Gry wideo? Nie widzę przeszkód! Przeżyjmy to jeszcze raz
Zobacz kolejną prelekcję z CD-Action Expo 2025.
Ostatnio Microsoft za sprawą podwyżek cen Game Passa nie ma dobrej prasy, ale oprócz ciągot monopolistycznych firma przyczyniła się do upowszechnienia ułatwień dostępu w wielu produkcjach, co jest zjawiskiem bardzo dobrym i pożądanym. Gry wideo powinny być przecież rozrywką dla wszystkich i wreszcie zaczyna dostrzegać coraz więcej platform, wprowadzając kolejne regulacje w tym kierunku. A jak właściwie te wszystkie ułatwienia są tworzone?
Tomasz „Lirin” Tworek, niewidomy konsultant ds. dostępności (accessibility) i tester podpowiedział nam, w jaki sposób projektować gry, by dobrze bawili się przy nich wszyscy – również gracze z niepełnosprawnościami.
Czytaj dalej
-
Rekordowe zainteresowanie Predator Games – tysiące uczniów i szkół gotowych...
-
Autorzy Vampire Survivors współtworzą grę w uniwersum Warhammera. Zobacz pierwszy...
-
Turowy system walki do Pillars of Eternity jest już tuż...
-
Spektakularna porażka Concorda stała się przedmiotem debat w brytyjskim parlamencie....
