GTA i Minecraft: Tymi grami od lat żyje Polska według Google Trends
Jeśli kiedyś zastanawialiście się, jakie były najpopularniejsze gry w Europie w ostatnich latach, to może was zainteresować wideo przygotowane przez kanał Sundellviz. Twórca przyjrzał się w nim najchętniej wyszukiwanym tytułom w poszczególnych europejskich krajach w latach 2004-2022.
Autor użył do swojej analizy wyszukiwarki Google Trends i choć zapewnia, że dołożył wszelkich starań do jak najdokładniejszego przedstawienia wyników, to mogły wkraść się pewne nieścisłości i należy do nich podchodzić z pewnym dystansem. W wyszukiwaniach skupił się na najchętniej kupowanych grach, a także poprosił społeczność o pomoc w przygotowaniu listy ponad 100 gier.
Efekty jego pracy obejrzycie poniżej:
To bardzo ciekawa wędrówka przez przemiany, które w ostatnich 18 latach przetoczyły się przez rynek gier. Najbardziej interesuje nas jednak to, co działo się w Polsce. Google Trends nie wspomina ani razu Gothica czy Heroesów (być może wynika to z metodologii badania), za to od 2004 roku jesteśmy bastionem zainteresowania… serią GTA. Taki stan rzeczy trwał w zasadzie niezmiennie do 2011 roku, z krótkimi przerwami jedynie na The Sims 2 i Fifę 06.
Ktoś już ma pomysł, co się wydarzyło w 2011 roku? GTA zostało wtedy zdetronizowane przez Minecrafta. Tron odzyskało na chwilę po premierze GTA V w 2013 roku i edycji na PC dwa lata później, ale poza tym rządy Minecrafta pozostały w zasadzie niezachwiane. W 2015 roku zagroziły mu na moment jedynie Wiedźmin 3: Dziki Gon i Counter-Strike, a rok później: Pokemon Go.
Godny konkurent dla produkcji Mojangu znalazł się dopiero w 2018 roku w postaci Fortnite’a. Jego dominacja nie trwała jednak długo, bo w 2019 roku klocki wróciły na podium. Swoje miejsce generalnie utrzymują do dziś, z krótkimi przerwami jedynie na Cyberpunka 2077 w grudniu 2020 i Robloksa w 2021.

To wszystko dzięki patusom kupującym konsole tylko dla tej jednej gry
Apropos GTA, Dziwne, że nie było do tej pory info na stronie, że do GTA V, w wersjii next gen, dodano odbicia w RayTraicingu. W końcu auta i ludzie, oraz inne obiekty odbijają się w szybach, kałużach. Samochody w karoseriach innych pojazdów. Do tego jeszcze bardziej podbite cieniowanie. I nie zauważyłem osobiście żadnego pogorszenia płynności. Polecam sprawdzić samemu! 😀