rek
04.01.2013
Często komentowane 120 Komentarze

Guild Wars 2: Gracze korzystający z błędu w grze zbanowani „na zawsze”. Co o tym myślicie?

Grudniowy event Wintersday w grze Guild Wars 2 dodał do niej nie tylko worek magicznych zabawek stworzonych przez Tixxa ale i pewien błąd, który gracze zaczęli wykorzystywać by zwiększyć swój stan posiadania. Choć bug był wynikiem pomyłki po stronie Arena.net szereg kont zostało zbanowanych na zawsze.

Dodatek/event Wintersday w pierwszych dniach swojego działania obciążony był błędem nazwanym „Snowflake exploit”, który graczom pozwalał uzyskać nieskończoną liczbę ektoplazmy, stanowiącej podstawę ekonomii obowiązującej w grze. Wystarczyło stworzyć specjalny przedmiot, a potem rozmontować go przy użyciu zestawu Black Lion – w efekcie otrzymywaliśmy dwie kulki ektoplazmy. Proceder można było powtarzać w nieskończoność, „rozmnażając” w ten sposób cenny surowiec.

Arena.net stosunkowo szybko znalazła błąd, ale wielu graczy zdążyło już z niego skorzystać, co zachwiało ekonomią gry. Po zakończeniu eventu (co miało miejsce wczoraj) dużą grupę graczy zbanowano na zawsze i według przedstawicieli studia nie ma odwołania od tej decyzji.

Gaile Gray, rzecznik zespołu odpowiedzialnego za support gry w ten sposób odpowiedział na forum Guild Wars 2 graczom, którzy tłumaczą, że nie wiedzieli, iż jest to błąd:

„Za każdym razem gdy bierzesz jedną rzecz, a potem robisz z niej dwie, a potem cztery, a potem szesnaście – musisz wiedzieć, że to po prostu coś niewłaściwego”

Bany na zawsze za błąd developerów? Co o tym myślicie?

120 odpowiedzi do “Guild Wars 2: Gracze korzystający z błędu w grze zbanowani „na zawsze”. Co o tym myślicie?”

  1. kotsa – naszczęście mamy takich ludzi, którzy mają w pupie prawo i z dumą krzyczą górnolotne hasła i metafory, które nie mają nic wspólnego ze sprawą. Następnie z dumą mówią, że my nie znamy się na swoich prawach konsumenckich, bo pozwalamy twórcą walczyć z oszustami, którzy psują zabawę innym graczom. A na sam koniec z uśmiechem na ustach nazywają nas pelikanami i wyrzutkami społeczeństwa.|CHWAŁA IM ZA TO !!

  2. Oj mały błąd twórcom* ;D. Niestety chorowanie na grype nie jest przyjemne;/.

  3. @Lekhimor |Ja się zgadzam, że to był exploit i, że powinna byc jakaś kara ale zasłanianie się tym aby uznać, że to tylko wina graczy to jest zwykłe zaślepienie. To anet do tego dopuścił to ICH wina. Gracze wykorzystali ICH błąd. Kotsa dobrze napisał, że powinni zachować się fair, jak tylko wykryli exploita dac newsa na stronie o tym i napisać, że może się to spotkać z karą. A nie, że poblokowali konta a DOPIERO potem wrzucili info

  4. BTW wszyscy boterzy w GW2 jedynie ułatwiają zycie graczom, sprawiają, że rzeczy są tanie i NIC absolutnie NIC nie szkodzą graczom. Nie zabierają Ci ani lootu, ani nodów, po prostu nic. Jedyne co robią to powodują spadek cen w TP. Z punktu widzenia garczy to baaaardzo dobra rzecz. Z punktu widzenia cash shopu niezbyt.

  5. aliven: szkodzą tym że ja muszę zapierdzielać 12h by coś zrobić a oni maja to w 1h…|Ktoś zarobił milion pracą inny ukradł milion który z nich jest tym uczciwym ?

  6. Bana dostało mniej niż 200 osób z ponad 2 milionów graczy (potwierdzone na forum), z czego wszystkie te osoby PERFIDNIE wykorzystały tego buga (który przez to stał się exploitem) do zarobienia sporej ilości gotówki co dawało przewagę nad innymi graczami bez żadnego wysiłku i ryzyka. ANet przy pierwszej aferze z karmą była pobłażliwa, ale zostawiła ostrzeżenie na przyszłość, a teraz ludzie płaczą, że dostali bany. Z tego miejsca również chciałbym pogratulować kotsa – silna nominacja na trolla roku 2013 🙂

  7. Każdy gracz, który ma chociaż IQ wyższe niż iloraz inteligencji kwiatka, powinien widzieć, że zwykle z 1 rzeczy nie powstają 2 takie same (chyba, że przez klonowanie lub pączkowanie). Gracze zbanowani, więc dobrze wiedzieli, że wykorzystują błąd dla własnej korzyści, miast go zgłosić producentowi, by go naprawił. Moim zdaniem bany, jak najbardziej zasłużone.

  8. @Shunex|czyli szkodza Ci na ego. Na nic więcej. Bo ja muszę coś tam a ktoś ma te coś tam szybciej. I absolutnie nie mają tego szybciej od Ciebie, oni po prostu to robią stale. To jest farmienie, nic więcej. I absolutnie oni NIC nie kradną, nagminne farmienie nodów czy też mobków to kradzież? LoL

  9. Dobre czasy GW1 mi się przypomniały. Wtedy też było parę takich akcji,

  10. Porąbańcy. Jak tworzą błąd to ich wina, a nie graczy. Jak jest możliwość to oczywiste, że ktoś skorzysta. Skur****ny

  11. aliven – wcale nie ułatwiają życia, wręcz je utrudniają. Przez boty dropnięcie materiału określonego jako „very rare” nie pozwala mi na nim sensownie zarobić chociażby na gear t3. Dlaczego? Boty powodują, że cena takiego przedmiotu zamiast wynosić 50s od sztuki, ma się w granicach 5s. Zamiast 1 przedmiotu muszę mieć 10, czyli albo sam stanę się”botem” (farmerem 🙂 ) albo będę męczył się 2 miesiące nad zbieraniem potrzebnej waluty.

  12. A co do samego błędu – zaakceptowałeś regulamin, w którym wszystko jest jasno określone. Nie podobało się? Trzeba było nie akceptować (nie grać).

  13. Ban I basta.|No exceptions.

  14. aMermanIshouldTurnToBE 4 stycznia 2013 o 13:46

    A ciężko zmniejszyć ich stan posiadania? Lepiej zbanować, tak czy siak pewnie kupią nowe egzemplarze… żałosne

  15. Okazja czyni złodzieja…

  16. I bardzo dobrze. Coś tak poważnego jak zachwianie gospodarki gry powinno być karane tak wysokimi karami. Gram w inną grę – nie jakie Runes of magic i wydawca nie dość, że zwlekał ponad miesiąc z naprawianiem błędów to i kary były żałosne a gra cały czas stara się wyjść z kolejnego już kryzysu, który powstał przez opieszałość wydawcy.

  17. No dobra, ale czemu takie sytuacje w ogóle mają miejsce?

  18. A ja uwazam ze slusznie arena postapila, cieszy mnie to ze nie uginaja sie co do surowosci kar za oszusto. Jak czytam o |te tlumaczenia tego co zrobili ci zbanowani to mnie sciska. Rozumiem ze jesli ktos zostawi otwarte drzwi to ci od razu trzeba sie wbic do czyjegos domu i go okrasc? Nice rozumowanie… |Gj arena

  19. Nie chodzi tutaj tylko o stan ich posiadania. Rzeczy takie jak ta poważnie rozregulowują rynek w grze. W cytowanym w poście z forum było nawet o tym napisane. Jeżeli graczy pozbawiło by się po prostu tego co zarobili zapewne następnym razem spróbowali by jeszcze raz na mniejszą skalę licząc na to że im się uda.|SerwusX: Któryś developer popełnił błąd zamiast 5 wpisał 1 w przepisie na item, zdarza się. Wiedziałem o tym pierwszego dnia i od razu było widać że coś jest nie tak i nie należy tego robić

  20. @Baaq a co , dostałeś bana ? 😀 |Jak dla mnie słusznie zrobili, ktoś wykorzystuje błąd w grze – dostaje bana.

  21. Według mnie to głupota karać graczy za błąd twórców. Ktoś też mógł zrobić to przez przypadek lub z ciekawości. Jak dla mnie powinni przywrócić stan kont sprzed błędu.

  22. Ja rozumiem jakby korzystali z jakiegoś pirackiego oprogramowania ale bez przesady zapłać za grę całe 200 zł dostań bana bo twórcy zrobili błąd ??

  23. „tworzą błąd” no kurcze, to jest całkiem mundre! Developerzy peridnie produkują błędy i exploity, wypuszczają je i pewnie nawet podpowiadają graczom jak je znaleźć, tylko po to żeby ich zbanować i sprzedać im gre jeszcze raz! To jest spisek! Aluminiowe czapki włóż!

  24. Ban bez litości? No ja was proszę- tak to wychodzi, jak się wydaje niedorobiony produkt. Teraz to wszyscy nagle tacy straszni obrońcy moralności, ale prawda jest taka, że to developerzy nie przyłożyli się na testach, oni dali ciała. |Ale wiadomo- przecież nie powiedzą „to nasza wina, przepraszamy”. Gdyby byli uczciwi, to co najwyżej cofnęliby zmiany w kontach do wcześniejszego stanu kasując „postępy” i dając warna i PM z wyjaśnieniem, a tak- „ban dożywotni, frajer kupi nową grę=więcej kasy dla nas”.

  25. W paczce modów do Minecrafta (Feed The Beast- czyli wyłącznie multi) nie tak wcale dawno też był błąd w modzie bodaj IndustrialCraft pozwalający kopiować w nieskończoność rudy przy pomocy crafting table. I co? Były bany? Nope.|Ale cóż- tak to jest, jak kasa do głowy uderzy, razem z nią przeświadczenie, że wszystko można. Żałosne posunięcie, tym bardziej, że nie korzystali z żadnych programów zewnętrznych, a zwalili testerzy. I wali mnie to, że to „zachwianie gospodarki”. Wina twórcy, niech się on martwi…

  26. Ehh według mnie to wina administracji … Zrobić jakiś błąd i zbanować niewinne (no może nie do końca) osoby. Wiadomo było że gracze tak postąpią 😛 . Ja rozumiem bana na miesiąc ale na zawsze?!

  27. @mongol13 Tak samo myślą Grecy protestując przeciwko podwyżką podatków: wina rządu niech on się martwi

  28. W sumie to wstyd że nawet Hut poddaje wątpliwości kto zawinił. To że błąd powstał, owszem, ich wina, tak jak wina właściciela sklepu jeśli go nie zamknął. Błąd ma na tyle oczywiste „złe” skutki że większość ludzi go nie wykorzystuje/nadużywa(ludzie którzy zrobili to raz czy dwa bana nie dostali, ludzie którzy wejdą do pustego sklepu i poinformują właścicela też nie zostaną oskarżeni). Ale ponieważ znaleźli się ludzie którzy perfidnie ten błąd wykorzystali, lepiej ich usunąć. Nastepnego buga juz nie naduzyja

  29. @Piewca- błąd powstał z winy twórcy. I to w jego zamyśle powinno być usunięcie go. Błędu, nie graczy. Bo powiedzmy sobie szczerze- w tak dużej społeczności nie wszyscy są uczciwymi ascetami i jak część z nich błąd wykryje, to go wykorzysta!|Ale wciąż- egzystencja tego buga to tylko i wyłącznie wina niedbalstwa developera! Dlatego powinni wystosować oświadczenie, a tym, którzy używali buga powinni cofnąć zmiany na koncie do dnia jego powstania. Bardzo łatwo walnąć takiego life-bana, wtedy można się wybielić!

  30. Jak u nas. Rząd robi błędy a my dostajemy bany na przyjemności.

  31. Co za nieudacznicy z tych developerów. Nie potrafią pogodzić się z tym, że to ich wina. Szkoda, że coraz więcej twórców tak robi.

  32. Dalej nikt mi nie wyjasnił czemu boty w GW2 to zuo… Sensownie, poza „bo mi nie pozwolą sprzedac czegoś za 50s buuu tylko musze kupić po 1s jak wszyscy łeeee”. A i tak. Ceny w TP maja być JAK NAJNIŻSZE. Powtórzę. JAK NAJNIŻSZE. Ogólnie tak, boty to zło. Tutaj jednak serio nie widzę nic złego w tym, że są. Z punktu widzenia gracza ogólnie to fajnie, ze są bo jest taniej. Łamią umowę i ja rozumiem, że będa banowani, nie bronię ich ale też nie widzę nic złego w tym, że sa. Ba, wrecz widzę plus. 🙂

  33. mongol ma rację, jak developer jest nieudacznikiem to jego wina, a można zrobić tzw. rerolla graczom którzy buga zrobili który spowoduje że stracą postęp w grze za określoną ilość czasu co uważam byłoby sprawiedliwą karą

  34. Miałem na myśli roll-back’a a nie rerolla XD

  35. @iHS|Dziękuję, sensowna argumentacja. |A co gdy ktoś kupi sobie równowartość golda za powiedzmy 1000$ (kilka osób) i wtedy postanowią sobie za cel zniszczenie ekonomi i rynku? Moga to de facto zrobić niskimi dość kosztami (ogólnie, nie osobistymi). W pełni legalnie. Czy wtedy anet by zareagowalo czy nie? I co jak np kilkunastu ludzi założy gildie, czego celem będzie farmienie matsów i sprzedawanie tanio? Dla funu czystego i chaosu. To tez boty? Bo bot to program/farmer farmiący bez przerwy, chyba.

  36. Zrób coś źle,a następnie obarcz winą kogoś innego. Dobra polityka.

  37. @iHS „Wydatek 1000$ to nie są niskie koszty – oczywiście, możnaby, ale zyski z takiego procederu byłyby mniejsze od wkłądu – czyli działanie bezcelowe.” Nie bezcelowe, tylko nieracjonalne. |A swoją drogą, czy gracze którzy tylko raz rozmontowali taki item o którym mowa, też byli banowani?

  38. Bardzo dobrze, że ci ludzie dostali bany. Są konsekwentni !

  39. Bardzo dobrze że ich zbanowali. Wcześniej też była taka akcja i też były perma-bany. Niech gracze uczą się na błędach innych graczy.

  40. Hmm, a nie można tego jakoś inaczej załatwić?

  41. Bardzo dobra decyzja developerów. Banować cwaniaczków bez wyjątku.|Błąd developerów? Każdy exploit w grze jest błędem developerów (bo sam od siebie nie mógł powstać), więc nie rozumiem zdziwienia.|A, jak ktoś jest uczciwy, to będzie grał do końca świata i jeden dzień dłużej.

  42. I dobrze tym [piiiiiiiiip].|Trzeba było grać normalnie nie jak debil.

  43. Zawsze jest szansa, że nauczy to myślenia takiego delikwenta. Jest szansa.

  44. @silvver – nikt nie daje perma za przypadkową reprodukcję buga. Nawet oświadczenie na dole newsa wyraźnie wskazuje że zbanowali ludzi którzy mieli okazję zauważyć że coś tu nie gra ale mimo to nie przestali bugować.

  45. Aha… czyli tworcy wiedzieli o tym exploicie od dawna (bo nawet kumpel na poczatku mowil, ze o tym wiedzial), dlugo nic nie robili ani nie latali dziury… az w koncu pobanowali userow, bo pewnie jej nie potrafia zalatac… Ma to sens.

  46. dobra decyzja ze strony „Areny”. Był już podobny błąd chwile po premierze, że kupując przedmiot u jednego merchanta u drugiego sprzedawało się go drożej o ile się nie mylę. W regulaminie który akceptujemy przy rejestracji konta także jest wzmianka o tym, że wykorzystywanie takich błędów będzie karane.

  47. SuguruMisato: z tego co wiem błąd naprawiono po 4 dniach… |Ludzie go używający z premedytacją serio myśleli że ujdzie im to na sucho ;p ?

  48. Ja przepraszam ale to ma być news czy artykuł mający na celu spowodować iż gracze mają zacząć kwestionować „prawo” wyznaczane przez producenta danej gry? Jawnie właśnie takie publikacje jak powyższa powodują że ludzie częściej kwestionują regulaminy w grach traktując wszystko logiką „skoro błąd wystąpił z winy producenta to nie nasza wina ze z niego korzystamy”, a potem jest żal i płacz że bana mają.

  49. Może i jest tak w regulaminie co nie zmienia faktu, że regulamin ten jest idiotyczny. Nie widzę absolutnie nic złego w tym, że ktoś wykorzystuje błąd zawarty w grze. Co innego jakby jakimś programem modyfikował grę tak aby mieć z tego korzyści. Wtedy ok – ban. Ale w tym przypadku wina leży całkowicie po strinie firmy. I nikt nie powinien być karany. Ewentualnie mogli by co najwyżej skasować graczom zarobione w ten sposób pieniądze.

Dodaj komentarz