GRID 2: Codemasters tłumaczy, dlaczego nie będzie kokpitów. Przekonają was?

Producent GRID 2, Clive Moody, wytłumaczył serwisowi Eurogamer powody, dla których zrezygnowano z kokpitów:
„Przede wszystkim muszę podkreślić, że żadnej decyzji projektowej nie podejmujemy lekko, każda jest dobrze przemyślana. […] Najważniejszym źródłem danych, są informacje telemetryczne, które zbieramy z naszych serwerów, a które bardzo dokładnie pokazują nam, co robią gracze w naszych produkcjach. […] To fakt – tylko pięć procent graczy kiedykolwiek użyło widoku z auta”
I dalej:
„Oczywiście, że nie chcemy alienować żadnego z naszych fanów, chcemy dostarczyć opcje i funkcje, które zadowolą 100% graczy. Proces produkcji gier to jednak zawsze kwestia kompromisu,poświęcenia czegoś w zamian za coś, a w tym przypadku zdecydowaliśmy się usunąć widok z kokpitu, z którego korzystało 5% naszych graczy, by móc dodać coś, z czego skorzystają wszyscy. [Widoki z kokpitu] są bardzo obciążające, ze względu na konieczność wyświetlenia wysokiej jakości tekstur, to wymaga ogromnej pamięci. […] [Rezygnując z nich] możemy stworzyć lepsze modele pojazdów, obiekty w otoczeniu, setki innych rzeczy. […] Zwalniając tę pamięć, możemy sprawić, że doświadczenie związane z jazdą w naszej grze będzie naprawdę pozwalało na imersję”.
Wina spada również na ograniczone możliwości obecnej generacji konsol:
„W tym momencie życia konsol, mamy już niesamowitą wiedzę na temat tego, jak działają i możemy wycisnąć z nich WSZYSTKO, co oferują. Chcemy, by GRID 2 oferował kolejny poziom emocji, by był tą ścigałką, która zdefinuje tę generację. Rezygnując z kokpitów, możemy zadbać o to, by ważniejsze elementy gry rzeczywiście ten kolejny poziom reprezentowały. To była trudna decyzja, ale uważamy, że jedyna właściwa”.
Czytaj dalej
-
Godny następca. Pierwsze recenzje Silent Hilla f chwalą fabułę i klimat,...
-
Twórcy Elden Ring Nightreign wkrótce naprawią irytujący błąd. FromSoftware zapowiedziało...
-
Gracze pecetowi nie są zadowoleni z działania EA Sports FC 26. EA...
-
Borderlands 4 ostro krytykowane przez Digital Foundry. „To był moment,...
75 odpowiedzi do “GRID 2: Codemasters tłumaczy, dlaczego nie będzie kokpitów. Przekonają was?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Największą niespodzianką – niestety przykrą – wśród ujawnionych wczoraj informacji dotyczących zapowiedzianej na przyszły rok gry GRID 2, była ta o usunięciu z niej widoku z kokpitu, co wywołało sporo kontrowersji na forach internetowych. Oto jak Codemasters tłumaczy tę decyzję.
Ja i tak nie korzystam z tego widoku.
Gdyby takie coś zrobili w Forzie była by to profanacja. Turn 10 nie narzeka na kokpity, a i sama Forza wygląda cudnie…
Ja z kolei gram tylko „z kokpitu” – prawda jest taka ze maja jakies lipne te dane statystycznie pewnie sa tylko z konsol a o PC tach sie jak zwykle zapomina – i jak zwykle gra traci na wartości merytorycznej bo konsole ograniczają twórców – na pohybel konsolom i już ( foch i tyle )
„Największą niespodzianką – niestety nie obchodzącą mnie, bo nie używam widoku z kokpitu w żadnej grze.”
Zrypany pomysł, jak widać ciężko u twórców z logiką. Poczekajmy na nowego Colina pewnie też będzie bez kokpitu. Wkrótce zaczną z symulatorów wykluczać inne rzeczy, np. znaki drogowe, bo kto na zwraca uwagę, drzewa, bo niepotrzebnie zasłaniają teren, w końcu zamiast zakrętów będziemy jechać cały czas prosto, bo dane statystyczne pokazują, że większość graczy lubi się odtstresować i grać dla przyjemności jeżdżenia. Ow, come on, grow up!!!
Jakoś Forza czy Gran Turismo mają widok z kokpitu… Mnie to tłumaczenie nie przekonuje. Może usuńmy zakręty? Przecież tyle ludzi wypada z nich na żwirek!
Boty jeżdżą z widokiem za samochodem … JAK TO MA NIE BYĆ KOKPITU !? :troll face:
Zawsze jest dobre wytłumaczenie, a naiwni się znajdą i uwierzą. Niech powiedzą, że im się nie chce robić.
@TheOneKostek – bez przesady ja na konsoli zawsze włączam kokpit, ale niestety jak przyprowadziłem raz dwóch/trzech kolegów to pierwsze pytanie do mnie jak się zmienia widok na ten „z góry”. W kokpicie taka naprawdę czuć moc i emocje zderzania, ale taka jest prawda że większość lubi tak jak w GTA.
Nie nie przekonali mnie. Po prostu im się nie chciało albo ktoś ich popędza. Jeszcze czekam aż dodadzą do gry tjunink i pościgi z policją, a może i jakieś znajdźki na trasie dodadzą. Czemu nie. +jeszcze to co napisał vIE888.|Jak zrobicie to samo z DIRTem to papa CM.
@monki W Gran Turismo (5) widok z kokpitu mają tylko samochody klasy premium , standardy są pozbawione tego . 🙂
Taa, ale w FM4 już każde auto ma widok z kokpitu, i co Codies ? Nie da się ?? Za stare konsole ? Niech się gonią, Grid 2 na 1000 % nie kupię, za to sciągnę z chęcią…
Szkoda, szkoda… Ale grę i tak kupię, za długo czekałem na ten sequel :f
nie…
Ech, tak jak pisałem wcześniej – NFS od Codemasters. Jak można pisać o imersji jednocześnie usuwając widok z kokpitu? Nie wiem jak można wczuć się w atmosferę wyścigu oglądając go zza „[beeep]” samochodu. No ale przynajmniej jedna gra do kupienia mniej 🙂
Może chcą wydać widok z kokpitu w postaci płatnego DLC? Nie zdziwiłbym się…
Ja osobiście częściej wybieram widok zza samochodu ale to tylko dlatego, że lubię podziwiać wygląd tych aut w czasie jazdy. Weźmy takiego NFS nie po to tuninguje brykę wizualnie żeby potem tego nie widzieć. Jednak w bardziej wymagających ścigałkach wole widok z kokpitu. W genialnej wg mnie serii shift kiedy ważny jest każdy cm toru – widok z kokpitu najlepiej pozwala odpowiednio wchodzić w zakręty no i generalnie najlepiej się wtedy czuje prędkość i klimat ścigania.
Znowu wszystko przez te złomiaste konsole
przy grze na g27 nie wyobrażam sobie innego widoku jak z kokpitu 🙁
Z powodu tego braku widoku zza kierownicy, to zrobiła się już niezła zadyma w Internecie (polecam rzucić okiem na zachodnie fora i portale) i SŁUSZNIE. Za takie coś, Codemasters moich pieniążków nie zobaczy. Dobrze, że zawsze można liczyć na Turn 10 Studios i serię Forza Motorsport (Forza Horizon).
Alex10 Wuwu1978 i z tego że forza ma widok z kokpitu skoro cyklu dobowego nie ma (forza motorsport 4) a w gridzie wyścigi 24h były
No oczywiście, że jak Codemasters wyłączyło serwery dla PC i PS3, które miało miejsce – jeszcze raz przypominam – w czerwcu ubiegłego roku, to wiadomo, że tylko na XBoksie można przeprowadzać sobie badania, a na padzie… jest raczej tak sobie grać z widoku zza kierownicy. Druga sprawa, że mi osobiście w czasie grania w multi (gdy jeszcze działało… 🙁 ) wygodniej było grać z widokiem zza samochodu.
Moje stanowisko w tej sprawie jest jednak obojętne – sam nie muszę korzystać z tego widoku, ale jednocześnie lekko popieram „oburzenie” graczy
Przestancie marudzic o imersji itp. O jakiej wogole imersji mowic jak sie trzyma w reku pada lub zerojedynkowa klawiature zamiast kierownicy ? Startuje w rajdach amatorskich i takie gry nie maja nic wspolnego z rzeczywistoscia. Tu chodzi tylko o zabawe i najlepsza jest wtedy kiedy widzisz np.jak Twoje auto pieknymi bokami pokonuje zakrety. Jak mozna cokolwiek poczuc kiedy nie wiesz jak ustawia sie auto w zakrecie ? W widoku zza kierownicy polowy waznych informacji nie ma (np. kiedy przelamiesz drift, odlegl
…losci od innych samochodow, itp). Byc moze to kwestia przyzwyczajenia, ale jak dla mnie bardzo dobra decyzja : widko z kokpitu – niepotrzebny bajer.
Bla,bla,bla. Tyle dla mnie znaczy ta wypowiedź. Oni dalej uparcie twierdzą, że tylko 5% graczy jeździ z kokpitu? To w taki razie czemu na forach tak z 60% komentarzy to narzekania na brak tego widoku? Marna wymówka jak dla mnie, im po prostu się pewnie nie chce robić cockpit-cam i wymyśli sobie jakieś badania. |A mój Logitech Driving Force GT dalej będzie siedział w szafie i się kurzył, bo GRID 2 jak widać nie ma dla niego pracy. Pozostaje czekać na Test Drive Ferrari, może kiedyś łaskawie wyjdzie 😛
Ja wiem, że GRIDa 2 nie kupię. We wszystkie gry wyścigowe grałem z kokpitu (innych kamer nie trawię). W innych grach nie ma z tym problemu, a tu po prostu się panom z Codemasters pracować nie chce i szukają wymówek.
@HiP0L – Widok z kokpitu jest właśnie głównie przeznaczony dla tych co jeżdżą właśnie na kierownicy. Chociaż nie tylko, ja już w takiego pierwszego GRIDa grałem na widoku ze środka mimo, że nie posiadałem jeszcze wtedy kontrolera. Jak dla mnie właśnie najlepszą zabawa jest wtedy gdy widzę jak kierowca. Wtedy tak jakby wczuwam się bardziej w tą rolę, co mi z widoku z maski czy zderzaka? A znowu widok z tyłu nie nadaje się na granie na kierownicy. Mnie nie obchodzi, żeby widzieć wszystko.
W rzeczywistości kiedy prowadzę samochód nie leżę na masce albo nie biegnę za nim. Jestem w środku i siedzę za kierownicą, i muszę sobie poradzić z tym że nie widzę wszystkiego dookoła. I to jest właśnie najlepsza zabawa dla mnie w ścigankach. Kiedy czuję się prawie jak w prawdziwym samochodzie i widzę tyle samo co z prawdziwego samochodu.
„”obiekty w otoczeniu, setki innych rzeczy”” to tłumaczenie jest poprostu żałosne po co komu w grze wyścigowej ładne drzewa albo super dobrze odwzorowane budynki czy kibice jak jade 300km/h to i tak nic nie widze.W Gridzie 1 jakoś dało sie zrobić kokpity a i ładne scenerie.Tłumaczenie że 5% osób używa widoku z kokpitu to poprostu wymówka że nie chce im się robić kokpitów.Jakoś forza ma ponda 500 aut ładną grafe i scenerie i kokpity aut.
Jeszcze jedno. Powiedziałeś, że widok z kokpitu to niepotrzebny bajer? No to mi powiedz po co w takim Mass Effectcie przez wszystkie 3 części BioWare dawało możliwość grania panią Shepard, która miała podłożony głos (a w Mass Effectcie jest bardzo dużo dialogów), unikalne dialogi dla niektórych postaci. No i po co oni to wszystko robili skoro i tak z 90% graczy grało męską postacią Sheparda? Oni nie uznali, że to niepotrzebny bajer tylko zrobili to dla tych kilku % graczy. A mogli nie robić, i zaoszczędzić.
Mnie Codemasters przekonał do grida 2,mają racje że gracze mało używali kokpitu,lecz to jest tylko gra,grami się bawimy a nie robimy wszystko realistycznie to jest tylko gra,ja też mało używałem kokpitu w pierwszej części,a nawet znowu sobie zainstalowałem na blaszaka będe już przechodził gre po raz 4 czy 5,pamiętajcie od wielu lat kamera za samochodu jest bardziej popularna,i wiem że grid 2 będzie grą roku 2013.
@Pafcio 90% graczy grało męskim shepardem? hahahahahah.
Akurat GRID był jedyną grą w której ten widok mi się podobał
@ChaosPL – Nie ma tu co prowadzić dyskusji nie na temat ale na atak trzeba odpowiedzieć 😛 Napisałem „tak z 90%” Co nie oznacza, że dokładnie 90%, tak zaokrągliłem. A tak się składa, że właśnie prawie 90% graczy grało męskim Shepem, prawie, dokładnie 82%. Były podawane statystyki co do tego przez BioWare. I co jest w tym śmiesznego geniuszu? 😛
To zróbcie widok z kokpitu na PC. Problem?
Hejtujcie sobie a i tak chłopaki zrobią swoje…Znajdą się przecież tacy którzy zakupią grę niezależnie od tego czy będzie widok z kokpitu czy nie. Po za tym mi się wydaje, że Codies chcą przyciągnąć do siebie nowych graczy którzy odwrócili się od Need for Speed’a od Criterionu…i wiecie co?? Mnie kupili;-)
Dla „needforspeedowców” Grid 2 będzie dobrą alternatywą – w to nie wątpię.
Hahaha jak im brakuję pamięci to niech robią tą grę tylko na PC a nie pierdziele głupoty. A tak serio „możemy stworzyć lepsze modele pojazdów, obiekty w otoczeniu, setki innych rzeczy” No dobra lepsze modele pojazdów owszem, tu się zgadzam ale obiekty w otoczeniu i setki innych rzeczy???? A kto podczas takich wyścigów będzie się wpatrywał w jakiegoś kibica na trybunach „Ooo ładne tekstury”. Większość tych „setki innych rzeczy”na które oni poświęcą tą pamięć, która byłaby widokiem FPP nikt nie zobaczy. LOL
@Krieger a grałeś chociaż w poprzednie Race Driver’y, które jeszcze wychodziły spod szyldu TOCA?|Jeśli nie to wiedz, że GRID mimo, że skażualowany na maxa był jakąś pozostałością po Race Driverach i widok z kokpitu powinien w tym momencie być czymś zupełnie OCZYWISTYM.|Ale nie, Codies postanowili ze swych renomowanych tytułów robić NFS’y i Burnouty.|Nie rozumiem dzisiejszej polityki. Gry zamiast robić się lepsze, stają się coraz większymi gniotami. Nie wiem albo…
…albo już im się nie chce dobrych gier robić albo to gracze stali się tacy ciapowaci, że trzeba trzaskać każualami na lewo i prawo, byle by były zbyt łatwe, tylko gaz do dechy po prostej.
@Ruhisu „Nie rozumiem dzisiejszej polityki. Gry zamiast robić się lepsze, stają się coraz większymi gniotami. ” To się nazywa komercha xD
@THERON23 – a wiesz co jest w tym najzabawniejsze? KURDE przecież ja nie muszę kompa upgrade’ować żeby mi te komercyjne wymiociny ruszyły 😀 . Swoje kupowanie gier zakończyłem na premiumie do BF3 i to koniec na dłuższy czas, chyba że dowiem się że GTAV na PC została dobrze zrobiona to wtedy wydatek będzie.
Niech się już nie kompromitują z tym obciążeniem pamięci – na PC mogą sobie na to pozwolić. A tam też są fani, jak już wspomniał o 100%, których chcą zadowolić. Wg. mnie wyjdzie kolejny gniot w stylu DiRT Showdown. 5%? Nie wierzę, że tak mało ludzi jeździło z tym widokiem.
Dawno takiego bełkotu i ściemy nie czytałem… Cya GRID2…
„doświadczenie związane z jazdą w naszej grze będzie naprawdę pozwalało na imersję” – bez kokpitu .. ocb .. oddawać kokpit, grid był ŚWIETNY ale (jak dla mnie) tylko z kokpitu właśnie. :/
Co mnie najbardziej dziwi to to, że według nich chcą zadowolić causali i osoby bardziej wymagające (lubiący jazdę bardzie w stylu symulacyjnym), a widoku z kokpitu nie ma. Przecież ja sobie nie wyobrażam grać w tą grę na kierownicy z widokiem zza samochodu. A nawet jak próbowałem w GRIDzie to szło mi to bardzo bardzo kiepsko. Przecież w widoku zza kokpitu jest moim zdaniem dużo lepsza kontrola nad samochodem i łatwiej nim sterować.
@Ruhisu Hehe co racja to racja xD
Czyli spadające liście na trasie i quasi-otwarty świat vs. Kokpity. F*** You Codemasters, you killed GRiD!