GOG dołączył do międzynarodowej organizacji zajmującej się ochroną gier
Należący do holdingu CD Projekt GOG dołączył do EFGAMP, czyli organizacji zajmującej się ochroną gier wideo.
Nasz rodzimy GOG dołączył do EFGAMP, czyli Europejskiej Federacji Archiwów, Muzeów oraz Ochrony Gier Wideo (European Federation of Games Archives, Museums and Preservation Projects), którego jednym z założeń jest ochrona gier cyfrowych. Organizacja ta powstała w 2012 roku i reprezentuje ponad 20 instytucji, w tym muzea gamingu takie jak m.in. VIGAMUS w Rzymie, MO5.COM we Francji czy Computerspielemuseum w Berlinie. GOG jest pierwszą polską instytucją zasilającą EFGAMP, co stanowi ważny krok w łączeniu sektora prywatnego z europejskimi organizacjami kulturalnymi. Sytuację skomentował Maciej Gołębiewski, dyrektor GOG-a.
GOG powstał z myślą o przechowywaniu klasycznych gier wideo dla przyszłych pokoleń. W ciągu ostatniej dekady doskonaliliśmy naszą wiedzę w tej dziedzinie. GOG Preservation Program zapewnia kompatybilność z ponad 100 grami i dostarcza setki ulepszeń, a to tylko jeden z przykładów naszego zaangażowania. Byliśmy zachwyceni tym, że został on ciepło przyjęty nie tylko przez graczy, ale także naszych partnerów i całą branżę.
Wspomniany powyżej GOG Preservation Program wystartował w 2024 roku i zapewnił możliwość grania w ponad 100 klasycznych tytułów takich jak m.in. pierwsze Diablo, trylogia Resident Evil, Dungeon Keeper 2, Fallout: New Vegas czy Wiedźmin 2.
Doświadczenie ekipy GOG-a w udostępnianiu klasycznych gier współczesnym odbiorcom doskonale współgra z pracą pozostałych członków EFGAMP, którzy są w równym stopniu zakorzenieni w działalności na rzecz ochrony dziedzictwa kulturowego.
Gołębiewski dodał, że dołączenie do EFGAMP jest dowodem zaangażowania GOG-a w ochronę gier, a kolejnym krokiem będzie rozszerzenie współpracy z muzeami oraz organizacjami rządowymi i pozarządowymi.
Czytaj dalej
Posiadam Game & Watcha wydanego z okazji 35-lecia serii The Legend of Zelda. Bardzo dobrze pokazuje godzinę. Polecam.