Grid: Silnik chodzi równo, ale na pierwsze miejsce raczej nie ma co liczyć [RECENZJE][WIDEO]
Mogło być gorzej. Lepiej też.
Fani ścigałek rozgrzewają powoli maszyny przed zaplanowanym na 11 października starterem, a ci, którzy mieli już okazję siąść za kółkiem, wieszczą przyzwoitą, ale w żadnym razie nie powalającą zabawę. Średnia dla najczęściej ocenianej wersji PS4 wynosi 73%. Pomijając kilka skrajnych przypadków, opinie są przy tym dość zgodne. Popatrzcie zresztą sami:
Recenzent Wccftech przekonuje, że Grid to jedna najlepszych gier wyścigowych, z jakimi miał styczność:
Grid okazał się jedną najprzyjemniejszych gier wyścigowych, w jakie grałem. Dzięki świetnej mieszance zręcznościówki i symulatora, z szeroką gamą opcji, które pozwalają dostosować grę do siebie, nadaje się dla każdego. Co więcej dzięki systemowi nemesis oraz 400 unikalnych osobowościach sztucznej inteligencji, dosłownie każdy wyścig wydaje się inny. Mówiąc krótko Grid wygląda i brzmi świetnie, świetnie się w niego gra i ogólnie rzecz biorąc, najprawdopodobniej jest najlepszą grą Codemasters.
Podobnie jak większość innych redakcji, Push Square docenia chęć powrotu do korzeni, ale nie może się pozbyć wrażenia, że po drodze zagubiono gdzieś indywidualność i gra wydaje odrobinę nijaka:
Grid to bardzo solidna gra wyścigowa, która ogląda się na oryginał z 2008 roku pod wieloma ważnymi względami. Napakowane akcją ściganie się samo w sobie jest świetne i często nieprzewidywalne, a system jazdy cudownie zachowuje równowagę pomiędzy zręcznościówką a symulacją. Jednakże sposób prezentacji tego wszystkiego nie spełnia oczekiwań i sprawia dość tandetne wrażenie. Nie możemy pozbyć się wrażenia, że pogoń za duchem starego Grida sprawiła, że paradoksalnie grze brakuje indywidualności. Niemniej mając to wszystko na uwadze, wciąż jest tu sporo dobrego i z całą pewnością jest to jedna z najlepszych skierowanych do casuali gier wyścigowych na PS4.
Spośród anglojęzycznych portali, najsurowiej ocenił grę DualShockers, ale w gruncie rzeczy zgadza się z przedmówcami:
Dokonana przez Codemasters próba przywrócenia Grida do życia ma sporo świetnych pomysłów, ale nie potrafi zebrać ich wszystkich w spójną całość.
Jeśli mimo wszystko jesteście zainteresowani, zapoznajcie się z wymaganiami sprzętowymi i obejrzyjcie opublikowany jakiś czas temu zwiastun premierowy:
Czytaj dalej
Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.