studia Crytek, który brał udział w panelu dyskusyjnym na temat przyszłości grafiki w grach w niemieckim Lipsku, zdradził kilka ciekawych faktów.

Na wstępie potwierdził, że Crysis Warhead jest ostatnim tytułem ekskluzywnym dla komputerów klasy PC. Przyszłe produkcje mają być tworzone na konsole nowej generacji. Yerli przypuszcza również, że już w roku 2012 (wtedy planowane jest wydanie nowego CryEngine) mogą pojawić się następcy Xboxa 360 i PS3.

Kolejną z cennych informacji, jaką przekazał szef Crytek jest koszt, jaki poniosła firma na stworzenie pierwszej części Crysisa. Otóż produkcja pochłonęła zaledwie 15 milionów euro (22 miliony dolarów), co w porównaniu z GTA IV, na którą Rockstar wydał 100 milionów USD, jest tak naprawdę niczym. Dla przykładu, największa polska produkcja – Wiedźmin autorstwa CD Projekt RED – kosztowała twórców 20 milionów złotych, jednak nasz rynek na razie nie ma się czym równać z zagranicznym.

12 odpowiedzi do “GC ´08: Stworzenie Crysisa kosztowało…”

  1. // Cóz jesli napiszę, że nie stac mnie na wyprodukowanie takiej gry uwierzycie? 🙂

  2. // Niby mało kasy wyłożyli na Crisisa ale i tak z tego co pamiętam słabo się sprzedał więc się chyba im nie zwróciło xD

  3. Marnowanie kasy… // To jest właśnie sztuka – zrobić dobrą grę za _jedyne_ 20 mln złotówek.

  4. // Hahaha już widzę CryEngine2 na konsolach obecnej generacji. LOL

    Dlaczego wszyscy odchodzą od PC??

    Bo duże piractwo i nie kupują gier, to tylko wymówka.

    Dlaczego Blizzard robi gry tylko na PC i się trzyma świetnie, bo robie je dla graczy a nie dla KASY!!!

  5. // Gra to produkt komercyjny- MUSI ZARABIAĆ. Ty też byś pracował gdzieś, gdzie Cię okradają, bo tak chcą ci złodzieje? Nie mogę zdzierżyć idiotyzmów _oni to robią dla kasy, a nie dla NAS_- co, _oni_ nie potrzebują jeść, spać, pić, nie mają potrzeb?

  6. // Blizzard się _trzyma_, bo go na to stać. Myślisz, że jakby miał problem z utrzymaniem się na rynku/marny dochód z nowej produkcji, dalej robiłby tylko pecetowe gry? Idei do garnka nie włożysz, za coś żyć trzeba. Nikt nie jest instytucją charytatywną.

  7. Zyski z WoW(mniej więcej[raczej mniej:)) // Cos około 10 Euro miesięcznie x ponad 10 mln.(Ne wiem konkretnie, ile:P)=100 mln za MIESIĄC(czyli mogliby wydawać GTA4+ dodatki jako _miesięczniki_:) ).

    W złotówkach 335 mln. To daje miliard na kwartał, więc mogą se pozwolić na ekstrawagancję(gry na PC)

  8. Na pewno mniej ^^ // Odlicz od tego utrzymanie serwerów i mase innych wydatków o których nikt z nas pewnie pojęcia nie ma ^^. Zostaje dużo mniej 🙂 Ale i tak od zahuhania tej kasy mają 😀 .

  9. Hehe // Trudno, żeby Crysis, który wejdzie na 3-5% wszystkich komputerach na świecie sprzedawał się tak dobrze aby pozostał exclusivem na PC.

  10. // Było kiedyś w AR wyliczenie.

    15 000 000$ miesięcznie

  11. Wiedźmin może spokojnie się równać z grami z rynku zagranicznymi. Ma dobrą, wciągającą fabułę, dobra (nawet bardzo) grafika, ma doskonały klimat (nigdzie nie znalazłem takiego). Dobre nie musi być drogie.

Dodaj komentarz