Gry wideo? Nie widzę przeszkód! Przeżyjmy to jeszcze raz

Zobacz kolejną prelekcję z CD-Action Expo 2025.
Ostatnio Microsoft za sprawą podwyżek cen Game Passa nie ma dobrej prasy, ale oprócz ciągot monopolistycznych firma przyczyniła się do upowszechnienia ułatwień dostępu w wielu produkcjach, co jest zjawiskiem bardzo dobrym i pożądanym. Gry wideo powinny być przecież rozrywką dla wszystkich i wreszcie zaczyna dostrzegać coraz więcej platform, wprowadzając kolejne regulacje w tym kierunku. A jak właściwie te wszystkie ułatwienia są tworzone?
Tomasz „Lirin” Tworek, niewidomy konsultant ds. dostępności (accessibility) i tester podpowiedział nam, w jaki sposób projektować gry, by dobrze bawili się przy nich wszyscy – również gracze z niepełnosprawnościami.
Czytaj dalej
-
Paradox porzuca swoją Cywilizację. Millennia otrzymuje ostatni patch, a twórcy...
-
Twórcy Valor Mortis wyjaśniają, dlaczego ich gra jest soulslikiem....
-
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie 2 z nową wersją fenomenalnej modyfikacji. 20...
-
ARC Raiders opóźniono z zaskakującego powodu. Szef studia zdradził, skąd...