GTA V stworzone przez… sztuczną inteligencję [WIDEO]
Dowodów na niezwykłe możliwości sztucznej inteligencji nie brakuje, a obcować z nią coraz częściej mogą także i gracze. I nie mowa tu o programowanych wcześniej NPC-ach, a np. AlphaStar, SI, która przed dwoma laty osiągnęła najwyższą rangę w rankingowym trybie StarCrafta II (bez żadnych oszustw i przy określonych limitach liczby wykonywanych akcji na minutę).
Teraz zdolności SI na innym polu przetestowali Harrison Kinsley i Daniel Kukieła. Przy użyciu stworzonego przez Nvidię GameGAN, „generatywnego modelu uczącego się wizualnie naśladować gry poprzez przyswajanie scenariuszy i aktywność klawiatury podczas treningu”, odtworzono Grand Theft Auto V. No, przynajmniej jego maluteńki fragment. Oznacza to, że wszystko, co widać na poniższym filmie, powstało tylko wyłącznie na podstawie „obserwacji” rozgrywki (notabene bota, ot, by zupełnie wykluczyć czynnik ludzki) i nie ma w tym linijki kodu stworzonej przez człowieka. GAN Theft Auto – jak je zgrabnie ochrzczono – jest ogrywane w całości w środowisku sieci neuronowej.
Właściwą rozgrywkę i omówienie całego projektu obejrzycie poniżej:
Zresztą zainteresowani mogą sami wypróbować GAN Theft Auto za sprawą dema (znajdziecie je na GitHubie, o TUTAJ).
Czytaj dalej
-
Twórcy Dead Island 2 zrezygnowali z Denuvo. Piraci coraz częściej...
-
Czy nowy dodatek do Kingdom Come: Deliverance 2 dorównuje wielkością rozszerzeniom...
-
W Warhammer 40,000: Boltgun 2 zagramy Siostrą Bitwy. Ujawniono drugą...
-
Czuliście, że wasze strzały w Battlefieldzie 6 nie trafiały wrogów? Twórcy gry...
