Gothic Remake zdaje się być faktycznie lepszy? Twórcy zaprezentowali zmiany w systemie walki

Gothic Remake zdaje się być faktycznie lepszy? Twórcy zaprezentowali zmiany w systemie walki
Avatar photo
Szymon "Simon_Said" Szkucik
Twórcy zdają się chcieć zmyć plamę na honorze po odbiorze dema Combat Playground na Gamescomie.

Jedno muszę przyznać twórcom Gothic Remake. Po prezentacji jakiegoś elementu gry, po której jestem załamany i nie chcę odświeżenia klasyka, podobnie zresztą jak i część graczy, Alkimia Interactive wyciąga wnioski i w błyskawicznym tempie naprawia to, co rzeczywiście wypadło słabo.

Tym razem trafiło na system walki. Problemem były jednak nie tylko niezwykle ociężałe animacje, czy też brak płynności w walce, lecz także na przykład kiepska praca kamery przy oznaczaniu głównego celu. Na oficjalnym Discordzie Gothic Community pojawił się oficjalny komunikat zapraszający do zapoznania się z devblogiem na Steamie dotyczącym walki.

Z niego dowiemy się, jak wiele rzeczy zostało zmienionych, naprawionych i usprawnionych. A co więcej, to nie są tylko puste słowa, ponieważ wszystko jest podparte serią filmów na platformie YouTube, gdzie możemy zobaczyć bezimiennego bohatera radzącego sobie lepiej w walce, niż było to w demie z sierpnia.

Przyśpieszono animacje walki, jak również wymieniono te od mistrzowskiego poziomu posługiwania się bronią dwuręczną, upłynniono przejście z ruchu do walki, postać już dłużej nie „ślizga się” po powierzchni, gdy wymachuje mieczem, usprawniono wykonywania kombinacji ataków i zmieniono jeszcze parę innych rzeczy, które w zasadzie mają sprawić, że walka może się okazać całkiem znośnym elementem. Liczymy na więcej takich pozytywnych informacji dotyczących nadchodzącego odświeżenia klasyka. Premiera na początku 2026 roku.