God of War: Cory Barlog planuje pięć kolejnych odsłon serii

God of War: Cory Barlog planuje pięć kolejnych odsłon serii
Gdy głowa pełna pomysłów, a technologiczne zaplecze gotowe, można wydawać gry dużo szybciej.

Marka God of War miała zostać odstawiona na boczny tor, jednak ostatecznie Cory Barlog i spółka udowodnili, że w Kratosie drzemie jeszcze ogromny potencjał. Sukces najnowszego dzieła studia Sony Santa Monica obrazują nie tylko wysokie oceny, lecz także fakt, że odświeżony God of War drugi tydzień z rzędu zajmuje pierwsze miejsce w zestawieniu bestsellerów w Wielkiej Brytanii, a to tytuł dostępny wyłącznie na jednej platformie. Wciąż czekamy jednak na konkretne dane dotyczące sprzedaży.

Michael Pachter, popularny branżowy analityk, przekonuje, iż nordyckie harce Kratosa bez problemu rozejdą się w nakładzie 10 milionów egzemplarzy. Ba, istnieje realna szansa, że wynik ten – przy obecnej bazie posiadaczy PS4 – zostanie podwojony. Warto zauważyć, że w połowie 2012 roku dowiedzieliśmy się, iż grecka trylogia przygód Ducha Sparty sprzedała się łącznie w liczbie około 14 milionów sztuk.

Przyszłość marki rysuje się zatem w jasnych barwach. W wywiadzie udzielonym serwisowi Kotaku reżyser Cory Barlog zdradził zresztą, że ma już w głowie pięć kolejnych odsłon serii. Nie oznacza to jednak, że studio z Santa Monica ma prace rozpisane na najbliższe ćwierćwiecze. Najnowszy God of War powstawał aż pięć lat, ponieważ niemal wszystko trzeba było w nim wymyśleć od zera i opracować stosowną technologię. Teraz, gdy fundament już stoi, twórcy będą w stanie budować na nim kolejne odsłony cyklu dużo szybciej.

Przygotowaną przez CormaCa bardzo obszerną recenzję dzieła Barloga i spółki znajdziecie w najbliższym wydaniu CDA (06/2018, w sprzedaży od 8 maja).

36 odpowiedzi do “God of War: Cory Barlog planuje pięć kolejnych odsłon serii”

  1. I bardzo mnie to cieszy jestem fanem od poczatku serii I pozostane nim az do konca.

  2. Jeśli fabuła w kolejnych częściach ma być tak wspaniała jak w ostatnim God of War, to nie mam nic przeciwko temu. Ważne jest, aby wyczuli moment, kiedy formuła zaczyna się zużywać, tak jak w przypadku Ascension. Mam nadzieję, że wyjdzie jeszcze jeden GoW przed końcem generacji, tak samo jak na sam koniec PS2 wyszedł God of War 2.|PS: Ciężko opisywać oczekiwania wobec kolejnych części bez rzucenia jakimś spoilerem 🙂

  3. I bardzo dobrze, dobra gra się dobrze sprzedaje trzymam kciuki za więcej takich gier na rynku.

  4. Planować to sobie można. Zobaczymy przy której z tych 5 odsłon temat przestanie żreć. Szczególnie jeśli to wszystko będzie kopiuj i wklej, żeby wykorzystać tę całą „technologię” tworzoną przez 5 ostatnich lat 😀

  5. Ciekawe o jakiej technologii mowa. Design poziomów w tej grze jest dość archaiczny, nie może być to wizytówką żadnej technologii czy silnika. Szybciej by było użyć jakiegoś unreal editora a zasoby przeznaczyć na treść.

  6. AndrewRayan 1 maja 2018 o 18:58

    God of Boi. BOI

  7. Oho, szykuje się kolejna seria kopiuj wklej? Oby nie…

  8. @Sakaki|Raczej nie. Tym razem stawiają bardziej na fabułę, a nie masakrowanie wrogów. System walki jest też bardziej złożony niż klikanie kwadrat, kwadrat, trójkąt. Części greckie trzymały się głównie na efekciarstwie, a w tym GoW jest więcej głębi.|@nietrol|Design poziomów robią pod zagadki środowiskowe i to wyszło im bardzo dobrze, ale można rzeczywiście trochę poprawić, choć i tak jest dobrze. Mówiąc o technologii mieli pewnie na myśli silnik, na którym powstała gra.

  9. KucharzSnaf 2 maja 2018 o 06:18

    Nie stawiają na fabułę tylko pod jak największą sprzedaż, gameplay musi być prosty i przyjemny w odbiorze, to jest gra pod jak największą masę graczy, a nie jakiś wybitny tytuł który zapadanie na długo w pamięci.

  10. @KucharzSnaf|1. Twórcom chyba chodzi o to, aby gra się sprzedała.|2. Poczytaj o grze najpierw, bo fabularnie gra przebija Wiedźmina.|3. Akurat ten tytuł zapadnie na długo w pamięć. Grałem w wiele gier, ale tak wybitnej gry dawno nie spotkałem. Wybitne osiągnięcie.

  11. VondesSznycel 2 maja 2018 o 10:37

    Scorpix trochę przeginasz, z tą wspaniałością, Na pewno fabularnie nie jest lepszy od Wieśka, w ogóle bym nie porównywał, ze względu różnic gatunkowych… może jest bardziej przystępna, ale lepsza na pewno nie, zresztą nikt nie oczekuje od niej tego, bo to gra innego typu. Porównanie, jak diablo z call of duty:D. Ale rozumiemy, że podobnie jak krytykom gra ci się podobała.

  12. Od kiedy to wiesiek jest jakimś wyznacznikiem wspaniałej fabuły? xD

  13. @VondesSznycel|Nie tylko tak samo jak krytykom, ale również tak samo jak milionom innych graczy. Poprzednie części były bardziej przystępne i bardziej pasowały do twojego porównania, ale nowy GoW skręca bardziej w stronę action Rpg.|Dlaczego uważasz, że na pewno nie jest lepsza?

  14. @Scorpix|Bez przesady, fabuła jest sztampowa i niczym się nie wyróżnia, combat jest uproszczony w stosunku do poprzednich części bo jest mało combosów i sposobów na poradzenie sobie z wrogami, którzy na hardzie wzwyż są zwykłymi gąbkami na ciosy. Bosów jest raptem czterech z czego pierwsza i ostatnia przypomina dragon balla. Brak gore, miejscówki smutne i szare poza elfim światem. Pływanie łódką i zbieranie syfu na mase też tej grze na dobre nie wychodzi. I mówi to fan Gowa, ktory czekał na nowa część.

  15. Pierwszy raz od dawna uważam, że gra została mocno przehajpowana. Gdyby nie oprawa to byłby to kolejny klon tomb raidera. Do tego cliffhanger w końcówce…

  16. @Batushka|Może sztampa, ale wykonana w sposób genialny, a dialogi są świetne. Walka raczej została rozbudowana, bo nie można już nawalać kwadrat, kwadrat, trójkąt. Trzeba parować, stosować uniki, wykorzystywać skille i ataki runiczne, a Boy również pomaga w bardzo dużym stopniu. Co do kolorystyki to zmienił się świat, więc i natężenie kolorów inne. To nie słoneczna Grecja. Gore jest, ale bez przesady. Kratos wciąż ma mocne finishery, ale on chce panować nad swym gniewem, a nie powtarzać sceny z GoW3

  17. Po prostu oczekiwałeś tego samego w większej dawce, ale w widoku zza pleców, ale Cory poszedł w poważniejsze tony i wyszło to grze na dobre. Mówię to jako fan God of War, który zna historię Kratosa niemal na pamięć.|Btw: A czy majlepszy slasherowy GoW 2 nie moał cliffhangera? 🙂

  18. @Scorpix|Nie zgodzę się, aby postiacei czy dialogi były świetne, upierdliwy syn czy żartobliwy Mimir w ogóle mi nie podeszli. Walka nie została rozbudowana, wcześniej było 2xkwadrat i trójkąt teraz jest 3xr1 i r2. Uniki, bloki, kontry, specjale to wszystko było w poprzednikach plus ciekawsze ciosy nie były schowane pod cooldownem przez co walka jest monotonna. Rozumiem zmianę settingu ale naprawdę musieli upychać kopalnie, wnętrza gór czy identyczne szare wysepki? Gore jest ułagodzone po całości cdn

  19. Kamera nie pokazuje co ciekawszych motywów, npc mają po jednym finisherze i na dobra sprawę prócz wulverów żadne z wykończeń nie było godne. Nie czuję też tych poważnych tonów w fabule, typowe story o tacie który chce pochwalić syna ale jest za twardy plus dzieciak który nie lubi ojca…bo jest za twardy :)|Mocny początek później rozwolnienie. Tak to widzę 🙂 Co do zakończenia 2 to również jest paskudne wyjście, nienawidzę takich praktyk 🙂

  20. @Scorpix Ale ja mam na myśli właśnie to stawiania na fabułę. Jeśli przegną, to nie daj boże zrobi się z tego tasiemiec jak Uncharted czy nowy Tomb Raider 😛

  21. God of war to przeciętniak jest grałem w gre mało zadań pobocznych i przez całą gre prawie przewija się ten sam boss z zmienioną barwą jedynie troll z maczugą,ta gra zasługuje na ocene 7+ i nic więcej

  22. @Scorpix ta gra jest słabsza od Wiedźmina 3 God of war mozna zaliczyć w 20g a Wiedźmina 3 w 100g po za tym Wiedźmin ma lepszą fabułe niz God of war i jest ładniejszy graficznie

  23. @tomek5368|Długość gry nie jest najważniejsza. Istotne jest napakować tą grę treścią. Gdyby długość była ważniejsza od fabuły i mechanik, to za najlepsze gry uchodziłby Skyrim. CDPR udało się zapełnić zawartością te ponad 60 godzin. Takie samo odczucie miałem podczas grania w GoW, gdzie ani przez chwilę nie czułem znużenia.|Czy Wiedźmin 3 jest ładniejszy graficznie, to kwestia sporna, bo GoW pod względem wyglądu to najwyższa liga.

  24. cd. do tomka5368|Co z tego, że zadań pobocznych będzie sporo, skoro będą nudne i powtarzalne. W GoW zadania poboczne świetnie wpisywały się w świat gry. Przestańmy się oszukiwać, żę te 100 godzin Wieśka to czysta fabuła. 20 godzin z tego to łażenie za znakami zapytania.|Swoją drogą. Dlaczego twoim zdaniem W3 ma lepszą fabułę. Oprócz kilku scen, niewiele pamiętam z Wiedźmina, a GoW, choć krótszy, trafił do mnie bardziej.

  25. @Batushka|Gra na pewno nie była „przehajpowana”. W końcu przez graczy jest też wysoko oceniona. Po prostu gra nie trafiła w twoje gusta. Wolałeś, aby kontynuowała tradycje serii i zaoferowała Ci kolejne epickie, choć głównie efekciarskie (Kronos to średni boss, którego ratuję właśnie to efekciarstwo). Mniejsza ilość gore jest uzasadniona fabularnie, bo historia to m.in. radzenie sobie z własną przeszłością i szukania nowego celu oraz utraconego człowieczeństwa.|Gra musiała się zmienić.

  26. Co do God of War 2, to w ogóle polecieli po całości. Tutaj część 2 nordyckich przygód prawdopodobnie wyjdzie na sam koniec generacji, a w tamtym przypadku, trzeba było kupić nie tylko grę, ale również nową konsolę :)|@Sakaki|Uncharted akurat został zakończony akurat, gdy miał się robić z tego tasiemiec. Historia Nathana została zakończona w idealnym momencie. Mechaniki w GoW na pewno będą rozwijanie (Boy w końcu rośnie), a fabuła jest dla mnie najważniejsza i mam nadzieję, że w takim kierunku pójdą.

  27. @Scorpix|Gry od Ubi też są chwalone przez rzesze graczy a jakie są każdy widzi. Fakt gra nie trafiła w moje gusta ale podszedłem do niej bez żadnych uprzedzeń, gotów na zmiany. Po prostu to co zaserwowało mu Santa Monica jest jak dla mnie mocno średnie. Co do gore to fabuła nie uzasadnia np czemu wrogowie nie mają czerwonej krwi, czemu kamera nie pokazała np ścięcia głowy pewnej żółtookiej postaci itp. O dziwo brak QTE też mi doskwiera, przez jego absencje walki z bossami straciły na wrażeniu kontroli.

  28. Ostatnio zawiódł mnie tak MGS V który był solidną grą, która została zniszczona przez dziwne decyzje takie jak np otwarty świat. To, że nowy Gow nie będzie starym dobrym Gowem było wiadomo od pierwszego traileru ale to co zaserwował nam Cory jest dla mnie średnie jako całość (prócz grafiki, postacie mega choć tła mocno zamglone). Fabuła miała być potężna a wyszło jak wyszło, daleko relacjom Kratosa do tego co było w Tlou a samo story nie zaskakuje dosłownie niczym, poza prawdziwym imieniem młodego 🙂

  29. @Batushka|Jakoś nie widziałem gry Ubi ze średnią 9.1. To znaczy z tych nowych, więc ten argument, akurat nie pasuje. Część wrogów nie ma czerwonej krwi, bo to przecież nieumarli lub inne mroczne stwory. Krew ludzi i niektórych stworów jest wciąż czerwona. Wszystko kwestia gustu. Mnie się podobało, a tobie nie. Dla mnie fabuła Wieśka może wydać się średnia, ale dla kogoś może być najlepsza w historii. Indywidualne gusta.

  30. @Scorpix ja mówię o walkach z bossami po za walką ze smokiem reszta jest prawie z tymi samymi trollami górskimi, cztery ci sami bossowie tylko kolor futra im zmienili i to wszystko pokaz mi w Wiedźminie 3 tych samych bossów:)

  31. @tomek5368|Co do bossów mogła być większa różnorodność, aczkolwiek to raczej wprowadzenie do fabuły cyklu nordyckiego. Podobnie było w God of War 1, gdzie było 3 bossów na całą grę. Bossowie zostali jednak wykonani dobrze, a Ci opcjonalni choć wyglądają podobnie, to mają różne wachlarze ciosów (Walkirie, nie trolle czy soul eatery). Główi bossowie są jednak bardzo dobrzy, a walki z nimi są fajne i klimatyczne.

  32. W Wiedźminie tka naprawdę jest chyba 5 walk z bossami, jeśli brać pod uwagę tylko te fabularne, więc też za wiele nie ma. Te poboczne to zwykle różne wersje dużych potworów lub potężniejszych duchów.

  33. deanambrose 2 maja 2018 o 18:41

    Racja, kolejne raz zawiodły walki z bossami… tego się obawiałem. A tak dobrze zapowiadało się po dwóch pierwszych. Miejmy nadzieję, że kolejna część to naprawi. Dopiero 3 część naprawiła błędy 1 i 2 GoWa, ale znowu wrócili do tego samego ;(

  34. Dlatego czekam na Darksiders 3 mam nadzieje ze tam będzie lepiej niz w god of war

  35. Tylko ja przeczytałem Cory Balrog?

  36. ZajAranY12 3 maja 2018 o 10:56

    @ange ja byłem jeszcze lepszy bo przeczytałem Corey Taylor :p

Dodaj komentarz