
Grand Theft Auto V: Pierwsze konkretne informacje
Do sieci trafiła wreszcie cyfrowa wersja grudniowego numeru magazynu Game Informer, którego dziennikarze, jako jedyni na świecie przedstawiciele mediów, mieli okazję odwiedzić studio Rockstar Games i zapoznać się z obecnym etapem prac nad Grand Theft Auto V. Dlatego też w tym właśnie wydaniu znalazł się artykuł poświęcony GTA V z pierwszymi konkretami o tej produkcji.
Najważniejsze informacje prezentujemy poniżej, standardowo w punktach:
dostępne w grze miasto Los Santos – wzorowane na Los Angeles – ma być większe niż światy San Andreas, GTA IV i Red Dead Redemption razem wzięte (przejechanie z jednego krańca miasta na drugi samochodem zajmie około 30 minut). Pojawią się lokacje podwodne, które będzie można eksplorować z pomocą sprzętu do nurkowania. Do tego możemy liczyć na bazę wojskową, przedmieścia, pustynię, górę Mt. Chiliad oraz region wzorowany na wybrzeżu ryftowym Salton Sea; Nie będzie możliwości kupowania mieszkań, ale twórcy obiecują, że zastosowany w grze system ekonomii da graczom wiele rzeczy, na które będą mogli wydać pieniądze – zarówno na początku gry, jak i po jej ukończeniu.
w GTA V pojawi się trzech bohaterów, trzy grywalne postacie – faceci o imionach Michael, Trevor i Franklin. Każdy z nich dysponować będzie nieco innym zestawem umiejętności, wygląd każdego z nich będzie też można w pewien sposób indywidualizować (jednak najpewniej sprowadzi się to przede wszystkim do ubioru, na pewno nie będzie znanego z GTA: San Andreas systemu zmieniającego cechy fizyczne postaci, np. pogrubiającego bohaterów, gdy dużo jedzą).
ważną częścią fabuły będą napady, w tym skoki na banki. Twórcy dostrzegli że graczom podobały się pojedyncze misje tego typu pojawiające się w poprzednich odsłonach, więc teraz będzie ich więcej, dużo bardziej rozbudowanych
Michael (to on był narratorem z pierwszego zwiastuna, który przypominamy poniżej) jest byłym złodziejem napadającym na banki. Teraz jest na emeryturze, po pójściu na współpracę z policją. Objęty programem ochrony świadków żyje w luksusie, ale nie jest szczęśliwy – nienawidzi swojej żony Amandy (która wydaje jego pieniądze) i nie rozumie swoich dwóch młodocianych synów, Tracy’ego i Jimmy’ego. Jako że kończą mi się pieniądze, postanawia powrócić do swojego dawnego zajęcia. Relacje między nim, a jego żoną (i szerzej – rodziną), mają przypominać to, co znamy z serialu Sopranos.
Trevor to były pilot wojskowy, który współpracował z Michaelem w kilku napadach na banki. Teraz jednak się stoczył – zażywa narkotyki, pije, żyje w bałaganie. To „najbardziej kryminalny” z całej trójki bohaterów – człowiek, który dawno temu przeszedł na stronę zła i chaosu i nie zamierza z niej wrócić. Nie liczy się z nikim, z łatwością zabija. Wielokrotnie w czasie gry jego nastawienie będzie przyczyną kłopotów.
Franklin to dwudziestoletni mieszkaniec południowej części Lost Santos. Pracuje dla szemranej firmy zajmującej się sprzedażą samochodów – głównie na kredyt, udzielany ludziom, którzy nie mają z czego go spłacić. Franklin jest egzekutorem tych długów. Twórcy chcieli stworzyć postać wyjętą z czasów świetności kalifornijskich gangów, która jednak ma tego pecha, że żyje wtedy, gdy nie mają już one takich wpływów.
pomiędzy misjami (a czasami także w trakcie misji) będzie można przełączać się pomiędzy postaciami w dowolnym momencie i wykonywać powiązane z nimi lub wspólne dla całej trójki misje fabularne i poboczne. Co ciekawe, postacie chwilowo niekatywne – czyli niekontrolowane przez gracza – będą sterowane przez AI i zajmą się swoimi zwykłymi, codziennymi sprawami. Dzięki temu nieraz możemy być zaskoczeni sytuacją, w której znajdziemy danego bohatera – a ponieważ to przestępcy, niełatwo wyobrazić sobie, że przełączając się między nimi, nagle trafimy np. w sam środek strzelaniny.
zmiany postaci będzie można dokonać również w określonych momentach w trakcie misji. W jednym z opisanych w magazynie zadań Michael i Trevor mają uwolnić pewnego faceta, przesłuchiwanego w jednym z wieżowców – lecą więc na miejsce, lądują na dachu i korzystając z linki z hakiem po ścianie biurowca dostają się (dokładniej – Michael się dostaje) do pomieszczenia z zakładnikiem. W tym momencie gracz może zdecydować, czy chce grać jako Michael i wdać się w bezpośrednią strzelaninę, czy też jako Franklin (zaczajony na dachu sąsiedniego budynku) sprzątnąć przeciwników ze snajperki. Zmiana bohatera odbywa się bardzo płynnie, w bardzo filmowy sposób. W tej samej misji, w czasie późniejszej ucieczki helikopterem, możemy wybrać, czy jako Franklin próbujemy ze snajperki zdjąć pilotów innych śmigłowców, czy jako Michael strzelać z karabinu przez otwarte drzwi maszyny, czy też jako Trevor pilotować helikopter.
osoby, które liczyły na spotkanie głównych bohaterów z San Andreas, zawiodą się. Akcja osadzona jest w zupełnie innym uniwersum – określanym przez twórców jako „GTA HD” – niż tamta, kultowa odsłona cyklu. Jednakże, choć konkretów nie podano, możemy zobaczyć w Los Santos kilka znajomych twarzy z GTA IV i Epizodów;
o ile jednak postacie z „ery-PS2” nie powrócą, inne elementy tamtych gier mogą pojawić się w piątce – np. sieć sklepów Ammu-Nation, zajmujących się handlem bronią. Teraz dużo łatwiej niż w GTA IV będzie zaopatrzyć się w broń palną.
zmieni się – na lepsze – wiele mechanizmów rozgrywki. Np. auta mają lepiej trzymać się nawierzchni, GTA V ma być produkcją, która spodoba się również fanom gier wyścigowych. Model jazdy został zaprojektowany zupełnie inaczej niż w poprzednich odsłonach serii. W sumie pojawi się więcej środków transportu niż we wszystkich poprzednich częściach – m.in. rowery BMX, górskie, uliczne, terenowe, ciężarówki, helikoptery, samoloty, quady i skutery; Podobnie strzelanie, które „przeszło długą drogę od pierwszych odsłon serii”. Według Dana Housera z Rockstara, zmienił się nie tylko sposób działania tego mechanizmu, ale także jego główne fundamenty, przez co rozgrywka wygląda nieco inaczej niż w poprzednich częściach cyklu. Walka wręcz także ma być lepsza niż we wcześniejszych GTA;
jednocześnie znacznie zwiększy się interaktywność świata. Będzie można np. podnieść kanister z benzyną, wylać ją na ziemię, tworząc ścieżkę prowadzącą do zaparkowanego samochodu, a następnie podpalić płyn. Pojawi się także możliwość pokazywania różnego rodzaju gestów przechodniom w świecie gry. Jak niełatwo się domyślić grupka agresywnych nastolatków zareaguje na znak „fuck off” inaczej, niż gospodynie domowe na zakupach.
seria GTA słynie z wielu pobocznych aktywności dostępnych w wirtualnych miastach. Nie inaczej będzie w piątce – pojawi się duża ilość mini-gier i zadań pobocznych (część z nich przypisana będzie tylko określonym postaciom) w stylu gry w pokera z Red Dead Redemption. Twórcom zależy na ich dużej różnorodności. Wśród mini-gier pojawi się np. golf, triathlon, joga, tenis, jazda na nartach wodnych oraz skoki ze spadochronami.Nie będzie natomiast wątków romansowych, bowiem nie pasują one do charakteru bohaterów;
w grze pojawi się tryb multiplayer, ale szczegółów brak.
Rockstar wierzy, że GTA V będzie najbardziej innowacyjną grą wszech czasów. Dan Houser uważa, że nowa część koncentruje się na fabule w największym stopniu, co dało się osiągnąć, dzięki wprowadzeniu trzech różnych bohaterów. Jak tłumaczy, poznając historię np. Michaela, automatycznie rozwijamy opowieść Trevora, ale w nieco inny sposób, a osiąganie punktów stycznych obu wątków fabularnych będzie dla graczy „ekscytujące”.
premiera gry zapowiedziana jest na wiosnę 2013 (są przecieki wskazujące, że może to być 17 maja 2013), jedyne platformy, o których mowa w chwili obecnej to PlayStation 3 i Xbox 360.
Na zakończenie przypominamy pierwszy zwiastun GTA V. Drugi zwiastun gry pojawi się w najbliższą środę.
Pierwsze tak konkretne informacje na temat GTA V to dobry moment, by przypomnieć braci Houserów, architektów tej wyjątkowej serii. Więcej na ich temat możecie przeczytać TUTAJ.

Czytaj dalej
-
Diablo 4 ze sporymi zmianami w kwestii umiejętności i Piekielnych Hord. Blizzard...
-
Battlefield 6 rzekomo bez trybu battle royale na premierę. Ma zadebiutować ponad...
-
Wiedźmin 3 otrzyma jubileuszowe wydanie z nowym Steelbookiem. CD Projekt Red...
-
Duchowy spadkobierca Return to Castle Wolfenstein z datą premiery. Twórcy udostępnią pełną wersję...
281 odpowiedzi do “Grand Theft Auto V: Pierwsze konkretne informacje”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Rok – tyle minęło od zapowiedzi Grand Theft Auto V i publikacji zwiastuna gry. Tyle też przyszło nam czekać na pierwsze informacje jednej z najbardziej oczekiwanych gier. I nareszcie są! Czego się dowiedzieliśmy? News aktualizowany na bieżąco!
Weźcie się już ogranijcie z tym gta
Jednak trzech bohaterów… Trochę mi to nie pasuje, wolałbym jednego, z którym mógłbym się zżyć, jak w poprzednich dwóch odsłonach…
@ down – a co kazde GTA byla swietna gra a piąta czecd jest wyczekiwana przez mase ludzi ( i ja sie do nich zaliczam 🙂 )
„podwodne lokacje”? Atlantyda?
chodzilo mi o @deBug
@deBug|???|Ci których to interesuje są w 7 niebie. Ci których to nie interesuje nie muszą tego czytać i mogą pomijać te newsy. Gdzie znajduje się problem?
@RedChakraDragon – maybe 🙂 nie można tego wykluczyć 😀
@deBug gdyby się dało, kliknąłbym „lubię to!” ;p
megaczarnehjuty w 7 niebie ?? ja chyba jestem w 158 😀
zwiastun jest 14 listopada tak??
na 5 dvd chyba wyjdzie. SA, 4 i RDR jedna mapa?!
@RedChakraDragon |Albo Rapture 😀
Raczej już sie za bluraya chwycą…
„dostępne w grze Los Santos ma być większe niż światy San Andreas, GTA IV i Red Dead Redemption razem wzięte” I TO KOCHAM NAJBARDZIEJ!!!!!!!!!!! olbrzymi świat i niekrępująca swoboda!
Przejechanie z jednego krańca miasta zajmuje 30 minut?|To ja proszę serwery RP do GTA V 🙂
Drugi punkt się zdublował, zamiast zmienić. 😉
ja licze na to ze to miasto zwiedze Blistą Compact 😀
Hehe nie ma to jak trollować ludzi
Oby tylko gra nie była nudna tak jak np.Just Cause 2 też tam był duży świat, ale co z tego.
Rockstar to Rockstar tam sie nie nudzi ja w GTA 4 bawie sie juz chyba 80 h
@debug|http:files.sharenator.com/LOL_I_TROLL_YOU-s755x1255-225553.png|Tyle o twoim trollowaniu.
..Dostępne w grze Los Santos ma być większe niż światy San Andreas, GTA IV i Red Dead Redemption razem wzięte (przejechanie z jednego krańca miasta na drugi samochodem zajmie około 30 minut). Pojawią się lokacje podwodne, które będzie można eksplorować. ZAJMIE 30 MINUT?!!
@down hehehe:D
magu z czarnej huty niestety nie klikne w twoj link
Duży świat? Taak to jest to!!!
Póki co gra sie zapowiada super. Jeszcze tylko ten trailer niech wypuszczą, a zobaczymy jak to będzie wyglądało 😀
Rower wracają jest !!!!!!! to ja wyciagam swój z piwnicy trudno zimno jest ale co tam 🙂
http:fast1195.imgur.com/grand_theft_auto_5_gi_revealCały artykuł ze screenami z Game Informera.
Przejechanie miasta 30min + Zabicie po drodze paru policjantów wpieprzających pączki – 10min + Skradnięcie komuś tira i poprzejeżdzanie ludzi – 15min + pojechanie na lotnisko i rozbicie samolotu + 20min = 75 min = 1h 15 min do przejechania na drugi koniec miasta, i loven’it 🙂
Jeśli chcecie kolejną porcję hejtu GTA to proszę pisać i tak nie mam teraz co robić 😛
Zobaczcie nowe screny :http:gta.net.pl/
Szkoda że nie ma najbardziej istotnej informacji kiedy i czy w ogóle wyjdzie na PC ??? ;(
3 bohaterów zniechęca mnie do tej gry
Samuel l Jackson bedzie podkładać głos? xD
Macie skany z Game Informera: http:imgur.com/a/sBOS918
„przejechanie z jednego krańca miasta na drugi samochodem zajmie około 30 minut” nie chce mi się w to za bardzo wierzyć ale jeżeli to jest prawda to będzie Zaje..fajnie 😀
@PhilPL Mi się wydaje że przjechanie świata Just Cause 2 samochodem też tyle zajmuje, choć mogę się mylić.
Bohaterowie nie będą mieli różnych umiejętności w „erpegowym” tego słowa znaczeniu. Chodzi po prostu o to, co umieją robić… no, jako postacie, że Michael był pilotem, to umie latać etc. Nie będzie tutaj różnych skilli aktywowanych przyciskiem, czy coś.
Dajcie mi kamerę z Vice City podczas jazdy i jestem happy inaczej chrzań się Rockstar!
Z tą mapą świata to chyba przesada. Tyle hektarów jechać i to jeszcze samochodem. Red Dead Redemption była spora mapa, a co dopiero jak wszystkie te trzy mapy się złączy razem i jeszcze piszą że sporo dodają. To jest normalnie masakra.
Baza wojskowa – Fajnie 😀
nigdy nie wiedziałem co przyciąga ludzi do tej gry a grałem we wszystkie trójwymiarowe częsci… jak dla mnie gra na kilkanascie minut dziennie zeby sobie wpisac kody, polatac czyms, porozwalac i wyłaczyc… ;c to nie dla mnie.
SabaruPL – jak to mówia mlodzi ludzie masakracja 😀 ale ja sie ciesze
Generalnie wniosek jest prosty. Watch Dogs może się schować.
@SkullfacePL zależy czym bo samochodem i bez przesiadki na coś innego to było więcej niż 30 min. A co od gry to zapowiada się zaje*iście
@SubaruPL, w RDR były tylko konie i pociągi, dlatego mapa wydaje się duża, jak byś miał samochody (nie liczę tego, który występuje tylko w cut-scence) to pokonanie mapy zajęłoby max 10 minut.
Kupuje pre-order od razu jak będzie zapowidziany w polskich sklepach
@ AlojzyPachucy L.A.Noire miało też sporą mape i nie było oc na niej robić a w GTA V napewno będzie co robić.|Sorry za 2 posty pod sobą
@ AlojzyPachucy Bo w tej grze nie chodzi o bawienie się w rozwałkę i temu podobne tylko o fabułę, zróżnicowanie zadań, masę misji pobocznych. A to że możesz robić wszystko, to tylko dodatek. 🙂