GOG ma za sobą dobry rok. CD Projekt przedstawił raport finansowy
O zakresie działalności GOG.com polskie studio pisało obszernie w swoim raporcie finansowym z marca 2023 roku. Zwrócono w nim uwagę, że platforma miała początkowo służyć dystrybucji cyfrowej starszych, niemal zaginionych tytułów, a głównym targetem „Redów” był rynek amerykański, kanadyjski, australijski i brytyjski. Okazało się to na tyle dochodowe, że GOG można dziś stawiać obok innych aplikacji popularnych wydawców gier (choć zakończono przenoszenie gier na Steama).
W 2022 roku serwis dostępny był w wersji angielskiej, francuskiej, niemieckiej, rosyjskiej, chińskiej i polskiej, oferując klientom nie tylko w pełni zlokalizowaną stronę czy gry, ale także dedykowaną obsługę klienta, aktywność w lokalnych mediach społecznościowych w danym języku i popularne, lokalne metody płatności (w trzynastu walutach). Na platformie GOG.com dostępne są również gry na systemy operacyjne macOS i Linux.
Polskie studio zapewnia, że chce zapewnić graczom ulubione miejsce do grania i kolekcjonowania ciekawych produkcji w swoich katalogach. Jednocześnie chwali się, że miniony rok był najprzyjemniejszy.
Sukcesy GOG.com w 2022 roku
- 11-procentowy wzrost liczby aktywnych użytkowników.
- 18-procentowy wzrost ogólnej liczby użytkowników.
- 1,2 miliona dolarów USD zysku.
- Zdywersyfikowany rynek: 37 procent przychodów pochodzi z Ameryki Północnej, 53% – z Europy.
- Ponad 7700 dostępnych produktów w sklepie.
- Ponad 1400 klasycznych gier do kupienia.
- 50 gier na wyłączność.
- Niemal 91-procentowy wynik satysfakcji klientów.
{„alt” => „”, „caption” => „”, „imageUrls” => [„https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2023/05/07/660e3287-bfee-438b-8692-aa493fdde0c8.png”, „https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2023/05/07/af927415-963d-40c0-aaa9-9daec0442d15.png”, „https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2023/05/07/7e361d16-fbbd-486d-9790-9232e1231501.png”, „https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2023/05/07/293483b4-6df3-4d4f-8792-9977f0c3d193.png”, „https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2023/05/07/233f9b5e-f105-429e-8a25-52e757fadb97.png”, „https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2023/05/07/11867929-591d-41a7-a91d-aae926c48884.png”, „https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2023/05/07/5105ba2e-971b-428a-9445-603f7d3a1263.png”], „isStretched” => false}
Każdego roku wydajemy więcej tytułów niż rok wcześniej i robimy co w naszej mocy, aby zrealizować życzenia z listy społeczności. A skoro o tym mowa, niektóre z największych tytułów, które dołączyły do GOG w 2022 roku, mają najróżniejsze kształty i formy. Od horrorów, strzelanek i gier walki po RPG, strategie i roguelike’i – można śmiało powiedzieć, że każdy znajdzie tu coś dla siebie.
Rok 2022 to również wzrost zainteresowania platformą osób w mediach społecznościowych. Niemal pół miliona użytkowników śledzi GOG na Facebooku i Twitterze. 71 tysięcy followersów ma jej kanał na Twitchu.
Na liście życzeń społeczności wciąż jest dużo popularnych niegdyś gier. Na czele plebiscytu jest choćby trylogia Diablo, Command & Conquer czy Black & White lub kompletna edycja pierwszych Simsów. Gracze życzyliby sobie również Resident Evil 4 oraz tolkienową Bitwę o Śródziemie.

To 1,2 miliona czy 1,2 miliarda zysku netto?
This, 1.2M USD =/= 1.2BN. Poza tym zysk w miliardach to Steam robi, ale raczej nie GOG.
Wiem, trochę mnie rozśmieszył rozrzut kiedy ostatnim razem GOG miał problemy z zarobkami.
Potwierdzam, zysk ponad milion USD, nie miliard. Perzi machnął się podczas pisania newsa.
Mimo afery z Hitman, C2077 itp, dobrze, że zakończyli rok na plusie. Trzymam kciuki za następny. J**** DRM!
BTW Jeśli 1,2 miliona dolców wygląda skromnie, napiszcie 5,25 miliona złotych 😉
No to nieźle, biorąc pod uwagę, że niedawno byli o krok od upadku.