Gothic: Demo remake´u dostępne na Steamie!

THQ Nordic traktuje grywalny teaser jako eksperyment. Developerzy czekają na opinie fanów, którą będą mogli wyrazić po zakończeniu rozgrywki w demo. To jest już dostępne na Steamie dla wszystkich, którzy posiadają w swojej bibliotece jednego z pierwszych trzech Gothiców, któregokolwiek Risena lub Eleksa. Gra posiada ograniczenie czasowe, okolice Starej Kopalni zwiedzać będzie można maksymalnie dwie godziny. Szczególy znajdziecie na stronie teasera na Steamie.
Jeśli odzew graczy będzie pozytywny, THQ Nordic Barcelona weźmie się za pełny remake, ktory przygotowuje w Unreal Enigne 4. Dlaczego odnowionej wersji nie robi Piranha Bytes? Okazuje się, że Niemcy pracują już nad niezapowiedzianym projektem, o którym więcej dowiemy się w przyszłym roku.
W sieci pojawiły się pierwsze gameplaye. Jeden przentujemy poniżej:
Czytaj dalej
101 odpowiedzi do “Gothic: Demo remake´u dostępne na Steamie!”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
No nie wiem, po obejrzeniu gameplay’a wydaje się, że tylko lokacje trzymają poziom. Cała reszta wygląda, jakby budżet gry miał zmieścić się w dziesięciu bryłkach rudy…
Gameplay wygląda dobrze, bardzo mi się podoba i chętnie bym zagrał w ten twór jednak jako osobny tytuł, a nie jako Gothic, ponieważ moim zdaniem nazywanie tego Gothic’iem jest tylko wykorzystaniem dobrej marki i grą na sentymencie graczy. Nie mówię, że to źle, że biorą się w końcu za remake ale to przynajmniej póki co nie przypomina mrocznego świata Gothic’a, a raczej takiego Skyrima w którym po paru godzinach gry bierzesz wszystko na max 5-6 hitów i latasz bez przeszkód po całej mapie. Oby wyszło lepiej.
O cholera
I tak każdy kupi ze względu na sentyment do pierwowzoru.
Kurde…… po raz czwarty albo nawet juz piąty kupilem Gothica 😛 |Pogram, zobacze, i ocenie na steamie
Jako gość co ukończył G1 i G2NK łącznie jakieś 8 razy czułem się zobowiązany demko ukończyć. Wiecie co? Jest zajebiste. Takie jakby „co by było gdyby Gothic 1 wyszedł w 2021 a nie w 2001”. Ludzie te zmiany są potrzebne zwłaszcza że było nie było to pierwsza część. Jeżeli chcecie całą tą toporność to zawsze możecie zainstalować oryginał. Tu zmiany były potrzebne. O Diego nie ma co mówić za mało go tutaj. Bezi? Pierwsze wrażenie mieszane ale na końcu i tak wyszło jak stary Bezi. Temu pomógł, tu dał się zrobić
w ciula a jeszcze komuś odpyskował. Z tego co czytam to wielu nie grało tylko np. obejrzało początek i już „bezi nadaje się do komedii z tym gadaniem do siebie”. Nie mówię wszyscy i wiem że sporej części może się to nie spodobać. Walka z wilkami/zębaczami/ścierwojadami była na początku potrzebna by jakkolwiek przedstawić system walki. I ten moim zdaniem wyszedł na plus. Klimat kolonii też czuć mimo iż nie aż tak srogi jak wcześniej. Ogółem powiem tak – chętnie się z remake zapoznam i podejrzewam że wielu
gości co teraz krytykuje „bo to nie Gothic wy k$%^” I TAK kupi pełniaka jak tylko się pojawi. Bo nostalgia, bo chęć sprawdzenia, bo „niedowierzanie” w czyjeś opinie. A chrzanienie że to wygląda jak Arcania… To już żenada. Tam od razu wiedzieliśmy że to nie Gothic tylko podrzędny RPG a tu jednak wiemy i czujemy że to Gothic.
A to że zmiany potrzebne bo jedynka mówiłem w kontekscie tego że no… Jednak 20 lat minęło. Gdyby studio robiło grę 1:1 to nikomu by się nie podobało. Starzy wyjadacze że „po co skoro jest oryginał na STEAM/GOG” a nowi ludzie odbiliby się od tej gry na kilometr. To jest typowo zagranie tak żeby udobruchać fanów i nowych graczy. I jak mówiłem – mnie jako gościa co ukończył 1 i 2NK 8 razy się cholernie podobało.
Mam Gothica w bibliotece, ale nigdzie nie mogę znaleźć tego nowego, gdzie on jest?
Czy tylko mi tak wadzą te wszystkie samouczki? I jeszcze wszystko jest w formie pop-upów przerywających rozgrywkę. Przeżyłbym jakoś te wprowadzające nas w system walki. Ale wszystkich jest po prostu za dużo i niektóre mi się powtórzyły, również jeszcze raz przerywając rozgrywkę. To pewnie tak w razie, gdybym zapomniał, że na stanowisku kucharskim można gotować! No tak.
@HeklusDwa Jeśli nie znajdujesz gry w swojej Bibliotece, wyszukaj ją w Sklepie. „Gothic Playable Teaser”. Będziesz tam miał opcję „Zagraj teraz”.
@MrRadzio „Ty” wiesz i „Ty” czujesz, bo ja na przykład nie, ja nie czuję klimatu Gothica. Czy pierwsza część jest przestarzała i toporna? Jasne! Ale chyba właśnie to w niej pokochałem, do tego piją moje nostalgiczne odczucia. Nawet tamten system walki (o zgrozo) mi nie przeszkadzał, ale to co pokazano w tym „demie”, to dobre podstawy na nową grę, nawet w świecie Gothica, nawet w nowocześnie odwzorowanych lokacjach, ale nie na remake Gothica 1. Nowy Bezi strasznie kłóci się ze starym, sarkastycznym milczkiem
…Nowy kawałek, choć ładny i zapełniony, nie oddaje w żadnym procencie klimatu starej Górniczej Doliny, bo jest przejaskrawiony do potęgi. To nie jest szaro-bure miejsce do którego trafiamy za karę, a raczej na wakacje. System walki jest ciekawy, ale również ma wady i swoją toporność. Takie ForHonor ale jednak nie. Diego – teatralny muszkieter – niańka w ogóle do mnie nie przemawia, tak samo jak główny bohater. Brak tu pociętych i pozalepianych łatami strojów skazańców, teraz wszyscy ubierają…[…]
Teraz wszyscy ubierają się u królewskiego krawca. Gra jak oczywiście na XXI w. przystało traktuje nas jak debila. Wszędzie są wskaźniki prześwitujące nawet przez ściany, a model rozmowy z NPCami to Fallout 4 na nowo… To nie jest zła gra, ale to na pewno nie będzie (przynajmniej dla mnie) Gothic 1. I nie, jeżeli jednak wydadzą go pod tym szyldem, to nie kupię go, tylko z tego względu na to że nie chcę niszczyć sobie nostalgii.
@Lex3er Rune II próbował zrobić równie toporny system walki co w jedynce, a wiemy jak to wyszło. Myślę, że nie ma szans by dziś zrobić grę z taką mechaniką walki jak kiedyś.
@HeklusDwa Zdaję sobie z tego sprawę, naprawdę. I wiem, że bazowanie mechanik na większości tych, z gry wydanej 19 lat temu jest bardzo głupim pomysłem. Rzecz w tym że Remake Gothica był dla mnie tak nieoczekiwaną rzeczą, że po chwili zaintrygowania przyszło zwątpienie…czy naprawdę trzeba odświeżać tą część, która wśród fanów uchodzi za klasyczną i niemalże legendarną? Czy nie można wykorzystać nowych mechanik żeby stworzyć coś równie dobrego i nie wchodzić z butami na czyjąś nostalgię?
jestem fanbojem gothica, 1 i 2 ogrywam conajmniej raz do roku i kazdego miesiaca przeczesuje internety zeby cos znalesc na temat kojenego gothica wiec gdy dowiedzialem sie o tym „czyms” moja ekscytacja nie miala granic do momentu oczywiscie kiedy glowny bohater nie zaczal otwierac swojej gęby, gra jest tylko grywalna kiedy on sie nie odzywa. grafika nawet spoko ale nie jestem pewien co do mechaniki walki z for honor. I have spoken
Stare Gothicy pomimo swojego tragicznego technicznego stanu, oklepanej fabuły i światu oraz tragicznej walki nadal wspominam ciepło. Były to gry które swoje niedociągnięcia maskowały klimatem i pasją twórców, oraz nie da się ukryć że posiadały wiele nowatorskich i robiących wrażenie mechanik. Do dzisiaj jednak nie potrafię zrozumieć ludzi którzy nie potrafią siebie dopuścić że Gothic nie jest arcydziełem i są po prostu zaślepieni nostalgią. Jeżeli remake poprawi toporny gameplay to chętnie sobie odświeżę.
@Lex3er dlatego też dali pytanie czy ma to być remake czy sequel, jako sequel już nie będzie tego problemu.
Zagrałem w to chwilkę, ale no ciężko się w to gra. Bohater komentuje wszystko co robi, nawet to jak odkłada pochodnię, a reszta dialogów jest okrutnie drętwa. Aktor podkładający głos pod Diego chyba nigdy wcześniej czegoś takiego nie robił, tragedia, te przerwy kompletnie bez wydźwięku. Wiem, że to wczesna wersja oczywiście, o ile można to nazwać w ogóle jakąkolwiek wersją, ale chyba bym nie wypuszczał czegoś aż tak niedorobionego dla szerszej publiki.
Widzę 99.9% komentujących nie ma pojęcia w co zagrała/co obejrzała. To jest alpha, demo technologiczne, które pokazuje wstępne prace nad remake’iem Gothica. Praktycznie wszystko się może zmienić, po to zostało to wstawione na steama, żeby twórcy mogli posłuchać głosu fanów i stworzyć grę, która będzie grą z serii Gothic – zależnie czy gracze chcą prequel/sequel/remaster/remake. Po to możecie w to zagrać, żeby na końcu wypełnić ankietę, co wam się podobało, a co nie. Wypełnijcie ankietę, nawet po polsku.
Jak chcecie żeby było mniej kolorowo, dialogi były mnie cringowe, żeby intro było jak w oryginale, walka zmnieniona wobec oryginału i cokolwiek co wam przychodzi na myśl – napiszcie twórcom o tym. Oni zajmują się tworzeniem gier, nie graniem w Gothica. Rolą społeczności jest krzyczeć co chcą dostać, żeby THQ usłyszało co ma zrobić/zmienić.|Niektórzy mówią że THQ Nordic to nie twórcy Gothica, więc nie zrobią gry takiej jak Piranha Bytes by zrobiło. Niespodzianka, Piranha Bytes JEST częscią THQ Nordic.
Odnoszę wrażenie że wszyscy traktują ten teaser jak zapowiedź pełnej gry w której już nic niezostanie zmienione, a THQ oleje ankietę i głos graczy.
Zresztą nie wiadomo czy w ogóle powstanie.
Nic ciekawego…
Ciekawostki:|- konfiguracja klawiszy, nie ma.|- intro chciałem pominąć, Spacją…zaczęła mi skakać jakaś kulka nad stołem.|- Start i Load. Załadowało moją śmierć. I jeszcze to „You Died, lol.|- „Diego will remember this” [facepalm]|- Toporności brak? Tempo ruchu z Soul-sów (lokalnie) i obsługa menu klawą to mało?|- gorzej, że cring’owych dialogów nie można pominąć|- Zapis możliwy podczas cut scen”?|Taa, wczesny etap produkcji to mało powiedziane.
BTW Gamepad first, checkpointy, skrypty, szklane ściany i tipsy co by się im konsolątka nie popłakały, hę? Tylko po co to na PC?
@zadymek co ma konsola do tego? jak na razie jest tylko na steam
Tylko to demo jest tragiczne nawet nie przez zły stan techniczny. Ten projekt już leży od samych podstaw, sam koncept i design są po prostu złe. Dialogi żenujące, wygląd bohaterów też, kolorystyka taka, że ciężko poczuć choć odrobinę zagrożenia w Kolonii. No i (dla mnie) najważniejsze – muzyka. Co to kurna jest, Wiedźmin? Z całym szacunkiem do Wiedźmina, kocham tą serię, ale muzyka w Gothicu budowała naprawdę ciężki, brudny, a momentami mroczny klimat. Tutaj to się chciało radośnie biegać gdzie popadnie..
@Cartee A dla kogo są te wszystkie upośledzenia typu koło wyboru przedmiotów? Dla pecetowców mających pod ręką 40 guzików? 'Jest tylko na steam bo za dev kity się płaci, ale gołym okiem widać platformę docelową.|@zadymek Gdzie jest pływanie? Przecież zaraz na początku jedynki wpada się do wody. Gdzie nurkowanie do starej wieży Xardasa?|@arisa321 No, UE to słaby wybór, na tym silniku zwykle wszystko się błyszczy i świeci jak wypolerowane. Teraz przymula bo optymalizację robi się na końcu.
Dla mnie ta gra nie przypomina w niczym Gothica czy nawet pierwszego Risena. 'X will rember this’, niewidzialne ściany (także w postaci brodzików), leczenie się 'na pauzie’ niczym w Skyrimie, znikający HUD (ach ta imersja…), gra od razu mówi który przedmiot jest potrzebny do questa, ciągłe komentarze głównego bohatera i możliwość zrekrutowania sobie za kasę 'najemnika’ w postaci Bloodwyna, wszyscy są tacy mili w dolinie pełnej skazańców. Wątpię żebym kupił pełniaka nawet na wyprzedaży. To jest słabe.
@CzlowiekKukurydza Pewni ludzie tłumaczą, że to „vertical slice”, przekrój technologii i koncepcji, nie pełnoprawna gra. Że nie ma się co oburzać bo gra się jeszcze zmieni. Cóż, gra może się zmienić, ale póki co, jak na mój gust, ta koncepcja Hiszpanów ssie. Nie jako gra z serii – daleko mi do nostalgii za topornością Gothic’ów i koślawymi animacjami- tylko obiektywnie: ssie. Takie byle co, dla byle kogo.
Pomysł dema i pytania fanów bardzo fajny. Brakowało mi bardzo dwóch rzeczy. Jakiegoś prostego czaru oraz łuku aby sprawdzić walke dystansową. Szczególnie ze możemy znaleźć sporo strzał. Irytują też strasznie niewidoczne ściany i fakt, że możemy się tylko wspinać w wyznaczonych miejscach. Póki co ograniczenia te tłumacze sobie brakiem odpowiednich animacji jak na przyklad animacja pływania. Brakuje tez możliwości atakowania podczas skradania się a muzyka faktycznie brzmi bardziej jak wiedzmin3
Gra w sumie bardziej przypomina aktualnie Risen1 niż Gothica jednak mimo tych wszystkich przywar miło mi się spędzało w niej czas. Na pewno jest jeszcze wiele do zrobienia przed nimi i mam pewne watpliwości czy na pewno podołają dość wygórwanym wymagniom fanów oraz pogodza to z dzisiejszym rynkiem aby na tym wszystkim jeszcze zarobić.
@Airoder|Podejrzewam, że ten prototyp powstawał maksymalnie pół roku (dopiero w maju ogłosili przejęcie Piranha Bytes i praw do serii Gothic) więc tłumaczy to dlaczego jeszcze nie zaimplementowali zaklęć i strzelania z łuku. Nie zmienia to jednak faktu, że skopali design gry i muszą iść w zupełnie innym kierunku przy produkcji pełnej wersji. Raczej premiery przed Q4 2021 nie ma się co spodziewać.
@arisa321 Zamiast kombinować ze skokiem na kasę i robić jeszcze raz Gothica 1, powinni zabrać się za Gothica/Risena 4 albo jakąś Arcanię 2. Wszystko tylko gra której nie da się zrobić tak żeby ktoś nie płakał.
arisa321 szczerze to nie jestem pewien czy skopali. Biorąc pod uwagę sam poczatek gry dema to stoi on na wyższym poziomie niż oryginał. Mamy tutaj punkt zrzutu towarów, który jest chroniony przez 2 solidne bramy ze strażnikami, którzy patrolują okolicę. Wcześniej dostaliśmy przełęcz bo piranie nie było stać finansowo na zbyt dużo a jakiś początek gra musiała mieć. Każdy mógł go odwiedzić, każdy mógł coś zawinąć. Brakuje mi jedynie tutaj ciał innych świeżaków o których opowiada diego.
Tak na prawdę nie wiemy jak będzie gra wyglądać dalej, jak wykorzystają nowy pomysł na „groźniejszą noc”. Osobiście mi się podoba, że nie kopiują gry 1 do 1. Teraz kwestia, czy chciałbym aby gra była mroczniejsza? Możliwe aczkolwiek zeby miało to sens tak jak juz wspomniane przeze mnie ciała wynikajace z tego co opowiadają postacie. aczkolwiek nie na drodzę a gdzieś na bokach mapy, gnijące i zapomniane ciała świeżych skazanców które by opisywały jakieś historie.
A ja dopiero co zmusiłem gogowego gothica do płynnej pracy na windowsie 10 x64 😀 Wg. mnie zbyt bajkowa ta grafika względem oryginału, pełno roślinności w kanionach, gdzie zaczynaliśmy nie było ogrodu botanicznego.
Z tego co dzisiaj wyczytałem to demo powstawało od około roku (bierzmy tutaj również wzgląd na to, ile czasu trwało samo projektowanie itd.).|@CzlowiekKukurydza Następna Arcania na 100% nie powstanie, bo poprzednie odsłony były po prostu porażką – zarówno wizerunkową jak i finansową.
Ograłem demko i mimo, że pierwsze wrażenia są dość mieszane to chciałbym by ten projekt powstał. Trzeba brać pod uwagę, że jest to bardzo wczesny prototyp i mam nadzieję, że twórcy otrzymując solidny feedback od fanów będą wiedzieli w jakim kierunku podążać. Ostatecznie oryginału nam nie odbiorą, a tak może dostaniemy kolejnego przyzwoitego action RPG, póki co, bardziej w stylu Spiders niż Piranha Bytes. Jednak jeśli twórcy wielu rzeczy nie poprawią to nie wróżę grze większego sukcesu.
Powtórzy casus Arcanii: starych wyjadaczy odstraszy, nowych graczy nie przyciągnie. W każdym razie ja będę z ostrożnym optymizmem wypatrywał tej gry, o ile Nordic da jej zielone światło. Liczę też, że Piranha Bytes, którą wykupiło THQ Nordic będzie przynajmniej współuczestniczyła w projekcie i wspomagała hiszpańskie studio.
Nie martwcie sie. Mi tez nie podobaja sie te wszedobylskie znaczniki czy paski zdrowia. Skoro wypuscili demko gry we wczesnym stadium produkcji, znaczy to, ze licza sie z opinia gothicowych kultystow i sprawdzaja, czy ow remake zainteresuje nowych graczy. W to drugie watpie, wiec jesli remake powstanie, bedzie zrobiony pod gusta starych wyjadaczy gier Piranha Bytes. Inna sprawa to to, czy oplaca sie robic gre dla i tak w dobie Gothica niszowej spolecznosci graczy…
Gothic w swoich czasach byl juz nieprzystepny. W dzisiejszych pierwotna formula gier PB to juz niemal masakra na miare Dark Souls.
@SolInvictus 1. Wedle Steam 72% recenzentów nie uważa tego czegoś za crap, tak że albo nowi, albo „kultyści”, któraś grupa łyknęła bakcyla (stawiam na nostalgię).|2. „Kultystów”? Znaczy Beliar i te sprawy? 😉
Pograłem i mi się spodobało. Mam nadzieje, że rozwiną to i dostaniemy super odnowionego „Gothica”.
@zadymek Ja nie powiedzialem, ze to crap. Wrecz uwazam, ze twory Piranha Bytes sa jedyne w swoim rodzaju (ktory wydaje sie byc wrecz skrojony pod moj gust) i nie wyobrazam sobie rynku gier bez nich. Mysle, ze teraz jak nigdy jest swietny czas, by zaatakowac nieprzyjazna i nieprowadzaca za reke gra w starym stylu. By nowej fali graczy wychowanych na podajacych wszystko na tacy gier pokazac, jak gra sie bez tego, gdy czasem trzeba bylo pokombinowac – by mogli sprawdzic, jak dobrze to smakuje.
Mnie osobiście najbardziej denerwuje tłumaczenie. Zagrałem w ojczystym języku i moim zdaniem za te wszystkie niepotrzebne epitety typu „koorwa, wypi3rdalac” osoby odpowiedzialne za tłumaczenie nie powinny już znaleźć zatrudnienia w tej branży. Raz, że to chamskie i nijak się ma do klimatu Gothica, a dwa w głośnikach w wersji angielskiej słyszę całkiem co innego więc jest to wciśnięte na siłę bo mogli i nikt tego nie sprawdził. Także, wypi3rdalac powinny ludki które robiły tłumaczenie.
Osoby, które uważają, że „Piranie” powinni się przyjrzeć temu projektowi, czuwać nad nim itd. zapewne nie wiedzą, że w firmie PB jest aż… jedna osoba odpowiedzialna za Gothica. A konkretnie jej szef – Bjorn Pankratz.|Może i on móóógłby coś tam posprawdzać, zasugerować, ale czy chcecie na niego zwalać całą odpowiedzialność?