Gracze wracają do Clair Obscur: Expedition 33. Sukces na TGA wpłynął też na sprzedaż

Gracze wracają do Clair Obscur: Expedition 33. Sukces na TGA wpłynął też na sprzedaż
Avatar photo
Emilia "Devvra" Wyciślak-Swoboda
Zgarnęli statuetki, zgarnęli też graczy.

Clair Obscur: Expedition 33 przeżywa właśnie drugą młodość po ogromnym sukcesie, jakim było zgarnięcie aż dziewięciu statuetek na The Game Awards. Rozentuzjazmowani zwycięstwem gracze postanowili wrócić do tego tytułu. 14 grudnia gra zaliczyła skok do ponad 56 tysięcy osób grających jednocześnie na Steamie – co przy ośmiomiesięcznym tytule jest nie lada osiągnięciem.

Rhys Elliot, dyrektor analizy rynkowej w Alinea Analytics (firmie zajmującej się analizą danych dotyczących sprzedaży i popularności gier), przekazał, że sprzedaż Clair Obscur: Expedition 33 skoczyła imponująco po The Game Awards 2025. Tytuł Sandfall Interactive sprzedał po TGA dodatkowo ponad 200 tysięcy kopii – w tym 76% stanowi sprzedaż na Steamie. Oczywiście to nic w porównaniu z milionem egzemplarzy, który sprzedał się ledwie trzy dni po premierze, kiedy liczba jednocześnie grających na Steamie przekroczyła 140 tysięcy, ale stanowi ładne ukoronowanie całego przedsięwzięcia.

There's been a massive spike in Expedition 33 copies sold since the Game Awards. It's sold an extra 200K+ copies since: 76% on Steam, 21% on PS5, and 3% on Xbox. Since the event, 52K Xbox players accessed E33 via Game Pass for the first time. Link: alineaanalytics.substack.com/p/the-game-a…

Rhys Elliott (@superhys.bsky.social) 2025-12-15T16:55:41.783Z

Pojawił się też komentarz dyrektora Circany (kolejnej firmy analitycznej), Mata Piscatelli, na tym samym portalu.

Odsetek aktywnych graczy w USA na PlayStation, Xboksach Series X/3 oraz Steamie, którzy angażowali się w grę, wzrósł ponad trzykrotnie do 13 grudnia w porównaniu z 10 grudnia. Największy wzrost odnotował Steam w USA.

Na to wzmożenie składa się parę rzeczy. Wspomniane nagrody są tylko jedną z nich. Drugą jest fakt, że Sandfall Interactive w ramach podziękowania wypuściło dużą, darmową aktualizację do gry: wielu ludzi chciało więc sprawdzić, co nowego w świecie Płótna.

To nie jest zaskakujący trend: jak podał Christopher Dring z The Game Business (to jeszcze jedna firma zajmująca się analizą danych), tylko w zeszłym roku po ogłoszeniu listy finalistów sprzedaż ruszyła z kopyta dla Astro Bota (61%), Elden Ringa (38%) czy Final Fantasy VII: Rebirth (268%). The Game Awards to zawsze doskonała reklama dla wielu tytułów.

Gry, które trzeba znać. Perełki, crapy i średniaki

Sprzedaży pomógł też zapewne fakt, że Clair Obscur: Expedition 33 zebrało wiele pochwał zarówno od graczy, jak i od polityków. Prezydent Francji, Emmanuel Macron, był dumny z ogromnego sukcesu tej gry na tegorocznych The Game Awards

Jedna odpowiedź do “Gracze wracają do Clair Obscur: Expedition 33. Sukces na TGA wpłynął też na sprzedaż”

  1. A ilu hejterów ta gra dostała po TGA ^^

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *