rek
08.08.2012
Często komentowane 136 Komentarze

GRID 2: Pierwsze (kontrowersyjne) informacje, pełnowymiarowy trailer [WIDEO]

GRID 2: Pierwsze (kontrowersyjne) informacje, pełnowymiarowy  trailer [WIDEO]
Zgodnie z wcześniejszą obietnicą, studio Codemasters Racing ujawniło pierwsze konkretne informacje na temat gry GRID 2, kontynuacji ścigałki, uznawanej przez wielu za najlepszą w obecnej generacji platform do interaktywnej rozrywki. Są zmiany – a jedna z nich bardzo ryzykowna...

Gra pojawi się latem 2013 roku na X360, PS3 PC. Pierwsze screeny – w GALERII.

GRID 2 powstaje od dwóch lat i działa na najnowszej wersji silnika EGO. Wśród ujawnionych w pierwszym rzucie tras/lokacji znalazły się m.in. Chicago, MiamiParyż, przedstawia je pierwszy, opublikowany właśnie zwiastun:

Wśród informacji ujawnionych w chwili obecnej znajdujemy m.in. takie:

  • rzecz najważniejsza – według zapowiedzi na Eurogamerze NIE BĘDZIE WIDOKU Z KOKPITU!!! Codemasters przeprowadziło badania, z których wynika, że 95% graczy nie korzystało z tego widoku. [W naszej redakcji korzystali z niego wszyscy, więc to wasza wina…]
  • gra posiadać będzie tryb kariery dla jednego gracza, sieciowy multiplayer oraz split-screen (moduł wieloosobowy będzie miał oddzielny system rozwoju, niż single – auta zdobyte w jednym nie będą więc dostępne w drugim),
  • dzięki nowym możliwościom silnika graficznego możliwe ma być „totalne wciągnięcie graczy w atmosferę dnia wyścigów”,
  • model jazdy nosi nazwę TrueFeel Handling System, i opracowano go tak, że ma pogodzić graczy stawiających na elementy zręcznościowe i symulacje – w grze nie będzie natomiast włączanych i wyłączanych asyst, ułatwiających jazdę. W pracach nad nim pracował m.in. kierowca Formuły 2, Jordan King,
  • wśród dostępnych tras znajdą się prawdziwe tory z Azji, Europy i USA, w tym m.in. w Abu Dhabi i Miami,
  • nowością będą długie wyścigi umieszczone w quasi-otwartym świecie, gdzie do celu prowadzić będzie kilka dróg (będą to jednak wyłącznie wyścigi jeden-na-jednego),
  • w systemie AI pojawi się aż 60 różnego rodzaju zachowań, które mają nadać jeździe komputerowych/konsolowych przeciwników znamiona realizmu,
  • wśród auto nie pojawi się kilka znanych marek (nie będzie np. Porsche, Lamborghini i Ferrari, gdyż zakup tych licencji okazał się zbyt drogi), potwierdzono natomiast obecność takich aut, jak Mach 1 Mustang, BMW E30 M3, Nissan Skyline GTR R34, Chevrolet Camaro SS, McLaren MP4-12C, Mercedes SL65 AMG, BAC Mono, Pagani Huayra i Koenigsegg Agrea R. Będą one podzielone na cztery klasy, odblokowywane wraz z postępami w rozgrywce,
  • pojawi się prosty system modyfikacji osiągów aut,
  • inspiracją do oprawy graficznej są filmy Michaela Manna (reżyser m.in. „Gorączki”), kierowcom towarzyszy więc wiele efektów/smaczków – np. fruwające wraz z podmuchami wiatru liście, itd.
  • po raz pierwszy gra zostanie zaprezentowana publicznie na imprezie Eurogamer Expo w drugiej połowie września.
  • 136 odpowiedzi do “GRID 2: Pierwsze (kontrowersyjne) informacje, pełnowymiarowy trailer [WIDEO]”

    1. Nie robi wrażenia takiego, jak trailer pierwszej części 🙂 To było coś. Co do widoku z kokpitu, mnie tam to wisi, bo i tak grałem zza samochodu. Ta gra to czysty arcade, z kokpitu było mi jakoś tak strasznie niewygodnie, że olałem ten widok. Natomiast jak grałem w Shifta, to tam sytuacja była odwrotna – tylko z kokpitu grałem. Z zewnątrz nie byłem w stanie w ogóle nawiązać walki z rywalami, natychmiast mnie jakoś tak dziwnie nosiło po całym torze.

    2. „NIE BĘDZIE WIDOKU Z KOKPITU!!!” co oni gadają w GIRD cały czas jeździłem w tym trybie widoku nie raz tylko przełączyłem na widok z tyłu aby zobaczyć jak moja fura wygląda. GRID przyciągnął mnie głównie za sprawą świetnego driftu, mam nadzieje że i w 2 także tego trybu nie zabraknie.

    3. Ankieta była najprawdopodobniej (a nawet na pewno) robiona w USA, a hamburgery zapewne zawsze grają „zza samochodu”. DiRTa Showdown nie kupiłem, bo nie miał widoku z kokpitu, GRIDa raczej też nie kupie (a już się cieszyłem jak zobaczyłem zwiastun). Idąc dalej polityką Codemasters to w F1 2013 też nie będzie widoki z kokpitu, bo „aż 90% ludzi gra z innego widoku”. No nic…. Stany i wyspiarze są „ważniejsi” dla CM niż np. Polska. Boję się tylko, żeby w takich grach jak Forza:H nie zabrakło tego widoku z kokp

    4. @mmach1988 Grid nawet nie stara się udawać symulator, dlatego twierdzę, że można przeboleć asysty jeśli nie będą irytujące. Poza tym wątpię by Codies zwaliło model jazdy, zawsze im świetnie wychodził, choć wolę sam decydować jakiej „pomocy” potrzebuję.|Co do samochodów, to chyba niektórzy zapomnieli, że w 1 nie było ferrari (chyba tylko konsole dostały patch z ferrari), było „aż” 1 lamborghini i „aż” 1 porshe, chyba że skleroza już mnie dopadła.|Martwi mnie, że od Dirt 2 ich gry są coraz słabsze :/

    5. Wszystko zajefajnie, ale informacja o braku widoku z kokpitu była dla mnie jak lodowaty prysznic. Nie wierzę po prostu, to jest niemożliwe po prostu. Oni chyba pogłupieli. Jak mam grać na kontrolerze skoro nie będę mógł widzieć jak kierowca? |Tak mnie podjarał ten krótki teaser z poprzedniego tygodnia, że się po prostu nie mogłem doczekać dzisiejszego dnia. A tu taka „niespodzianka”. Dobrze, że do premiery jeszcze daleko, może coś się jednak opamiętają i jednak zrezygnują z tak „genialnego” pomysłu.

    6. ocb? Tylko na widoku z kokpitu… to dodaje realizmu rozgrywce… To że jakieś 6-latki poinstalowały tą gre i bawiły się modami i potrafiły tylko jeździć z kamerą z tyłu auta to mnie nie obchodzi.|Dawać mój kokpit!

    7. Czeeeekaaaam !!!

    8. Ja należę do tych 95% procent co nie zmienia faktu, że brak tego trybu to skandal (O!)

    9. twojambasador 8 sierpnia 2012 o 10:30

      No przecież wiadomo, że jak się jedzie samochodem to albo się za nim biegnie albo leży na masce.

    10. Kompletne, totalne rozczarowanie. Zaskakujące jak brak jednego elementu gry może wszystko zniszczyć… cóż, jeśli Codemasters się nie opamięta i nie wsadzi z powrotem do gry widoku z kokpitu to ja podziękuje, moich pieniędzy nie dostaną.

    11. Od czasu do czasu korzystam z widoku z kokpitu tzn. większość NFS gram z widokiem zza auta, pierwszego GRID’a w większości też,ale już np. SHIFTA 1 i 2 grałem z kokpitu bo był on tam genialnie zrealizowany. Jednak brak widoku z kokpitu w grze takiej marki jak GRID uważam, za strzał w stopę dla producentów. Brak Ferrari, Lamborghini i Porsche to też spory minus – uwielbiam Lambo. Kwestia asyst – no jeśli dadzą wybór to chyba tym bardziej trafią do większej ilości graczy ich brak wł/wy asyst to spory minus.

    12. Codies udowadniają tym, że są nastawieni na casuali bo bardziej wymagający gracze odpuszczą sobie ten tytuł i pozostaną przy pierwszym Grid albo Shiftach. Mam nadzieję, że pozostaną tak dynamiczne repleye z charakterystyczną trząsającą się kamerą. Grid to była jedyna ścigałka, w której chciało mi się oglądać powtórki. Mam nadzieje, że model zniszczeń będzie zaimplementowany bo jeśli jeszcze jego wykroją to już pojadą po bandzie po całości. I niech będą nocne wyścigi na wzór Shifta 2.

    13. Burnout/Need for Speed confirmed. Codemasters dalej nie ma pojęcia co robi. RIP.

    14. Ciekawe, że przy poprzednim GRID, Codies jakoś było stać na zakup licencji Lamborghini. Raczej wątpię by po wszystkich DIRT’ach i F1, na których na pewno zarobili nie małe pieniądze, nagle przestało ich stać na Lambo a jakimś dziwnym trafem starczy im na Koenigsegga.

    15. Aha i za brak widoku z kokpitu, czyli…. za zrobienie z ostatniego „niby” dziedzictwa serii Race Driver totalnego casualla, panom z Codies podziękuję.|Wracam do Toca Race Driver 3 i rFactora.

    16. Nie widzieliście gry, a już hejtujecie… aha, to Polska.

    17. Jeśli nie jesteś w temacie to się nie potrzebnie nie udzielaj.

    18. @p3rw3rS – Zwróć uwagę, że na razie hejtowany jest tu głównie właśnie brak widoku z kokpitu. A wywalenie kokpitu z GRIDa to według mnie niczym się nie różni od wywalenia z np. Star Wars mieczy świetlnych 😛

    19. Niech wywalą z GRIDA 2 zakręty – 95% graczy najbardziej lubi zamykać licznik na prostych 🙂

    20. DO autora – Piszę się Mustang Mach 1, nie odwrotnie 😉 .

    21. Łuu, patrząc na takie myślenie można by było z jakiegoś RPGa fantasy wywalić broń dystansową i magię, bo przecież 95% graczy korzysta z broni do walki w zwarciu 😛 Albo wywalmy z Diablo III Witch Doctora bo przecież i tak gra nim tylko 5% graczy. |PS: Oczywiście są to tylko takie przykłady mające niewiele wspólnego z rzeczywistością 🙂

    22. Jeśli nie będzie widoku zza kierownicy, to goodbye GRID 2.

    23. Jeśli naprawdę mają zamiar nie dać graczom szansy na jazdę z widokiem z kokpitu, i będzie tylko jeden model jazdy bez żadnych ustawień, to nie pozostaje nic innego, jak pocinać kolejne sezony w GRID. Sad, but true.

    24. Stupid americans!

    25. Ledwo wyszedł trailer i pierwsze informacje, a gra już zbiera negatywne opinie ^^ Tak myślałem że nie będzie się czym podniecać, ale zobaczymy do premiery, może tragedii nie będzie. Chociaż już po tym, co Codes zrobili z serią Dirt, nie można było się spodziewać niczego innego.

    26. W ścigałkach tylko widok z kokpitu i basta!

    27. Nie ma co się dziwić że zbiera negaywne opinie, skoro pierwsze informacje mówią o usunięciu z gry kilku rzeczy z których GRID zasłynął 🙂 Ja bym jednak mimo to poczekał do premiery ;D

    28. Dla mnie tam jeden grzyb czy będzie widok z kokpitu czy nie( GTR ,rFactor czy w inny pseudosymulator zawsze gram z widoku maski na hu$ mam patrzeć jak gość macha kierownicą skoro sam to w tym momencie robię (najfajniejszy dash był w toce). Oby było dobre multi (nie ma to jak zdrowa rywalizacja) i oby nie zabrakło driftu. Czekam zarówno na Grid 2 jak i na GTR 3 choć o tym ostatnio malo piszą

    29. z czym do ludzi bez widoku z kokpitu

    30. Na tym trailerze trochę dziwnie skręcają na zakrętach. Oby to nie był ten „nowy model jazdy”

    31. Ekhm… brak FPP to jajca, prawda? W końcu to najciekawszy z dostępnych widoków w samochodówkach…

    32. -1 gra do kupienia. Szkoda.

    33. @Boczek1990|Nie chłopie, nie jestem „śmierdzącym piratem” i proszę bez takich, bo to obraźliwe mocno i najwyraźniej jesteś jak „katole” – ktoś coś wspomniał w temacie tabu, to na stos go i w ogóle „moja racja jest najmojsza” cytując klasyka.|Ja po prostu nie mam litości dla gier gównianych i porąbanie pozabezpieczanych. JAk gra jest dobra i spełnia moje oczekiwania – kupuję, jeśli nie pirat zostaje na dysku albo ląduje w koszu po jednym przejściu.

    34. Sorry za przekręcenie nicka Baczek. Przydałaby się opcja „edit”.

    35. @eddiezero a kręcące się obrotomierze i ogólnie podziwianie unikalnych wnętrz? Brak kokpitu, ustalania modelu jazdy, niech jeszcze dodadzą brak tworzenia własnego Teamu i modyfikowania wyglądu auta, to kolejna kasa zaoszczędzona. Żal i brak słów…

    36. nigdy nie lubiłem widoku zza kierownicy ale w GRID-zie był dobrze zrealizowany 🙂 to był ogromny plus dla tej gry. kto pamięta tor shibuya z Astonem Martinem ten wie w czym rzecz 😀 GRID2 póki co nie ciekawe się zapowiada(po co usuwać coś co dawało frajde z jazdy?) zobaczymy gdy wyjdzie więcej informacji

    37. Ku…święte krowy się znalazły. W dzisiejszych czasach trzeba być naprawdę poj@ człowiekiem by kupować coś w ciemno, chyba ze jest się nieodpowiedzialnym szczeniakiem któremu mamusia podaje pieniążki pod nos

    38. AveKaja dla mnie widok ze srodka to tylko smaczek kturego nie urzywam jezeli ludzie uwarzaja ze powinien być to tak musi widocznie być, problem w tym ze codi ma to głęboko w du@ i te całe pie@nie ma po prostu najmniejszego sensu ,sorry za wulgaryzm ale wystarczy zobaczyć jak potraktowali Operation Flashpoint wypinając się na prośby fanów

    39. @eddiezero Tobie to raczej by się słownik przydał. Kropki i przecinki dostaniesz gratis. …………….,,,,,,,,,,,

    40. Dobrze ze jest ktoś kto zwraca na to jeszcze uwagę 🙂

    41. Nie będzie widoku z kokpitu? |No ja pier…. nie po to wydaję kasę na symulator, aby podłączyć kierę i grać jak w w zwykłą ściagałkę.|To psuje całe odczucie realizmu, kretyński pomysł. Jak chcę non-cockpit game to kupuję jakąś zręcznościówę, i niech nikt się nie tłumaczy, że to utrudnia rozgrywkę, w takich grach liczy się jak najlepsze odwzorowanie, nie tylko samej jazdy, fizyki, grafiki, dzźwięku, ale również tego uczucia przebywania wewnątrz. Niech no ja tylko im to z głowy wybiję, ostrzegam może zaboleć.

    42. Widok z pulpitu był w tej grze bardzo dobrze zrobiony, był wygodny. Dla mnie to jest kompletnie niezrozumiałe.

    43. Szkoda , że usunęli widok z kokpitu bo lubiłem patrzeć na np. jak rosną i spadają obroty przy dohamowaniach itd. 😛 No , ale zawsze zostaje widok z maski i na nim też można poczuć trochę realizmu 😀 To co Mnie skusiło to ten wyścig na początku Trailera po bezdrożach , no i nieśmiertelny Nissan Skyline 😀

    44. Kupiłbym na bank, gdyby był widok z kokpitu. Jego brak wskazuje na to, że będzie to jednak totalna arcade’ówka. Szkoda, bo poza tym wygląda fajnie.

    45. Brak kokpitu w arcadowej gierce jaką jest GRID (a dwójka zapowiada się na jeszcez bardzej arcadową) to nie wielka strata. Szkoda już raczej tych Ferrari, Lambo i Porsche.

    46. Nie było nigdy ferrari, porsche było tylko wtedy gdy chcieliśmy dołączyć do jakiegoś teamu ( samego porsche w grze do kupienia nie było ) a z Lamborghini było tylko Murcielago do wyboru. W trailerze widać samochodziki Buggy czyli gra idzie w kierunki Dirta 2. Zmienią model jazdy – chociaż ten w pierwszej części był super, model zniszczeń zapewne będzie tak samo ograniczony jak w Dircie 3 bądź Showdown. Na więcej informacji czekamy do września :/

    47. @eddiezero O, tutaj się z tobą zgodzę, patrząc na to co wyprawia Codemasters aż mi się smutno na sercu robi. Dirt Showdown, Operation Flashpoint, porzucenie serii Colin McRae, jedyną serią nad którą chyba W OGÓLE się starają coś poprawiać co roku jest F1, mimo arcadowej otoczki całej gry. Jednym słowem za ich ostatnią dobrą „nie F1” grę można uznać właśnie GRiD’a sprzed czterech lat… Szkoda praw do serii Colin McRae, przydałby się jakiś Kickstarter na remake drugiej części…

    48. Grałem tylko w demo, a owy widok z kokpitu był chyba jego największą zaletą…

    49. @AveKaja. Codemasters nie porzuciło serii Colin McRae tylko mieli prawa do nazwiska do czasów Dirta 2. Nie mogą reklamować gier jego nazwiskiem bo Colin zginął. Aczkolwiek mogli by więcej rajdów robić. GRID to gra z roku 2007, więc ma więcej jak 4 lata.

    50. W pierwszym GRiDzie był Panoz Esperante który niedoświadczony obserwator może pomylić z porsche

    Dodaj komentarz