rek

Global Alliance for Responsible Media zostało rozwiązane po pozwie Muska

Global Alliance for Responsible Media zostało rozwiązane po pozwie Muska
Jakub "Jaqp" Dmuchowski
Wychodzi na to, że miliarder dopiął swego bez potrzeby odbywania sądowej batalii.

Zaledwie dwa dni po złożeniu przez X-a pozwu antymonopolowego w teksańskim sądzie organizacja non-profit Global Alliance for Responsible Media oskarżona o prowadzenie bojkotu następcy Twittera ogłosiła, że zwija swoje podwoje. W wiadomości wystosowanej przez prezesa Światowej Federacji Reklamodawców, Stephana Loerke, zawarto informację, że podjęcie tej decyzji nie było łatwym zadaniem, aczkolwiek zmusiły do tego ograniczone zasoby stowarzyszenia.

Koniec Global Alliance for Responsible Media

Global Alliance for Responsible Media zrzesza przeszło 100 członków, w tym wymienione w pozwie złożonym przez Muska i spółkę firmy Mars, CVS Health, Orsted i Unilever. Mimo to organizacja zatrudnia (a raczej zatrudniała) jedynie dwóch pracowników na pełny etat, a ci i tak od pewnego czasu skupieni byli głównie na odpieraniu zarzutów postawionych przez amerykańską Komisję Sądownictwa Izby Reprezentantów.

Wiadomość o zakończeniu działalności GARM nie przeszła bez echa, a zareagować zdążyła m.in. Linda Yaccarino, czyli prezes X-a:

https://twitter.com/lindayaX/status/1821594759187853395

Przekazała, że wydarzenie to jest niezbędnym krokiem we właściwym kierunku, a żadne ugrupowanie nie powinno mieć możliwości decydowania na temat tego, na jakich treściach można zarabiać. Yaccarino napomknęła przy tym, że ma nadzieję na bardziej obszerną reformę całego ekosystemu reklamowego w sieci.

Jak podkreśla Business Insider, celem GARM było opracowanie uniwersalnych definicji dotyczących obszarów pokroju dezinformacji, mowy nienawiści i bezpieczeństwa marki. Przyjęcie ich przez reklamodawców było dobrowolne, a stowarzyszenie nie zajmowało się doradzaniem przedsiębiorstwom, na jakich platformach powinny promować swoje produkty i usługi.

Na placu boju pozostała więc Światowa Federacja Reklamodawców (The World Federation of Advertisers), w obrębie której funkcjonowała inicjatywa Global Alliance for Responsible Media. Organizacja ogłosiła, że ma zamiar spotkać się w sądzie z X-em i Rumble oraz odeprzeć stawiane przez platformy zarzuty.

4 odpowiedzi do “Global Alliance for Responsible Media zostało rozwiązane po pozwie Muska”

  1. No nie może być tak, że ktoś decyduje się nie dawać pieniędzy Muskowi, to powinno być nielegalne.

  2. Czy legalne jest nieposiadanie konta na TT?

  3. „inicjatywa” + „ponad 100 członków” vs 2 pracowników. Tak się dmucha balony. Media piszą o walce twittera z setką firm, a realnie to były dwa trolle patentowe opłacone przez wielkie korpo.
    „żadne ugrupowanie nie powinno mieć możliwości decydowania na temat tego, na jakich treściach można zarabiać” – a to nie jest tak, że całe google się na tym opiera, bo reklamodawcy nie chcą mieć reklam na podejrzanych stronach i przez to google filtruje cały internet?

Dodaj komentarz