GRID 2: Pierwsze (kontrowersyjne) informacje, pełnowymiarowy trailer [WIDEO]
Zgodnie z wcześniejszą obietnicą, studio Codemasters Racing ujawniło pierwsze konkretne informacje na temat gry GRID 2, kontynuacji ścigałki, uznawanej przez wielu za najlepszą w obecnej generacji platform do interaktywnej rozrywki. Są zmiany – a jedna z nich bardzo ryzykowna...
Gra pojawi się latem 2013 roku na X360, PS3 i PC. Pierwsze screeny – w GALERII.
GRID 2 powstaje od dwóch lat i działa na najnowszej wersji silnika EGO. Wśród ujawnionych w pierwszym rzucie tras/lokacji znalazły się m.in. Chicago, Miami i Paryż, przedstawia je pierwszy, opublikowany właśnie zwiastun:
Wśród informacji ujawnionych w chwili obecnej znajdujemy m.in. takie:
rzecz najważniejsza – według zapowiedzi na EurogamerzeNIE BĘDZIE WIDOKU Z KOKPITU!!! Codemasters przeprowadziło badania, z których wynika, że 95% graczy nie korzystało z tego widoku. [W naszej redakcji korzystali z niego wszyscy, więc to wasza wina…]
gra posiadać będzie tryb kariery dla jednego gracza, sieciowy multiplayer oraz split-screen (moduł wieloosobowy będzie miał oddzielny system rozwoju, niż single – auta zdobyte w jednym nie będą więc dostępne w drugim),
dzięki nowym możliwościom silnika graficznego możliwe ma być „totalne wciągnięcie graczy w atmosferę dnia wyścigów”,
model jazdy nosi nazwę TrueFeel Handling System, i opracowano go tak, że ma pogodzić graczy stawiających na elementy zręcznościowe i symulacje – w grze nie będzie natomiast włączanych i wyłączanych asyst, ułatwiających jazdę. W pracach nad nim pracował m.in. kierowca Formuły 2, Jordan King,
wśród dostępnych tras znajdą się prawdziwe tory z Azji, Europy i USA, w tym m.in. w Abu Dhabi i Miami,
nowością będą długie wyścigi umieszczone w quasi-otwartym świecie, gdzie do celu prowadzić będzie kilka dróg (będą to jednak wyłącznie wyścigi jeden-na-jednego),
w systemie AI pojawi się aż 60 różnego rodzaju zachowań, które mają nadać jeździe komputerowych/konsolowych przeciwników znamiona realizmu,
wśród auto nie pojawi się kilka znanych marek (nie będzie np. Porsche, Lamborghini i Ferrari, gdyż zakup tych licencji okazał się zbyt drogi), potwierdzono natomiast obecność takich aut, jak Mach 1 Mustang, BMW E30 M3, Nissan Skyline GTR R34, Chevrolet Camaro SS, McLaren MP4-12C, Mercedes SL65 AMG, BAC Mono, Pagani Huayra i Koenigsegg Agrea R. Będą one podzielone na cztery klasy, odblokowywane wraz z postępami w rozgrywce,
pojawi się prosty system modyfikacji osiągów aut,
inspiracją do oprawy graficznej są filmy Michaela Manna (reżyser m.in. „Gorączki”), kierowcom towarzyszy więc wiele efektów/smaczków – np. fruwające wraz z podmuchami wiatru liście, itd.
po raz pierwszy gra zostanie zaprezentowana publicznie na imprezie Eurogamer Expo w drugiej połowie września.
Jeeeeezu, czy wy jesteście ślepi czy nie umiecie czytać ze zrozumieniem i połapać paru faktów ? Gra zostanie pierwszy raz zaprezentowana na Eurogamer Expo, z drugiej strony wyżej pisze, że gra na Eurogamer expo nie będzie miała widoku z kokpitu. Nikt wam nie powiedział że nie będzie go w finalnej wersji gry !!!
@chuck Nie znam się na takich samochodzikach ( o ile tak to mogę nazwać ) ale dla mnie to jedno i to samo [beeep]. Dla mnie w takiej grze jak GRID nie powinno być takich pojazdów, bo to gra bardziej poważna w której jeździmy po profesjonalnych torach takich jak Yas Marina ( który widzimy w trailerze ). Co prawda w pierwszej części mieliśmy Demilition Derby i Mini formułki ( nie mówię tu o Formule Dallara ), ale to uważam za bardzo trafione pomysły. W Dircie 2 po prostu nie nawidziłem jeździć takimi buggy.
@Alex10 – no nie wiem, gdyby chodziło tylko o Expo, to nie byłoby się co przejmować brakiem widoku z kokpitu. Chyba, że CDA „wpada w panikę” bez powodu.
Z tym brakiem kokpitu to lipa a myślę, że dużo to nie kosztuje żeby zrobić deski rozdzielcze. Kurde jak w żadnej grze nie grałem w tym widoku to w tej cały czas oprócz driftów.
@DeMola to są pojazdy typowo torowe, nisko zawieszone, bardzo lekkie jedno, lub dwuosobowe bolidy dla „każdego”. Wystarczy trochę o tych samochodach poczytać, a nie wypisywać jakieś głupoty. Powodzenia w jeździe tym w terenie.
http:www.eurogamer.net/articles/2012-08-08-codemasters-responds-to-criticism-about-loss-of-in-car-view-in-grid-2 – reakcja Codies na reakcję graczy… to na razie kokpity ;/
Dla mnie brak widoku z kokpitu byłby bardzo dużym minusem. Granie z kamerą za samochodem jest dla mnie jak prowadzenie samochodu RC. Żeby naprawdę wczuć się w kierowce wyścigowego i poczuć adrenalinę muszę mieć widok który chociaż przypomina mi to co w realnym świecie.
Oj oj oj…biedna redakcja. Nie będzie widoku z kokpitu. To pewnie oceny 10 już Grid 2 od was pewnie nie dostanie co ? 😉 Ja też z tego widoku nie korzystałem nigdy w żadnej ścigałce.
Przestańcie być egoistami…|To, że ktoś nie korzysta z widoku zza kierownicy nie oznacza, że nie ma ludzi, którzy z niego korzystają.|Według mnie jest to jedyny słuszny widok przy grze na kierownicy. Aczkolwiek rozumiem, tych, którzy grają na innych widokach.
Ja zawsze w Gridzie grałem na widoku zza kierownicy, pomimo faktu że grałem na padzie od X360, a w grach nie posiadających takowego widoku grałem na widoku z maski. Nigdy nie korzystałem z widoku zza samochodu, nie wiem, dla mnie wyglądało to idiotycznie a i samochód jakoś się inaczej zachowywał… W każdym razie brak widoku zza kiery w Grid 2 to duży minus dla Codies ode mnie. No ale cóż. Jeb**a komercha
Przecież jedynka to arcadowe popłuczyny po serii TOCA, więc czego się spodziewaliście? Sam z widoku z kokpitu nie korzystam, przerzuciłem się na „zderzak”, według mnie najlepiej sprawdza się w trakcie gry na kierownicy. Niemniej w GRID 2 taki kontroler nie znajdzie racji bytu. Codemasters szmat czasu wstecz się skiepściło, a jedno przyzwoite F1 nic tutaj nie zmienia. Czekam na Project C.A.R.S. oraz multiplatformowy odpowiednik Forzy z zapasem kilkuset różnych modeli, w tym Ferrari, Porsche, Lambo…
…i wielu, wielu innych, choć wiem, że na 99,99% tego rodzaju produkcja nigdy nie powstanie. Tymczasem Codies niech nadal siedzi przy zręcznościowych gniotach pokroju Showdown’a, czy Dirt 3, bo chyba nikt nie jest na tyle naiwny, by wierzyć, że GRID, który nawet nie da możliwości wyłączenia asyst będzie czymś więcej? Pewnie znowuż skromniutki garaż i żadnych drogowych wersji pojazdów. Samozwańczy mistrzowie w tradycyjnej, niziutkiej formie. Wracam do zmodowanego drugiego Shifta i byle do Project C.A.R.S.
Ech, no to mnie załamaliście. Już szykowałem się na GRID-a. Jedynka była super, a tu taki news. Jeśli to będzie prawda to na pewno nie skuszę się na zakup. Co za czasy – każda strzelanka musi być CoD-em/Battlefield-em, a każda samochodówka NFS-em/Burnout-em. Dramat.
@maikelss – zapomniałeś o widoku z maski. Jest ok, bo kiera się wizualnie nie dubluje, ale mimo wszystko fajnie się jeździ ze środka, szkoda że skasowali.”inspiracją do oprawy graficznej są filmy Michaela Manna (reżyser m.in. „Gorączki”), kierowcom towarzyszy więc wiele efektów/smaczków – np. fruwające wraz z podmuchami wiatru liście, itd. ” – HAHAHAHHAHAHA, no super, fruwające liście na podstawie „Gorączki” Michaela Manna HAHHAHA 🙂
ocb ?! Nie będzie widoku z kokpitu ? Ale dlaczego ? Ciekawe kogo się pytali o o korzystnie z tego widoku…a samochodów też jak na lekarstwo, wolę nie czekać na to i kupić NfS:Most Wanted’a ! A właśnie firma Codemasters Racing straciła potencjalnego klienta !!!
Trailer bardzo ciekawe i zachęca do czekania i śledzenia dalszych prac. Grid 2 to bedzie wielki hit i zabawa na długie miesiące. Nie używam widoku z kokpitu i sieszę się że go nie będzie. Dla mnie od razu wiadomo że GRID 2 jest lepszy od każdego nowego NFS.
ja tam w życiu z widoku z kokpitu nie korzystałem… jeśli chodzi o mnie… to oddawało to wrażenia jak kichnięcie przy tsunami… W specjalnym fotelu, na specjalnym ekranie i dobrej konsoli może poczułbym się jak kierowca, ale patrząc na 2 kierownice, i nie mogąc się naturalnie rozglądać to daleko mi było do wczucia się w rolę…
Ech no szkoda… Ja w nie korzystałem z widoku kokpitu tylko podczas draftów i tras z którymi sobie nie radziłem. Fajnie można było się wczuć jak np szyba pękała
Kiedyś może bym nie narzekał bo zawsze korzystałem z widoku „zza pleców”. Jednak kiedy przysiadłem do NFS: Shift i Shift 2: Unleashed perspektywa patrzenia na tor zmieniła się diametralnie. Można powiedziec, że nie chciałem wychodzic z kokpitu, tak przyjemnie się grało. Ale tutaj, jeżeli gra z widokiem z kokpitu nie ma co dorównywac temu z Shift 2 to firma podejmuje dobrą decyzję w ogóle rezygnując z tego widoku. Mogliby się troszku postarac, szkoda.
W nosie mam ten widok z kokpitu.. nie będzie Lamborghini? PFFFFFFFFFFFFFFFF!!!!!! Żadna gra wyścigowa bez Lamborghini nie jest fajna.. EOT… Może nie być Porshe bo to i tak garbus z nowym silnikiem w dupie.. może nie być Ferrari od biedy ale brak Lambo? Co to do diabła drugie TDU 2?
Sam jak grałem na kierownicy to nie korzystałem z widoku z kokpitu , bo jak już ktoś wcześniej pisał , nie lubie widzieć drugiej kierownicy . Jeżeli gram na kierce , to tylko widok z maski 😀
Jak gram na kierownicy, to tylko z widokiem z kokpitu. Mi nie przeszkadzają 2 kierownice – po prostu zwracam uwagę na drogę, a nie na jakieś pierdoły.|GRID 2 bez tego widoku to będzie shit 🙁
Dobrzy są… Symulator bez kokpitu… Owszem, czasem lubiłem pojeździć z widoku na samochód (by popodziwiać grafikę) ale moim domyślnym widokiem zawsze był kokpit. Nie wiem na kim oni robili te badania…
@DeMola gdzie Ty tram buggy widzisz? Jeśli chodzi Ci o pojazdy po 0:38 to są jeśli się nie mylę BAC MONO, Ariel Atom i KTM X-Bow.
Jeeeeezu, czy wy jesteście ślepi czy nie umiecie czytać ze zrozumieniem i połapać paru faktów ? Gra zostanie pierwszy raz zaprezentowana na Eurogamer Expo, z drugiej strony wyżej pisze, że gra na Eurogamer expo nie będzie miała widoku z kokpitu. Nikt wam nie powiedział że nie będzie go w finalnej wersji gry !!!
@chuck Nie znam się na takich samochodzikach ( o ile tak to mogę nazwać ) ale dla mnie to jedno i to samo [beeep]. Dla mnie w takiej grze jak GRID nie powinno być takich pojazdów, bo to gra bardziej poważna w której jeździmy po profesjonalnych torach takich jak Yas Marina ( który widzimy w trailerze ). Co prawda w pierwszej części mieliśmy Demilition Derby i Mini formułki ( nie mówię tu o Formule Dallara ), ale to uważam za bardzo trafione pomysły. W Dircie 2 po prostu nie nawidziłem jeździć takimi buggy.
@DeVxC Było Porsche i można nim było jeździć a dokładnie PORSCHE 911 GT3 RSR i LAMBORGHINI MURCIELAGO GT, Ferrari nie było żadnego.
Widok z kokpitu? Nigdy nie korzystam w grach tego typu – tylko widok zza samochodu. Sorry redakcjo 😉
@Alex10 – no nie wiem, gdyby chodziło tylko o Expo, to nie byłoby się co przejmować brakiem widoku z kokpitu. Chyba, że CDA „wpada w panikę” bez powodu.
Z tym brakiem kokpitu to lipa a myślę, że dużo to nie kosztuje żeby zrobić deski rozdzielcze. Kurde jak w żadnej grze nie grałem w tym widoku to w tej cały czas oprócz driftów.
@DeMola to są pojazdy typowo torowe, nisko zawieszone, bardzo lekkie jedno, lub dwuosobowe bolidy dla „każdego”. Wystarczy trochę o tych samochodach poczytać, a nie wypisywać jakieś głupoty. Powodzenia w jeździe tym w terenie.
http:www.eurogamer.net/articles/2012-08-08-codemasters-responds-to-criticism-about-loss-of-in-car-view-in-grid-2 – reakcja Codies na reakcję graczy… to na razie kokpity ;/
Dla mnie brak widoku z kokpitu byłby bardzo dużym minusem. Granie z kamerą za samochodem jest dla mnie jak prowadzenie samochodu RC. Żeby naprawdę wczuć się w kierowce wyścigowego i poczuć adrenalinę muszę mieć widok który chociaż przypomina mi to co w realnym świecie.
Oj oj oj…biedna redakcja. Nie będzie widoku z kokpitu. To pewnie oceny 10 już Grid 2 od was pewnie nie dostanie co ? 😉 Ja też z tego widoku nie korzystałem nigdy w żadnej ścigałce.
U mad, CD-Action?
Przestańcie być egoistami…|To, że ktoś nie korzysta z widoku zza kierownicy nie oznacza, że nie ma ludzi, którzy z niego korzystają.|Według mnie jest to jedyny słuszny widok przy grze na kierownicy. Aczkolwiek rozumiem, tych, którzy grają na innych widokach.
Ja zawsze w Gridzie grałem na widoku zza kierownicy, pomimo faktu że grałem na padzie od X360, a w grach nie posiadających takowego widoku grałem na widoku z maski. Nigdy nie korzystałem z widoku zza samochodu, nie wiem, dla mnie wyglądało to idiotycznie a i samochód jakoś się inaczej zachowywał… W każdym razie brak widoku zza kiery w Grid 2 to duży minus dla Codies ode mnie. No ale cóż. Jeb**a komercha
Przecież jedynka to arcadowe popłuczyny po serii TOCA, więc czego się spodziewaliście? Sam z widoku z kokpitu nie korzystam, przerzuciłem się na „zderzak”, według mnie najlepiej sprawdza się w trakcie gry na kierownicy. Niemniej w GRID 2 taki kontroler nie znajdzie racji bytu. Codemasters szmat czasu wstecz się skiepściło, a jedno przyzwoite F1 nic tutaj nie zmienia. Czekam na Project C.A.R.S. oraz multiplatformowy odpowiednik Forzy z zapasem kilkuset różnych modeli, w tym Ferrari, Porsche, Lambo…
…i wielu, wielu innych, choć wiem, że na 99,99% tego rodzaju produkcja nigdy nie powstanie. Tymczasem Codies niech nadal siedzi przy zręcznościowych gniotach pokroju Showdown’a, czy Dirt 3, bo chyba nikt nie jest na tyle naiwny, by wierzyć, że GRID, który nawet nie da możliwości wyłączenia asyst będzie czymś więcej? Pewnie znowuż skromniutki garaż i żadnych drogowych wersji pojazdów. Samozwańczy mistrzowie w tradycyjnej, niziutkiej formie. Wracam do zmodowanego drugiego Shifta i byle do Project C.A.R.S.
Ech, no to mnie załamaliście. Już szykowałem się na GRID-a. Jedynka była super, a tu taki news. Jeśli to będzie prawda to na pewno nie skuszę się na zakup. Co za czasy – każda strzelanka musi być CoD-em/Battlefield-em, a każda samochodówka NFS-em/Burnout-em. Dramat.
A swoją drogą to trailer też taki sobie. Ten zapowiadający pierwszego GRID-a był boski. Ale do NFS-a od Codemasters pasuje 🙂
@maikelss – zapomniałeś o widoku z maski. Jest ok, bo kiera się wizualnie nie dubluje, ale mimo wszystko fajnie się jeździ ze środka, szkoda że skasowali.”inspiracją do oprawy graficznej są filmy Michaela Manna (reżyser m.in. „Gorączki”), kierowcom towarzyszy więc wiele efektów/smaczków – np. fruwające wraz z podmuchami wiatru liście, itd. ” – HAHAHAHHAHAHA, no super, fruwające liście na podstawie „Gorączki” Michaela Manna HAHHAHA 🙂
Jeśli te screeny nie są podkręcone, to jest świetnie.
ocb ?! Nie będzie widoku z kokpitu ? Ale dlaczego ? Ciekawe kogo się pytali o o korzystnie z tego widoku…a samochodów też jak na lekarstwo, wolę nie czekać na to i kupić NfS:Most Wanted’a ! A właśnie firma Codemasters Racing straciła potencjalnego klienta !!!
Trailer bardzo ciekawe i zachęca do czekania i śledzenia dalszych prac. Grid 2 to bedzie wielki hit i zabawa na długie miesiące. Nie używam widoku z kokpitu i sieszę się że go nie będzie. Dla mnie od razu wiadomo że GRID 2 jest lepszy od każdego nowego NFS.
Bez widoku z kokpitu (!!!), skandal. Jak widać firma bardzo chce na siłę upodobnić się do Need for Speeda (eeh…). Podziękował.
*w sensie gra, a nie firma
ja tam w życiu z widoku z kokpitu nie korzystałem… jeśli chodzi o mnie… to oddawało to wrażenia jak kichnięcie przy tsunami… W specjalnym fotelu, na specjalnym ekranie i dobrej konsoli może poczułbym się jak kierowca, ale patrząc na 2 kierownice, i nie mogąc się naturalnie rozglądać to daleko mi było do wczucia się w rolę…
Ech no szkoda… Ja w nie korzystałem z widoku kokpitu tylko podczas draftów i tras z którymi sobie nie radziłem. Fajnie można było się wczuć jak np szyba pękała
Kiedyś może bym nie narzekał bo zawsze korzystałem z widoku „zza pleców”. Jednak kiedy przysiadłem do NFS: Shift i Shift 2: Unleashed perspektywa patrzenia na tor zmieniła się diametralnie. Można powiedziec, że nie chciałem wychodzic z kokpitu, tak przyjemnie się grało. Ale tutaj, jeżeli gra z widokiem z kokpitu nie ma co dorównywac temu z Shift 2 to firma podejmuje dobrą decyzję w ogóle rezygnując z tego widoku. Mogliby się troszku postarac, szkoda.
codemasters już dawno nie zrobiła gry która by mnie tak wciągnęła jak toca czy stare cmr, zostaje mi czekać tylko na gtr3
Nie ma co panikowac jak f1 2012 dobrze sie sprzeda to moze licencje zakupia i cocpit dorobia.
No z tym widokiem kierowcy to… przegięli. Albo robimy Race Drivera, albo kolejny NFS.
W nosie mam ten widok z kokpitu.. nie będzie Lamborghini? PFFFFFFFFFFFFFFFF!!!!!! Żadna gra wyścigowa bez Lamborghini nie jest fajna.. EOT… Może nie być Porshe bo to i tak garbus z nowym silnikiem w dupie.. może nie być Ferrari od biedy ale brak Lambo? Co to do diabła drugie TDU 2?
Sam jak grałem na kierownicy to nie korzystałem z widoku z kokpitu , bo jak już ktoś wcześniej pisał , nie lubie widzieć drugiej kierownicy . Jeżeli gram na kierce , to tylko widok z maski 😀
No to co fajna seria wyścigowa zmienia się w arkejdókę?? Jak można zrobić grę bez widoku z kokpitu? A pierwsza część była fajna, a teraz …..
Jak gram na kierownicy, to tylko z widokiem z kokpitu. Mi nie przeszkadzają 2 kierownice – po prostu zwracam uwagę na drogę, a nie na jakieś pierdoły.|GRID 2 bez tego widoku to będzie shit 🙁
Żeby im dzieci makaronem obrosły za brak widoku z kokpitu……
Dobrzy są… Symulator bez kokpitu… Owszem, czasem lubiłem pojeździć z widoku na samochód (by popodziwiać grafikę) ale moim domyślnym widokiem zawsze był kokpit. Nie wiem na kim oni robili te badania…