GRID 2: Codemasters tłumaczy, dlaczego nie będzie kokpitów. Przekonają was?

Producent GRID 2, Clive Moody, wytłumaczył serwisowi Eurogamer powody, dla których zrezygnowano z kokpitów:
„Przede wszystkim muszę podkreślić, że żadnej decyzji projektowej nie podejmujemy lekko, każda jest dobrze przemyślana. […] Najważniejszym źródłem danych, są informacje telemetryczne, które zbieramy z naszych serwerów, a które bardzo dokładnie pokazują nam, co robią gracze w naszych produkcjach. […] To fakt – tylko pięć procent graczy kiedykolwiek użyło widoku z auta”
I dalej:
„Oczywiście, że nie chcemy alienować żadnego z naszych fanów, chcemy dostarczyć opcje i funkcje, które zadowolą 100% graczy. Proces produkcji gier to jednak zawsze kwestia kompromisu,poświęcenia czegoś w zamian za coś, a w tym przypadku zdecydowaliśmy się usunąć widok z kokpitu, z którego korzystało 5% naszych graczy, by móc dodać coś, z czego skorzystają wszyscy. [Widoki z kokpitu] są bardzo obciążające, ze względu na konieczność wyświetlenia wysokiej jakości tekstur, to wymaga ogromnej pamięci. […] [Rezygnując z nich] możemy stworzyć lepsze modele pojazdów, obiekty w otoczeniu, setki innych rzeczy. […] Zwalniając tę pamięć, możemy sprawić, że doświadczenie związane z jazdą w naszej grze będzie naprawdę pozwalało na imersję”.
Wina spada również na ograniczone możliwości obecnej generacji konsol:
„W tym momencie życia konsol, mamy już niesamowitą wiedzę na temat tego, jak działają i możemy wycisnąć z nich WSZYSTKO, co oferują. Chcemy, by GRID 2 oferował kolejny poziom emocji, by był tą ścigałką, która zdefinuje tę generację. Rezygnując z kokpitów, możemy zadbać o to, by ważniejsze elementy gry rzeczywiście ten kolejny poziom reprezentowały. To była trudna decyzja, ale uważamy, że jedyna właściwa”.
Czytaj dalej
75 odpowiedzi do “GRID 2: Codemasters tłumaczy, dlaczego nie będzie kokpitów. Przekonają was?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Szczerze powiedziawszy w GRIDA nie grałem ale w samochodówkach zazwyczaj jeżdżę z widokiem z kokpitu o ile jest dostępny, i wcale nie używam do tego kierownicy a klawiatury. Tak jeździłem w Colinach, w Test Drive Unlimited i w paru innych produkcjach których tytułów zapomniałem 😛 |Jakoś ten widok mi najbardziej odpowiada, fakt, że nie ma też problemu abym jeździł z inną kamerą ale… jakoś nie wyobrażam sobie takiej gry jak GRID bez kamery z kokpitu.
Trochę szkoda, ale i tak bardziej preferuje widok z maski. Może mniej realistyczne, ale gra to nie życie i granie z kokpitu utrudnia sprawę, bo strasznie skraca pole widzenia, a rozglądanie się do przyjemnych rzeczy nie należy jak się jedzie setkę na łuku.
nie przesadzajcie rozumiem że brak kokpitów was nie usatysfakcjonuje ale Weście pod uwagę choćby cienie na desce rozdzielczej odbicie w lusterkach (to mnie wkurza najbardziej) [brak w nich część auta tylnej szyby itp] odwzorowanie zegarów nóg prowadzącego siatek ochronnych na bocznych szybach i zasranego kierowce który macha łapami po całym kokpicie żeby zmienić biegi użyć ręcznego itp |PS Sam chętnie jeżdziłem na kamerze z wnętrza w gridzie i też się przejąłem|PS 2 jeżeli mają użyć psyhic na pc to ….
to wyobraźcie sobie tłuczone szkło (oczywiście jeżeli go użyją)
na desce rozdzielczej
Ale straszne! Wychodzi na to, że te 5% graczy to forum CDA bo nagle wszyscy jeżdżą tylko z tej kamery. Brak tego widoku nie wpływa na nic, o ile będzie dobry model jazdy to naprawdę nie robi mi to żadnej różnicy i tak będę jeździł z kamerą z maski. |GT4 nie ma widoku z kokpitu, a w GT5 ma go tylko część aut i jakoś to nie przeszkadza być tym grą najlepszymi samochodówkami jakie wyszły.
Nie przekonali mnie ani trochę.
„To fakt – tylko pięć procent graczy kiedykolwiek użyło widoku z auta” – jesli w tak prosty sbosob mogliby zaspokoic potrzebe 5% graczy to nawet by sie nie zastanawiali. Jak nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniadze. Z tego co wiem wnetrza samochodow rowniez musza byc licencjonowane i wtedn sposob zwyczajnie tna koszta produkcji. Leciwosc sprzetu tez robi swoje, ale powiedzmy sobie szczerze – gry na konsolach w 95% przypadkow nie maja nawet FullHD, wiec roznicy graficznej duzej nie bedzie widac…
Argument nieco z rzyci, ale mnie jako potencjalnego konsumenta niestety tym posunięciem nie stracą. Nie jestem typem człowieka, który obraża się na cały świat jak mu coś bezczelnie wezmą. Owszem, nie kupię gry za premierową cenę, bo zapowiada się na mocnego średniaka z segmentu ścigałek, ale za kilka tygodni po premierze, gdy cena opuści o co najmniej 25%? Pewnie tak, bo żadnej samochodówki nie przepuszczę, przynajmniej muszę zaspokoić swoją ciekawość i wyrobić sobie o niej osobiste zdanie.
Swoja droga wiekszosc gier Codemasters do tej pory chodzilo najplynniej wlasnie przy widoku z wnetsza samochodu, bo zwyczajnie bylo mniej elementow grafiki do wyswietlania.
Bye bye, GRID 2 i nie wierzę w to, że tylko 5% graczy korzystało z widoku zza kierownicy. Chyba, że chodzi im o tych, którzy cały czas korzystali.
Jestem jednym z 5% 😀
No i zaoszczędziłem właśnie ~150zł… GRID’a 2 nie kupię, bo mając w planach zakup Oculus Rift, nie będę inwestował w tytuł, który nie pozwoli mi wykorzystać posiadanego sprzętu w 100%.Co do tłumaczeń – w takim razie już wolałbym poczekać ten dodatkowy rok, ale żeby robili grę na nowa generację konsol. Mogli by upchać ładne modele karoserii i wnętrz, i wszyscy byli by zadowoleni… Nie no – kurde – nie wyobrażam sobie gry będącej spadkobiercą serii ToCA, bez Cockpit View!
PS: Niech odwalą coś takiego w przypadku DiRT 4, to pojadę do tam i za jaja powieszę leni cholernych.
Zrozumiałem z tego tyle, że próbują się usprawiedliwić tym, że mało osób korzystało z tego widoku, a tak naprawdę zrezygnowali z niego aby zyskać więcej mocy obliczeniowej na konsolach. I powiedzcie mi, że konsole nie zatrzymują rozwoju gier (sam mam xboxa360, żeby nie było), ale dlaczego mam cierpieć grając na PC przez to, że brakuje im mocy na konsolach?
@thomas2549 – bazujesz swoja teorie o zatrzymywaniu rozwoju gier na podstawie zwyklego wykcrecania kota ogonem? Blagam nie wierz im, ze x i PS3 maja za slaba moc, zeby pozwolic na cockpit view. Do tej pory w grach Codies widok z kopitu sprawial, ze FPSy szly w gore…
Może nie używałem często widoku z kokpitu, ale fajnie urozmaicał powtórki (w których obserwowaliśmy akcję z różnych kamer), przez co były jeszcze bardziej efektowne. Zresztą wnętrze samochodu jest ważnym jego elementem, dlatego będzie mi go w najnowszym GRID-zie brakować. Coś mi się zdaje, że Codemasters po prostu idzie z tym na łatwiznę…
Co to ma być? To że 95% amerykanów ma tłuszczem zasłonięte oczy i musi używać przejrzystego widoku z trzeciej osoby to nie znaczy że tak jest lepiej. Ja kochałem Codemasters za widok z kokpitu który najlepiej się czuło (kąt jazd ysamochodu itd.), wspaniałą grafikę w DiRT’cie i GRID’zie oraz prosty przyjemny model jazdy co w konkurencji (SHIFT’cie 2) jest uciążliwe. Ledwo przetrwałem to że zrobili jakiegoś DiRT’a Showdown’a a teraz jeszcze GRID…
@ Pafcio – w przypadku uzywania kierownicy rzeczywiscie ten widok ma odrobine sensu, jednak absolutnie nie zgadzam sie z Twoim : „…czuję się prawie jak w prawdziwym samochodzie i widzę tyle samo co z prawdziwego samochodu.” . W tym wlasnie problem ze widok z kokpitu (podobnie jak FPS) masakrycznie ogranicza pole widzenia. I nie zerkniesz blyskawicznie okiem w bok zeby ocenic sytuacje, podobnie jak nie poczujesz fizyki auta bez fotela. Natomiast mozesz ja zobaczyc w trybie TPS. Ale jak nie lubisz – to NP
@ Prometheus – nie masz sie czego czepic to sie bierzesz ze bledy typingowe ? To jeszcze czep sie ze polskich liter nie uzywam 🙂 . Nie piszemy tu o RPGach, FPSach czy slasherach tylko o grze samochodowej. Jak napisalem wczesniej tryb FPP (odpowiednik kokpitu w samochodowkach) bardzo ogranicza pole widzenia. Tryb TPP daje ILUZJE nieograniczonej widocznosci. To czego nie mozna poczuc mozna zobaczyc. Sterowanie zerojedynkowe ma znikome znaczenie jesli chodzisz postacia, ale ogormne kiedy kierujesz pojazdem.
@HiP0L – ale zauważ, do czego dąży branża… Oculus Rift nie bez powodu odniósł sukces na Kickstarterze – to jest przyszłość… A w przypadku takiego sprzętu, widok FPP jest jedynym jaki się bierze pod uwagę.|Chcesz wiedzieć dlaczego mnie tak „boli” brak CV w GRID2? Wygoogluj sobie 'GRID TrackIR’ – a teraz sobie pomyśl, że OR będzie wyposażony w czujniki ruchu, więc w połączeniu z kierownicą będziesz miał niezłe poczucie „bycia w grze”… Ale to tylko w GRID, bo GRID 2 zabierze ci kierownicę sprzed oczu…
Będziesz ją czuł w rękach, ale nie będziesz jej widział – jesteś pewien, że to da Ci lepsze wyczucie samochodu? Lepsze wrażenie z jazdy? A może będziesz mi wmawiał, że na Oculusie mam grać w widoku zza samochodu? Dziękuję – postoję… GRiD 2 jest już w moich oczach spalony.
I tak oto z pseudo symulatora Grid stał się pełną arkadówką. Nawet grając na xpadzie nie wyobrażam sobie jakoś grania zza samochodu. Przecież tak się nie da. No może jeszcze z maski, ale wtedy nie ma ( lub nie będzie znając życie i inne gry) lusterek. Przez chwilę miałem ochotę kupić te grę, ale po tym poprzednim newsie jakoś mi się odechciało, a po tym… Niech nie ściemniają. Mogli poczekać rok na nowe konsole.
@Miczelow – zgadzam sie z Toba ze w przypadku uzywania gadzetow typu Oculus Rift widok FPP ma sens i jak najbardziej powinno to razem swietnie dzialac. Tylko ze Oculus Rift to przyszlosc i chyba odlegla. A teraz jest terazniejszosc. Obejrzalem to co poleciles i rzeczywiscie wyglada to pieknie i przekonujaco. I na tym koniec. Pole widzenia ograniczone tak mocno ze koles na zakrecie nie jest w stanie ominac stojacego BMW bo widzi go na sekunde przed kolizja. Gdyby gral w trybie TPP bez problenu by go ominal.
Zebt bylo jasne – nie chce nikogo przekonywac ze tryb TPP jest lepszy od FPP. To kwestia indywidalnych preferencji. Prezentuje swoja teze i przytaczam argumenty na jej potwierdzenie. Niech kazdy gra tak jak lubi (jesli tworcy gry mu na to pozwola 🙂 )) )