Gears of War: Cliff Bleszinski nie powróci do serii ani do tworzenia gier wideo
Cliff Bleszynski ostatni raz brał udział w tworzeniu Gears of War prawie 13 lat temu, a jego ostatnią grą w karierze było Radical Heights.
W tym roku minie 5 lat od ostatniej głównej części z serii Gears (już nawet nie „of War”). To dość długo, jak na jedną z najważniejszych marek w portfolio gier ekskluzywnych Microsoftu. Oczywiście to nie tak, że w sprawie serii zapadła cisza i o kontynuacji nic się nie mówi. Co jakiś czas do mediów trafią szczątkowe doniesienia, które uchylają rąbka tajemnicy, jednak oficjalnych potwierdzeń nadal brak. Możemy być jednak pewni jednego – Cliff Bleszinski nad Gearsami nie pracuje.
To można wywnioskować z oświadczenia, które można znaleźć na jego X-owym profilu. W dość szorstkich słowach wypowiedział się na temat jego relacji z Microsoftem oraz The Coalition, które obecnie odpowiada za markę. Według Bleszinskiego obie firmy wielokrotnie zignorowały jego oferty pracy nad produkcjami w roli konsultanta. Nie zabrakło też uszczypliwości w stronę twórców.
Jeżeli byliby mądrzy, to zostałbym przez nich zwerbowany, ponieważ tylko z PR-owego punktu widzenia, byłaby to żyła złota. Ale nic się nie wydarzyło.
Następnie podkreślił, że Gears są ogromną częścią jego dziedzictwa, jednak z podanego wyżej powodu oraz upadku Boss Key Productions, które zamknięto w 2018 roku, postanowił odsunąć się od branży gier wideo. Na koniec wymienił część swoich zajęć, jakimi obecnie zajmuje się w życiu oraz zachęcił do sprawdzenia owoców jego pracy.
Cliff Bleszinski jest jednym z ojców Gears of War, którego pierwsza część zadebiutowała w 2006 roku. Do tej pory wydano 5 głównych produkcji oraz cztery poboczne projekty. Jendym z nich był spin-off o podtytule Judgment, przy którym swój udział miało People Can Fly.
Czytaj dalej
Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.