
Grand Theft Auto V: Pierwsze konkretne informacje
Do sieci trafiła wreszcie cyfrowa wersja grudniowego numeru magazynu Game Informer, którego dziennikarze, jako jedyni na świecie przedstawiciele mediów, mieli okazję odwiedzić studio Rockstar Games i zapoznać się z obecnym etapem prac nad Grand Theft Auto V. Dlatego też w tym właśnie wydaniu znalazł się artykuł poświęcony GTA V z pierwszymi konkretami o tej produkcji.
Najważniejsze informacje prezentujemy poniżej, standardowo w punktach:
dostępne w grze miasto Los Santos – wzorowane na Los Angeles – ma być większe niż światy San Andreas, GTA IV i Red Dead Redemption razem wzięte (przejechanie z jednego krańca miasta na drugi samochodem zajmie około 30 minut). Pojawią się lokacje podwodne, które będzie można eksplorować z pomocą sprzętu do nurkowania. Do tego możemy liczyć na bazę wojskową, przedmieścia, pustynię, górę Mt. Chiliad oraz region wzorowany na wybrzeżu ryftowym Salton Sea; Nie będzie możliwości kupowania mieszkań, ale twórcy obiecują, że zastosowany w grze system ekonomii da graczom wiele rzeczy, na które będą mogli wydać pieniądze – zarówno na początku gry, jak i po jej ukończeniu.
w GTA V pojawi się trzech bohaterów, trzy grywalne postacie – faceci o imionach Michael, Trevor i Franklin. Każdy z nich dysponować będzie nieco innym zestawem umiejętności, wygląd każdego z nich będzie też można w pewien sposób indywidualizować (jednak najpewniej sprowadzi się to przede wszystkim do ubioru, na pewno nie będzie znanego z GTA: San Andreas systemu zmieniającego cechy fizyczne postaci, np. pogrubiającego bohaterów, gdy dużo jedzą).
ważną częścią fabuły będą napady, w tym skoki na banki. Twórcy dostrzegli że graczom podobały się pojedyncze misje tego typu pojawiające się w poprzednich odsłonach, więc teraz będzie ich więcej, dużo bardziej rozbudowanych
Michael (to on był narratorem z pierwszego zwiastuna, który przypominamy poniżej) jest byłym złodziejem napadającym na banki. Teraz jest na emeryturze, po pójściu na współpracę z policją. Objęty programem ochrony świadków żyje w luksusie, ale nie jest szczęśliwy – nienawidzi swojej żony Amandy (która wydaje jego pieniądze) i nie rozumie swoich dwóch młodocianych synów, Tracy’ego i Jimmy’ego. Jako że kończą mi się pieniądze, postanawia powrócić do swojego dawnego zajęcia. Relacje między nim, a jego żoną (i szerzej – rodziną), mają przypominać to, co znamy z serialu Sopranos.
Trevor to były pilot wojskowy, który współpracował z Michaelem w kilku napadach na banki. Teraz jednak się stoczył – zażywa narkotyki, pije, żyje w bałaganie. To „najbardziej kryminalny” z całej trójki bohaterów – człowiek, który dawno temu przeszedł na stronę zła i chaosu i nie zamierza z niej wrócić. Nie liczy się z nikim, z łatwością zabija. Wielokrotnie w czasie gry jego nastawienie będzie przyczyną kłopotów.
Franklin to dwudziestoletni mieszkaniec południowej części Lost Santos. Pracuje dla szemranej firmy zajmującej się sprzedażą samochodów – głównie na kredyt, udzielany ludziom, którzy nie mają z czego go spłacić. Franklin jest egzekutorem tych długów. Twórcy chcieli stworzyć postać wyjętą z czasów świetności kalifornijskich gangów, która jednak ma tego pecha, że żyje wtedy, gdy nie mają już one takich wpływów.
pomiędzy misjami (a czasami także w trakcie misji) będzie można przełączać się pomiędzy postaciami w dowolnym momencie i wykonywać powiązane z nimi lub wspólne dla całej trójki misje fabularne i poboczne. Co ciekawe, postacie chwilowo niekatywne – czyli niekontrolowane przez gracza – będą sterowane przez AI i zajmą się swoimi zwykłymi, codziennymi sprawami. Dzięki temu nieraz możemy być zaskoczeni sytuacją, w której znajdziemy danego bohatera – a ponieważ to przestępcy, niełatwo wyobrazić sobie, że przełączając się między nimi, nagle trafimy np. w sam środek strzelaniny.
zmiany postaci będzie można dokonać również w określonych momentach w trakcie misji. W jednym z opisanych w magazynie zadań Michael i Trevor mają uwolnić pewnego faceta, przesłuchiwanego w jednym z wieżowców – lecą więc na miejsce, lądują na dachu i korzystając z linki z hakiem po ścianie biurowca dostają się (dokładniej – Michael się dostaje) do pomieszczenia z zakładnikiem. W tym momencie gracz może zdecydować, czy chce grać jako Michael i wdać się w bezpośrednią strzelaninę, czy też jako Franklin (zaczajony na dachu sąsiedniego budynku) sprzątnąć przeciwników ze snajperki. Zmiana bohatera odbywa się bardzo płynnie, w bardzo filmowy sposób. W tej samej misji, w czasie późniejszej ucieczki helikopterem, możemy wybrać, czy jako Franklin próbujemy ze snajperki zdjąć pilotów innych śmigłowców, czy jako Michael strzelać z karabinu przez otwarte drzwi maszyny, czy też jako Trevor pilotować helikopter.
osoby, które liczyły na spotkanie głównych bohaterów z San Andreas, zawiodą się. Akcja osadzona jest w zupełnie innym uniwersum – określanym przez twórców jako „GTA HD” – niż tamta, kultowa odsłona cyklu. Jednakże, choć konkretów nie podano, możemy zobaczyć w Los Santos kilka znajomych twarzy z GTA IV i Epizodów;
o ile jednak postacie z „ery-PS2” nie powrócą, inne elementy tamtych gier mogą pojawić się w piątce – np. sieć sklepów Ammu-Nation, zajmujących się handlem bronią. Teraz dużo łatwiej niż w GTA IV będzie zaopatrzyć się w broń palną.
zmieni się – na lepsze – wiele mechanizmów rozgrywki. Np. auta mają lepiej trzymać się nawierzchni, GTA V ma być produkcją, która spodoba się również fanom gier wyścigowych. Model jazdy został zaprojektowany zupełnie inaczej niż w poprzednich odsłonach serii. W sumie pojawi się więcej środków transportu niż we wszystkich poprzednich częściach – m.in. rowery BMX, górskie, uliczne, terenowe, ciężarówki, helikoptery, samoloty, quady i skutery; Podobnie strzelanie, które „przeszło długą drogę od pierwszych odsłon serii”. Według Dana Housera z Rockstara, zmienił się nie tylko sposób działania tego mechanizmu, ale także jego główne fundamenty, przez co rozgrywka wygląda nieco inaczej niż w poprzednich częściach cyklu. Walka wręcz także ma być lepsza niż we wcześniejszych GTA;
jednocześnie znacznie zwiększy się interaktywność świata. Będzie można np. podnieść kanister z benzyną, wylać ją na ziemię, tworząc ścieżkę prowadzącą do zaparkowanego samochodu, a następnie podpalić płyn. Pojawi się także możliwość pokazywania różnego rodzaju gestów przechodniom w świecie gry. Jak niełatwo się domyślić grupka agresywnych nastolatków zareaguje na znak „fuck off” inaczej, niż gospodynie domowe na zakupach.
seria GTA słynie z wielu pobocznych aktywności dostępnych w wirtualnych miastach. Nie inaczej będzie w piątce – pojawi się duża ilość mini-gier i zadań pobocznych (część z nich przypisana będzie tylko określonym postaciom) w stylu gry w pokera z Red Dead Redemption. Twórcom zależy na ich dużej różnorodności. Wśród mini-gier pojawi się np. golf, triathlon, joga, tenis, jazda na nartach wodnych oraz skoki ze spadochronami.Nie będzie natomiast wątków romansowych, bowiem nie pasują one do charakteru bohaterów;
w grze pojawi się tryb multiplayer, ale szczegółów brak.
Rockstar wierzy, że GTA V będzie najbardziej innowacyjną grą wszech czasów. Dan Houser uważa, że nowa część koncentruje się na fabule w największym stopniu, co dało się osiągnąć, dzięki wprowadzeniu trzech różnych bohaterów. Jak tłumaczy, poznając historię np. Michaela, automatycznie rozwijamy opowieść Trevora, ale w nieco inny sposób, a osiąganie punktów stycznych obu wątków fabularnych będzie dla graczy „ekscytujące”.
premiera gry zapowiedziana jest na wiosnę 2013 (są przecieki wskazujące, że może to być 17 maja 2013), jedyne platformy, o których mowa w chwili obecnej to PlayStation 3 i Xbox 360.
Na zakończenie przypominamy pierwszy zwiastun GTA V. Drugi zwiastun gry pojawi się w najbliższą środę.
Pierwsze tak konkretne informacje na temat GTA V to dobry moment, by przypomnieć braci Houserów, architektów tej wyjątkowej serii. Więcej na ich temat możecie przeczytać TUTAJ.

Czytaj dalej
-
Wiedźmin 3 otrzyma jubileuszowe wydanie z nowym Steelbookiem. CD Projekt Red...
-
Duchowy spadkobierca Return to Castle Wolfenstein z datą premiery. Twórcy udostępnią pełną wersję...
-
Twórca Bayonetty i Devil May Cry krytykuje zachodnich wydawców gier....
-
Andrzej Sapkowski nagrodzony Złotym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”
281 odpowiedzi do “Grand Theft Auto V: Pierwsze konkretne informacje”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
„dostępne w grze Los Santos ma być większe niż światy San Andreas, GTA IV i Red Dead Redemption razem wzięte (przejechanie z jednego krańca miasta na drugi samochodem zajmie około 30 minut).” ten kawałek mnie już wystarczająco podjarał !)| |No ale- zanim mój komp będzie miał bebechy na miarę GTA V, to już pewnie będzie wersja GOTY xD
kwev me too 😀
Brak edycji postów denerwuje. Poprzedni post był do SubaruPL
@Tooth- O Watch Dogs oprócz jednego gameplaya nic więcej nie wiemy. Jak zostanie ujawnione więcej informacji WD to dopiero wypisuj, że może się schować.
hmmm w SA znałem całą mapę na pamięć, tutaj będzie troszkę trudniej
Mam nadzieje, że za te 12 dni w CDA pojawią się te informacje i więcej 😉 .
Wszystko [beeep], ale od modelu jazdy z Czwórki to wara !
@PhilPL – widze ze ktos mam moj avtar 😀 ale ja sie lubie dzielic 🙂
Jeżeli, jeżeli to wszystko jest prawdą i rzeczywiście będzie w GTA V to gra będzie miodzio. Tfu tfu żeby nie zapeszyć 🙂
Hardcorowo się zapowiada! 🙂 Oby to wszystko co piszą okazało się prawdą i oby nie spieprzyli wersji na PS3 bo nie wiem czy mój komp takie cudo pociągnie..
interakcja z otoczeniem i love it 😀
http:cs315527.userapi.com/v315527268/5132/HyqTMmhTUs4.jpg – zobaczcie to : O.
już kocham tę gre:D
Przejazd z jednego końca miasta na drugi na zająć 30minut!!! Samego miasta a jak się jeszcze doda te tereny dodatkowe?
@PhilPL chyba szykuje się największa odsłona serii:D
Dużo łatwiej będzie zaopatrzyć się w broń? UZUMYMW i jazda.
CUDO- nic dodac nic ując.
Ja pier*ole obczajcie to – http:pix.playground.ru/download/gallery/696659/6c9141bd429722ac690af61b27e41a92.jpg szykuje się coś potężnego.
@xSuperSS coś kombinowane, widać, ze mapa jc2 jest „podzoomowana”, chociażby po proporcjach dróg.
PhilPL – przestań z tymi screenami bo mi bedzie jeszcze ciezej czekac na te gre ze tak dlugo 🙂
Mam nadzieje że na samym obietnicach się nie skończy, dużo firm tak pisze a co wychodzi sami wiecie ale o optymalizacji itp nic nie napisali, silnik będzie taki sam jak w GTA IV ?
1.Boję się zmiany strzelania i modelu jazdy. WG mnie w GTA 4 to było prawie idealne.|2.przejechanie z jednego krańca miasta na drugi samochodem zajmie około 30 minut|Pojawi się możliwość pokazywania różnego rodzaju gestów przechodniom w świecie |lokacje podwodne.| – Już kocham tą grę.|3. Na premierze będę na 200% jak będzie w katowicach, i kupuje na PS3 a potem na PC.
Nie działa Wam ?
mam skan całego pisemka podaje strone http:kuchcik.gtasite.biz/gta5/gi/GI.rar
joga ?? ocb.. ? ale fajnie 😀
Phil – mi dziala
http:pix.playground.ru/download/gallery/355375/f47dcb30665cc032217e47f3abaadca8.jpgCzuć klimacik południowych stanów
@xSuperSS ale też np, porównując: mapa burnout paradise zajmuje ok 30-40% powierzchni mapy san andreas, wg tego porownania które podajesz jest wieksza o ok 7 razy, czyli suma sumarów jest przesadzona ok 16-18 razy!. Nie wierzę:)
jaga? Powaliło za przeproszeniem ich? Co to ma mieć za sens w grze? Co do reszty ok.
AFF , ale czekam już 😀
Mi tam starczają kody: aezakmi, foooxft, stateofemergency.|+na zmodyfikowanej mapie że pełno jest wyrzutni rakiet. I bawić się że trwa wojna i trzeba helikopterem lecieć do miast i potem przejąć cele (dziewczyny), i eskortować je bezpiecznie z powrotem do bazy. POLECAM
tibian – gangster tez musi odpoczac to sie zajmie joga 😀
Jak ja się ciesze że mam konsole:)
http:cs419319.userapi.com/v419319267/bc2/Ql2aFz4gvUs.jpg – góry 😉 .
Nie będzie randkowania? Więc to koniec z „hot coffee” :< Nie podoba mi się ten podział bohaterów... Wolałbym jednego, w którego można by się wczuć ;/ No ale dobra, nie będę jeszcze narzekał 😀
Chciałbym wyspy, wtedy można się bawić że z jednej wyspy atakują drugą wyspę i jest wojna.
zesram się ze szczęścia:D
Czyli troche podłapali pomysły od Saints Row 😀 Mowa tu o np. gestach do przechodniów 🙂
http:pix.playground.ru/download/gallery/696659/44facd003fb21a5b2e2222c32e5c472b.jpg – skok na spadochronie ! 😀
@xSuperSS no nie wyglądają, grałem w obydwie gry i nikt mi nie wmówi, że mapa BP jest ponad 5 RAZY większa (5 STANÓW SAN ANDREAS!) od SA, jest może wielkości tylko Los Santos:) Także, na razie poczekam do realnego porównania, pozdrawiam
będzie natomiast wątków romansowych. NANDE ?? CZEMU ?? Już daje -6 do fabuły TT
Niech dodadzą gwałty na przechodniach -.-
@Nekomimi,grałeś ? Nie ? To nie wystawiaj od razu oceny.
Zawsze marzyłem o dorzuceniu jogi to GTA.
jeśli ktoś chce cały artykuł w pdf (tak, po angielsku) to piszcie mi na gg – 10097721 😉
No no:D
nie ma kupowania mieszkan ? szkoda 🙁
Szkoda że nie będzie kupowania mieszkań.
fajna laska i wątek romansowy pasuje do każdego charakteru, co oni bredzą …
A więc poznaliśmy grę roku 2013.