Gry wideo? Nie widzę przeszkód! Przeżyjmy to jeszcze raz
Zobacz kolejną prelekcję z CD-Action Expo 2025.
Ostatnio Microsoft za sprawą podwyżek cen Game Passa nie ma dobrej prasy, ale oprócz ciągot monopolistycznych firma przyczyniła się do upowszechnienia ułatwień dostępu w wielu produkcjach, co jest zjawiskiem bardzo dobrym i pożądanym. Gry wideo powinny być przecież rozrywką dla wszystkich i wreszcie zaczyna dostrzegać coraz więcej platform, wprowadzając kolejne regulacje w tym kierunku. A jak właściwie te wszystkie ułatwienia są tworzone?
Tomasz „Lirin” Tworek, niewidomy konsultant ds. dostępności (accessibility) i tester podpowiedział nam, w jaki sposób projektować gry, by dobrze bawili się przy nich wszyscy – również gracze z niepełnosprawnościami.
Czytaj dalej
-
1Trzesięnie ziemi w tvgry. Szef kanału odchodzi, niemal cała redakcja zwolniona
-
1Co dalej z Exodusem? Twórca Mass Effecta odchodzi z Archetype Entertainment
-
1Echa afery wokół Divinity. Swen Vincke zapowiedział specjalną sesję AMA, aby wyjaśnić tajniki produkcji gier
-
Ze świata „Harry’ego Pottera” do „Tomb Raidera”. Kolejna gwiazda dołącza do serialu Amazonu
