2.03.2022, 16:30Lektura na 3 minuty

Gran Turismo 7 to udany, choć bardzo bezpieczny sequel [RECENZJE]

Zachowawczość względem poprzednich odsłon ma jednak wiele korzyści.

Seria studia Polyphony Digital jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek wśród  miłośników gier wyścigowych, od 1997 roku przyciągając przed ekrany 85 milionów graczy. Teraz Gran Turismo wraca po prawie czteroletniej przerwie – i radzi sobie świetnie ze średnią ocen na poziomie 88/100 na Metacriticu.  

Naszą opinię już znacie – enki ocenił ścigałkę na 8,5/10 (pełną recenzję znajdziecie W TYM MIEJSCU). Poniżej z kolei dowiecie się, co sądzi o niej branża:

  • VG247 – 100/100
  • Gaming Bolt – 100/100
  • IGN – 90/100
  • GamesRadar+ – 90/100
  • Shacknews – 90/100
  • Eurogamer Italy – 80/100
  • Digital Trends – 80/100
  • Gamepressure – 70/100
  • VGC – 60/100
  • Screen Rant – 80/100
  • Press Start Australia – 90/100
  • Daily Star – 90/100
  • The Games Machine – 90/100
  • Atomix – 92/100

Jak zauważa Eurogamer, ,,siódemka” jest dla serii udanym nawiązaniem do jej początków:


Całość składa się na pełnokrwiste świętowanie ćwierćwiecza serii Polyphony Digital, zestawiając 20-godzinną kampanię singleplayer i modyfikowanie pojazdów z przywróceniem klasycznych torów takich jak Deep Forest czy Trial Mountain. Odwołania do tamtych czasów są tak częste, że sprawia to wrażenie grania w bogaty remake Gran Turismo 2 z kolorami i jaskrawością końcówki lat 90. 


IGN zwraca uwagę na niski próg wejścia produkcji:


Gran Turismo 7 jest najbardziej przystępną odsłoną w historii serii, z dziesiątkami godzin przemyślanych wyścigów i zadań zaprojektowanych w celu wprowadzenia nowego pokolenia w klasyczne doświadczenia z GT. Gra osiąga to poprzez Gran Turismo Café – ekscentryczny, lecz zarazem skuteczny mały hub umieszczony przez developerów pośrodku mapy. 


The Verge podkreśla osiągi techniczne tytułu:


Gran Turismo 7 do maksimum wykorzystuje możliwości PS5. Otrzymujecie ostrą grafikę w 4K działającą w 60 fps, z opcjonalnym ray-tracingiem w 30 klatkach przy powtórkach. Jeszcze bardziej byłem pod wrażeniem prawie nieistniejących czasów ładowania – poruszanie się po kolejnych menu jest bardzo responsywne (...) To bardzo duża zmiana w porównaniu z poprzednimi grami, które często wyglądały gładko, ale nie nadrabiały wydajnością.   


Z drugiej strony GamesRadar+ gani nienajlepsze zbalansowanie rozgrywki:


Z rozgrywką w stylu ,,przegoń wszystkie samochody” w trybie Cafe, nie dostaniesz właściwego wyścigu z pojazdem kontrolowanym przez AI (...) z wyjątkiem niektórych wyścigów wokół Nordschleife. Przyjemność z dowolnego modyfikowania twojej trasy, aby przyspieszyć zdobywanie punktów wydajności jest wątpliwa, ponieważ jedziesz znacznie szybciej od reszty, która nie ma szans cię dogonić. Tryb Arcade jest lepiej zbalansowany, ale powinno to być rozciągnięte na całą grę.  


Redaktor z Polygon zaznacza występowanie silnego grindu:


Tempo, w którym zdobywasz kredyty jest powolne – co powoduje, że wiele pożądanych samochodów bardzo długo pozostaje poza zasięgiem. Możliwe jest wydanie większości posiadanej gotówki na tuning ulubionej  fury. Nawet nadążanie za wejściowymi wymaganiami może wymuszać długie grindowanie. (...) Z drugiej strony równoważy to absurdalny deszcz pojazdów w Forzy Horizon.


Gran Turismo 7 zadebiutuje 4 marca na PS4 i PS5. 


Czytaj dalej

Redaktor
Kuba „Herbarius” Chudzik

Howdy pardner! Kocham wszelkiego rodzaju gry indie, a moim ulubionym tytułem wszech czasów jest Hollow Knight. Poza grami amatorsko pasjonuję się astronomią i paleontologią, oprócz tego pozostaję miłośnikiem orangutanów i gibonów.

Profil
Wpisów138

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze