29.08.2011
Często komentowane 22 Komentarze

Guild Wars 2: Nowe informacje o matchmakingu i zbieraniu przedmiotów

Guild Wars 2: Nowe informacje o matchmakingu i zbieraniu przedmiotów
W trakcie imprezy PAX Prime przedstawiciele studia ArenaNet ujawnili nowe szczegóły związane z Guild Wars 2. Dowiedzieliśmy się m.in. o systemie kojarzenia graczy i zbieraniu przedmiotów, które ma różnić się od tego znanego z innych MMO.

W przeciwieństwie do innych sieciówek, w których gracze rywalizują ze sobą, misje w Guild Wars 2 mają być tak zaprojektowane, aby gracze współpracowali ze sobą. W związku z tym mógłby pojawić się problem, gdyby w jednej drużynie znalazły się jednocześnie osoby na wysokich i niskich levelach.

Twórcy gry chcą rozwiązać ten problem za pomocą systemu, który zmniejszy silniejszym postaciom poziom i dopasuje go do możliwości słabszych towarzyszy. Dzięki temu będzie można grać wspólnie z przyjaciółmi posiadającymi bohaterów na niższych poziomach.

W Guild Wars 2 każdy gracz biorący udział w danej misji otrzyma nagrody za swoje wysiłki i to bez względu na to, jaką klasą postaci gra. Zdobycze nie będą przedstawione w formie przedmiotów wypadających z wrogów. Zamiast standardowych zbroi, czy broni otrzymamy bowiem… kody, które będziemy mogli wymienić na konkretne części ekwipunku.

22 odpowiedzi do “Guild Wars 2: Nowe informacje o matchmakingu i zbieraniu przedmiotów”

  1. W trakcie imprezy PAX Prime przedstawiciele studia ArenaNet ujawnili nowe szczegóły związane z Guild Wars 2. Dowiedzieliśmy się m.in. o systemie kojarzenia graczy i zbieraniu przedmiotów, które ma różnić się od tego znanego z innych MMO.

  2. Podoba mi się

  3. Fajnie brzmi tylko jak to będzie w praktyce

  4. No nie mogę się doczekać 🙂

  5. niezły patent.

  6. HA! No i to ukróci nieco power-leveling. Bardzo dobrze!|Wreszcie też skończą się błagania niskolevelowych znajomych o przegonienie ich pięć razy po instancji. Faktycznie wygląda na to, że będzie można wspólnie z przyjaciółmi grać w swoją storyline i dla każdego będzie to wyzwanie (pomijając punkty karmy w nagrodę). Ci ludzie są genialni. 🙂

  7. To się może udac!

  8. Pomysł podchwycony z FFXI, jeżeli się nie mylę – bardzo fajne rozwiązanie. Dodatkowo zwiększa ilość „aktywnego” contentu.

  9. Nie no, w MMO loot leci z mobów i skrzyn a nie z kodów. A obniżanie poziomu też jest co najmniej dziwne i moim zdaniem totalnie na pasuje do RPG. Nabijanie poziomów jest nieodłączną częścią tego typu gier, a tu staje sie troche bez sensu. Sporo rzeczy poprawili wzgledem jedynki, za to inne psują.

  10. A w praktyce może być tak, że postacie na wysokim lvl nie będą grały z postaciami na niższym poziomie, czyli wręcz odwrotnie niz zamierzają twórcy.

  11. Mnie tam się podoba tylko czy się uda to się okaże nie wszystkim może to pasować.

  12. @gelinor|Dlaczego expienie nie będzie miało sensu? Przecież obniżą poziom tylko i wyłącznie na czas trwania party/raidu. Po skończeniu lvl wraca do normy. Tu po prostu chodzi o wyrównanie poziomu oraz o zlikwidowania power lvlowania innych przez high lvl.

  13. Fajna opcja ;] arena.net kładzie kres mniej uczciwemu expieniu- „kolega mnie boostuje”|A kody to zapewne coś w rodzaju tokenów które znajdziemy w WoW.|Oby z jednego kodu można było wybrać kilka itemów, to pozwoli na wielokrotne bicie tych samych bossów bez zbierania niepotrzebnego sprzętu.

  14. Aha, czyli mam mieć zmniejszony poziom, bo robię koledze questa? A co z przedmiotami, które będę miał na sobie? Jeśli ich statystyki zostaną niezmienione, będę OP i tak, i tak, jeśli zostaną zmienione, na pewno będzie to się bugować, a jeżeli nie będę mógł mieć swoich przedmiotów na sobie, a nie będę miał „zamiennych”, to i tak nie pomogę koledze, bo nie mam przy sobie ni zbroi, ni miecza… Niech lepiej „zrównają” poziom stwora zamiast czepiać się mojego lvla…

  15. Panowie, Panie a graliscie wy w jedynke? | |Podejrzewam iz ekwipunek nadal nie bedzie odgrywal istotnej roli – to nie wow. | | |Liczy sie skill 🙂 | |Swietna opcja z tym rownaniem w koncu roznego rodzaju taxi sie skoncza a w normalnej rozgrywce to i tak nic nie zmieni, za to nikt ci przed nosem mobkow bil nie bedzie jednym strzalem dla jaj.

  16. Wiem, że w GW2 będzie liczył się skill, ale jednak degradacja poziomu znacznie zmniejsza ego gracza ( a przynajmniej u moich grających znajomych i mnie), a to, że ekwipunek się nie liczy, nie oznacza, że z całkowitym brakiem ekwipunku, ponieważ po zmianie „your are not enough lvl”, da się ubić jakiegoś potwora. Dlaczego nie mogą „przeskalować” mobów?

  17. ; Takie gadanie czy to zepsuje grę czy nie ,nie mając jej w rękach to zostawcie na beta testy, ewentualnie na premiere. Takie płakanie na wyrost nic nie da . 😀

  18. ciekawe rozwiązanie… tyle że pewniej bym się czuł mając za sobą high lv guild mate’a podczas walki ze smokiem (jak ta podczas gamescom) oby premiera była jak najszybciej 🙂

  19. @Nyrath|Nie da się tak po prostu 'przeskalować’ mobów, bo było by to nieuczciwe. Podczas gdy twój poziom zostaje przystosowany do poziomu moba i kolegi, z którym grasz wtedy oboje możecie ubić moba, ale gdyby był zmieniany poziom moba wtedy bić go mógłbyś tylko ty po twój kolega nic by mu nie dał rady zrobić, dlatego lepszym wyjściem jest zmiana poziomu gracza zważając jeszcze uwage na to, że high lvl po zmniejszeniu jest w pewnym stopniu silniejszy od low, a low po podwyższeniu nie dorówna prawdziwemu high

  20. @Nyrath Mnie się wydaje że to skalowanie będzie niewidoczne , że postać będzie po prostu działać jakby na odpowiednio „niższym” levelu. Albo odwrotnie , będziesz się czuł jakbyś walczył z potworem równym sobie , podejrzewam że podobna rzecz będzie z itemami.

  21. To po co w takim razie w ogóle jest system leveli ?

  22. TZW: no nolife system 🙂 – Jak najbardziej za 🙂

Dodaj komentarz