Gone Home: Nowe informacje o grze twórców BioShocka i XCOM [WIDEO]
![Gone Home: Nowe informacje o grze twórców BioShocka i XCOM [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/15a3ec21-72c0-453c-98e9-eb3f12da8eee.jpeg)
Głównym projektantem Gone Home jest Steve Gaynor, developer odpowiedzialny za dodatek Minerva’s Den do BioShocka 2 (na tyle dobry, że na jego podstawie do współpracy przy BioShock Infinite zaprosił go sam Ken Levine).
Tak Gaynor opisuje Gone Home:
„Akcja toczy się w 1995 roku. […] Dostajesz się do domu [swoich znajomych, którzy cię do niego zaprosili], na zewnątrz szaleje burza. Telefony nie działają. Włączasz TV, ale jedyne co się wyświetla to informacja o złej pogodzie. Taksówka, która cię tu przywiozła już odjechała, a dom znajduje się w odludnym miejscu, na szczycie wzgórza. Jest środek nocy. Nie ma sensu kontaktować się z przedstawicielami władz, bo przecież nie ma zbrodni – tylko dziwna sytuacja, w której wszyscy gdzieś zniknęli. Jedyne co możesz zrobić, to rozejrzeć się po tej części domu, która jest otwarta, potem otworzysz kolejną i kolejną. Ale dlaczego wszystkie drzwi są zamknięte? To część tajemnicy”
Gaynor gwarantuje, że dom, w którym toczy się akcja gry, to nie “zwykły poziom z gry”, tylko budynek realistyczny, zaprojektowany zgodnie z zasadami architektury. Twierdzi, że każdy znajdujący się w nim obiekt będzie podatny na interakcję. Zagadki logiczne będą całkowicie… no właśnie logiczne – na zasadzie „masz śrubokręt, możesz odkręcić śrubki”. Mówiąc szczerze Gaynor unika nawet słowa „zagadki”, bowiem jak mówi:
„Projektowanie zagadek to dla nas żadne wyzwanie, bo w naszej grze nie będzie żadnych zagadek. Żadnej walki. Nie ma niczego, co mogłoby sztucznie powstrzymywać graczy. [Gone Home] to produkcja o izolacji, o poczuciu samotności, o znajdowaniu się w miejscu, którego nie znasz. Będziemy mieli więcej interakcji niż Dear Esther. Zadanei gracza na nich właśnie polega – na wejściu w interakcję z tym miejscem. Nie stawiamy przy tym żadnych warunków, gracz sam zadecyduje, jak będzie chciał to zrobić”.
Gra ukaże się na PC w przyszłym roku. Pierwszy zwiastun – poniżej:
Czytaj dalej
-
Physint Hideo Kojimy na pierwszym plakacie. Poznaliśmy też część obsady
-
Usłysz muzykę z Kingdom Come: Deliverance na żywo! Koncert symfoniczny The...
-
OD Hideo Kojimy na pierwszym konkretnym zwiastunie. Japoński twórca stawia na psychologiczny...
-
Death Stranding w wersji anime na pierwszym zwiastunie. Reżyser ekranizacji potwierdza...
2 odpowiedzi do “Gone Home: Nowe informacje o grze twórców BioShocka i XCOM [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Część ekipy, która pracowała dla 2K Games nad takimi tytułami, jak BioShock i XCOM założyła swoje własne studio The Fullbright Company i jakiś czas temu ujawniła swój pierwszy projekt, grę Gone Home. Teraz zdradziła więcej szczegółów na jej temat.
Wreszcie coś innego. Dom niestety wygląda pusto… Jedna szafka na wielkie pomieszczenie?…|Mam nadzieję, że to tylko wina pre-alphy 🙂