rek
08.08.2012
Często komentowane 136 Komentarze

GRID 2: Pierwsze (kontrowersyjne) informacje, pełnowymiarowy trailer [WIDEO]

GRID 2: Pierwsze (kontrowersyjne) informacje, pełnowymiarowy  trailer [WIDEO]
Zgodnie z wcześniejszą obietnicą, studio Codemasters Racing ujawniło pierwsze konkretne informacje na temat gry GRID 2, kontynuacji ścigałki, uznawanej przez wielu za najlepszą w obecnej generacji platform do interaktywnej rozrywki. Są zmiany – a jedna z nich bardzo ryzykowna...

Gra pojawi się latem 2013 roku na X360, PS3 PC. Pierwsze screeny – w GALERII.

GRID 2 powstaje od dwóch lat i działa na najnowszej wersji silnika EGO. Wśród ujawnionych w pierwszym rzucie tras/lokacji znalazły się m.in. Chicago, MiamiParyż, przedstawia je pierwszy, opublikowany właśnie zwiastun:

Wśród informacji ujawnionych w chwili obecnej znajdujemy m.in. takie:

  • rzecz najważniejsza – według zapowiedzi na Eurogamerze NIE BĘDZIE WIDOKU Z KOKPITU!!! Codemasters przeprowadziło badania, z których wynika, że 95% graczy nie korzystało z tego widoku. [W naszej redakcji korzystali z niego wszyscy, więc to wasza wina…]
  • gra posiadać będzie tryb kariery dla jednego gracza, sieciowy multiplayer oraz split-screen (moduł wieloosobowy będzie miał oddzielny system rozwoju, niż single – auta zdobyte w jednym nie będą więc dostępne w drugim),
  • dzięki nowym możliwościom silnika graficznego możliwe ma być „totalne wciągnięcie graczy w atmosferę dnia wyścigów”,
  • model jazdy nosi nazwę TrueFeel Handling System, i opracowano go tak, że ma pogodzić graczy stawiających na elementy zręcznościowe i symulacje – w grze nie będzie natomiast włączanych i wyłączanych asyst, ułatwiających jazdę. W pracach nad nim pracował m.in. kierowca Formuły 2, Jordan King,
  • wśród dostępnych tras znajdą się prawdziwe tory z Azji, Europy i USA, w tym m.in. w Abu Dhabi i Miami,
  • nowością będą długie wyścigi umieszczone w quasi-otwartym świecie, gdzie do celu prowadzić będzie kilka dróg (będą to jednak wyłącznie wyścigi jeden-na-jednego),
  • w systemie AI pojawi się aż 60 różnego rodzaju zachowań, które mają nadać jeździe komputerowych/konsolowych przeciwników znamiona realizmu,
  • wśród auto nie pojawi się kilka znanych marek (nie będzie np. Porsche, Lamborghini i Ferrari, gdyż zakup tych licencji okazał się zbyt drogi), potwierdzono natomiast obecność takich aut, jak Mach 1 Mustang, BMW E30 M3, Nissan Skyline GTR R34, Chevrolet Camaro SS, McLaren MP4-12C, Mercedes SL65 AMG, BAC Mono, Pagani Huayra i Koenigsegg Agrea R. Będą one podzielone na cztery klasy, odblokowywane wraz z postępami w rozgrywce,
  • pojawi się prosty system modyfikacji osiągów aut,
  • inspiracją do oprawy graficznej są filmy Michaela Manna (reżyser m.in. „Gorączki”), kierowcom towarzyszy więc wiele efektów/smaczków – np. fruwające wraz z podmuchami wiatru liście, itd.
  • po raz pierwszy gra zostanie zaprezentowana publicznie na imprezie Eurogamer Expo w drugiej połowie września.
  • 136 odpowiedzi do “GRID 2: Pierwsze (kontrowersyjne) informacje, pełnowymiarowy trailer [WIDEO]”

    1. Zgodnie z wcześniejszą obietnicą, studio Codemasters Racing ujawniło pierwsze konkretne informacje na temat gry GRID 2, kontynuacji ścigałki, uznawanej przez wielu za najlepszą w obecnej generacji platform do interaktywnej rozrywki. Są zmiany – jedna z nich bardzo ryzykowna…

    2. Zapowiada się fajny gniot;)

    3. JAK TO NIE BĘDZIE WIDOKU Z KOKPITU!!! Osobiście z niego rzadko korzystałem ale gdy się posiada kierownice to nieodłączny element!!!! Tak więc na moje pieniądze niech nie liczą.

    4. N..ni…nie będzie…Porsche? 🙁

    5. Brak widoku z kokpitu. Przecież to cofanie się w rozwoju 😡 Jeden, sztywny model jazdy bez wyłączanych asyst to kolejna pomyłka. Wyczuwam casualowego kupsztala ;f

    6. Kopkity w Grid były średnio wykonane, ale w takim NFS Shift czy Dirt 3 po prostu fenomenalnie (warto zaznaczyć, że GRiD był pierwszy). Totalna rezygnacja z niego to moim zdaniem jedna wielka pomyłka. Pierwsze wrażenia co do zwiastunu – kolejne Call of Duty przynoszą więcej nowości niż to;). Ciężko odróżnić czy to jeszcze pierwsza część, czy już kontynuacja. Zagram chętnie, bo uwielbiam samochodówki, ale liczę na duuuuuużo więcej.

    7. jak dla mnie się fajnie zapowiada, tylko jednak… brak tego widoku z kokpitu… W pierwszej części najwięcej korzystałem właśnie z tej perspektywy… Oby chociaż widok z maski był to już się pogodzę… I oby Codies nie wyłączyli serwerów tak szybko jak w przypadku pierwszej części (albo lepiej wgl nie wyłączali 😉 ), gdzie to jakoś w połowie czerwca zeszłego roku po prostu wyłączyli serwery na PC i bodajże XBox – ot, tak sobie, a na PS3 chyba do tej pory działają (nie wiem dokładnie)…

    8. Jak na razie jestem bardzo rozaczarowany. Brak widoku z kokpitu, brak ustawien co do modelu jazdy, brak znanych marek samochodów… No cóż, zobaczymy za rok, ale jak na razie słabo to widze

    9. killercroctiktok 8 sierpnia 2012 o 08:05

      po co wam ten widok z kokpitu, przecież GRID to nie jest symulacja, ja w ogóle nie korzystałem z tej kamery w jedynce i bawiłem się świetnie. nie wiemy jeszcze jednego, czy będzie Michigan Demolition Derby???

    10. Grałem w GRIDA tylko trochę, miałem pożyczonego ale z tego co pamiętam to widok z kokpitu był w tym wszystkim najfajniejszy – czuło się, że jest ciasno (w kabinie i na torze jak się kogoś wyprzedzało). Zresztą w każdej takiej grze jest potrzebny. Nic tak nie pomaga się wczuć. Mam nadzieję, że nie wpadnie nikt na taki pomysł w FORZY nowej. Inna kwestia – zawsze przyjemnie mi się ogląda wnętrza samochodów, których raczej nie będę miał. Ach wspomnienia… i podróże po Lazurowym wybrzeżu w Porsche 😉

    11. Widok z kokpitu był w GRiDzie bardzo słaby, bo to początkowa wersja silnika, więc wtedy tez nie korzystałęm z tego widoku, ale juz np. w Dircie 3 jezdziłem tylko z tym widokiem, tak samo jak w Shiftach. Jak dla mnie to duży minus – Grid zmierza bardziej w strone arcade’ówki.

    12. O! Właśnie się dowiedziałem, że GRID2 będzie na Steamie! A w sumie to żadna nowość, patrząc na DiRTy 2 i 3…

    13. Chcą zaspokoić potrzeby zwolenników symulatorów i arkejdówek nie dając widoku z kokpitu… Ciekawe podejście.

    14. Jestem zmieszany. Wciąż czekam, ale brak widoku z kokpitu trochę rozczarowuje. Brak włączania/wyłączania asyst można przeboleć, w końcu to i tak zręcznościówka, więc dopóki nie będę irytujące jak w NFS ProStreet, to się nie ma co obawiać. |Szkoda tylko, że już emanuje casualowymi uproszczeniami.|Z roku na rok coraz mniej wartych kupna gier. Kiedyś kupowałem się po 3 na rok, teraz 1 na 2 lata, a tak to gra się w tytuły sprzed 5-7 lat, bo źle nie wyglądają i nie są tak casualowe.

    15. Hut, skąd wziąłeś te informacje? W artykule na IGN nic nie ma o braku tej kamery. Boję się :<

    16. Co?? Brak widoku z kokpitu? Chyba sobie żartują. Nawet jeśli większość graczy z niego nie korzysta to co im szkodzi dodać ten widok. Chyba tyle pracy nie pochłania zrobienie tego widoku.

    17. Oby były takie same drifty bo w 1 były genialne.

    18. SyntheticAvenger 8 sierpnia 2012 o 08:20

      95% graczy nie korzystało? Skąd oni takie dane mają? Ja sobie nie wyobrażałem inaczej grać w tą grę 😮

    19. Nie wiem gdzie oni przeprowadzali te badanie i skąd wzięli te 95%.

    20. Ale bieda.Być może po premierze zrozumieją swój błąd i przywróca to w najbliższym patchu

    21. Eee tam… to już nie to samo. Brak widoku z kokpitu ? Lipa ! Dla mnie w takich ścigałkach nie potrzebna (czytaj: „w nie-Need for Speedach”). Szkoda. Chyba zostanę przy jedynce. Dla mnie widok z kokpitu to była czysta esencja gry.

    22. Nie jestem żadnym profesjonalnym graczem w ścigałki, ale zawsze jeżdżę z widokiem z kokpitu 😡 Przecież to daje najwięcej przyjemności…

    23. Spoooko, baardzo ładnie…. Pierwszy GRID jest tak dobry, że aż się szarpnąłem na oryginała aby docenić to, że chciało im się opierać fali zidiocenia i uproszczeń w grach, a tu proszę takie wałki się słyszy… trudno, tę część se spirace….. jedyne rozwiązanie na zalewające nas coraz bardziej kretyńskie gry, DRMy. zabezpieczenia i inne ch*** muje.

    24. To trochę zabawne że z jakiegoś powodu te 5% graczy wygląda jak 95 % (w komentarzach przynajmniej) 😀

    25. Te uproszczenia idą w takim kierunku, że za parę lat otrzymamy grafikę filmową ale jedynym przyciskiem do sterowania będzie gaz. Człowieczek będzie siedział przed 100 calowym telewizorem z puszką piwa w drugiej ręce i delektował się widokami a samochód będzie jechał sam w wybranym tempie… 🙂

    26. MazooR90 po pierwsze nie musisz się chwalić że jesteś śmierdzącym piratem! Po drugie nie „se”|tylko „sobie”!

    27. Zaraz, zaraz, zaraz… Jak to nie będzie Ferrari, Lamborghini i Porsche!?!?!? Zamiast ujawniać wyniki jakiś lewych badań ujawnijcie ile kto na rękę kasy dostaje! I nie pierd*lcie że nie za drogie bo i tak zarobicie na tej grze krocie. Codemasters zamieniają się w Activision -.-

    28. brak widoku z kokpitu, i nowy silnik fizyczny?? Jaja sobie robią?? (also – jedna rzecz mnie zaciekawiła, czyżby znowu tradycyjny japoński drifting w górach?)

    29. Musze powiedzieć, że oburzenie brakiem kokpitu mnie rozbraja. Ja nie mam 3 monitorów i kierownicy aby korzystać z tego widoku, w każdym innym przypadku, widok z kokpitu przeszkadza. |Co do brakujących marek samochodów, to mnie nie przeszkadza że ich nie będzie.

    30. Shleizer -> Nie zgadzam się z tym, że brak asyst można przeboleć. Chcę aby gra trafiła do zwolenników symulatorów i arkejdówek, więc jak chcą to osiągnąć bez asyst? Zrobią model jazdy taki pomiędzy to dla hardkorów będzie za łatwo a dla każuali za trudno. Na 85% zrobią z tego arkejdówkę a to całe gadanie to rozkoszne pier****nie, żeby więcej osób grę kupiło.

    31. Bez widoku z kokpitu. ocb???? Myśmy chcieli ta sama grę z nowa grafiką, trasami i furami. A te 95 % to chyba Ameryka tylko 😛

    32. Szkoda mi tego widoku z kokpitu. Z drugiej strony… Shift 2 poszedł z prezentację kokpitu i dopracował o. Tutaj twierdzą, że inspiracją do oprawy graficznej są filmy Michaela Manna, więc pewnie spora część tych efektów nie byłaby w nim widoczna

    33. @Sh4dow3d mam 1 monitor i gram zawsze z kokpitu (o ile taki występuje) jeździ się o wiele lepiej.

    34. hmm… po premierze wyjdą mody tak jak wyszły do Shifta2, więc troszkę się uspokoiłem z tym modelem jazdy 😀

    35. @ RickAVTRMody. Hahaha. Prędzej DLC.

    36. Powiem tak: z widokiem z kopitu czy bez (chociaż i tak go nie używałem) ta gra i tak będzie dla mnie grą wyścigową roku 2013 na PC i żaden Need for Speed (mimo iż kiedyś ubustwiałem tę serie ale to było za czasów świetności Black Box bo od Criterionu NFS’a nie chcę) nie będzie jej w stanie dorównać. CZEKAM!!!

    37. No sorry ale ten brak widoku z kokpitu to śmierdzi zwykłym lenistwem twórców, a nie badaniami i brakiem zapotrzebowania… :/

    38. Brak pieniędzy na licencje? Jakoś w jedynce nie było problemu z Lambo czy Porsche… Brak kamery z kokpitu? Jedyna kamera której używałem jak pożyczyłem kiere na miesiąc 🙁 Brak wyłączania asyst? Dlaczego! Był podział serwerów z asystą albo bez i było cacy. Coraz bardziej boje się o dwójkę. Znając życie dowalą kilka/kilkanaście DLC z nowymi samochodami 🙁

    39. Nie ma widoku z kokpitu nie ma mojej kasy 🙁

    40. killercroctiktok 8 sierpnia 2012 o 08:55

      zgadzam się z CekA. nie panikujcie z powodu braku widoku z kokpitu. ciekawe jak graliście w multi w pierwszego GRIDA też z widokiem z kokpitu?

    41. Ferrari nie było i w „jedynce”, więc dla mnie żadna strata, bardziej mnie martwią tylko 4 klasy pojazdów. Mam nadzieję, że będą prototypy LMP1 i bolidy. W samym filmiku czuć klimat pierwszej części. No cóż zobaczymy co z tego wyjdzie, bo póki co możemy sobie gdybać.

    42. Brak widoku z kokpitu, Porsche, Lamborghini i Ferrari już teraz zdecydowały za mnie. Omijam grę szerokim łukiem.

    43. Całego GRIDa przeszedłem z tym widokiem (jak i każdą inną samochodówkę) i nie ważne czy to sim czy bardziej arcade. Wiadomość mnie strasznie zasmuciła. Coś czuje że chłopaki mają mało czasu i wywalili kokpity aby przyśpieszyć produkcję. Jeżeli tak zrobią z DIRT 4 to pożegnam się z grami od CM. Nosz kur….

    44. GRID : Showdown … :/

    45. No to teraz wszyscy zapaleńcy z kierownicami, mogą się polać zimną wodą i iść spać…

    46. Mam dziwne wrażenie, że twórcy chcą pójść na łatwiznę i po sukcesie pierwszej części nabić w butelkę fanów i przyciągnąć do produkcji jak najwięcej każuali. Czyli z grubsza polityka coraz większej ilości firm: „Jak się nie narobić ale jak najwięcej zarobić”

    47. CDA – zróbcie ankietę !!! „W jakim trybie widoku grasz w samochodówki.

    48. Trailer nie zachwyca i nie zachęca. Jest nudny, widziałem to już milion razy.

    49. Codemastersi już od Drugiego Dirta zaczynają mnie wnerwiać. Cóż…

    50. hehe, to nie przejdzie ;>

    Dodaj komentarz