Guild Wars 2: Potężni Jotuni

Jotuni to giganci, którzy niegdyś nazywali siebie władcami gór Shiverpeak. By ukoronować swoją pozycję, wznieśli ogromny monument na ich najwyższym szczycie gór. Z czasem udało im się pokonać wszystkich, którzy w ich mniemaniu zagrażali ich władzy. Przekonani, że są najpotężniejszą rasą, niestety giganci popadli w obsesję na punkcie czystości swojej krwi i liczby bohaterów, wojowników i królów w każdej rodzinie. Stało się to zarzewiem wojny domowej – Jotuni zaczęli walczyć ze sobą, likwidując mniejsze plemiona.
Niegdyś giganci mogli korzystać z magii i byli w stanie wznosić wspaniałe monumenty – ponoć moc ta pochodziła jeszcze z czasów nim pojawili się ludzcy bogowi i powstały Bloodstones. W trakcie wojny domowej stracili jednak swoją całą wiedzę, jako że ich mędrcy zostali zabici zanim zdołali ją przekazać. Nie będąc w stanie posługiwać się magią i technologią, Jotuni stracili swoją pozycję – wspomnienia o dawnej chwale są już tylko legendami.
Giganci stali się bardziej dzicy i atakują każdego podróżnika, jakiego zobaczą. Czasem, udobruchani pochlebstwami, mogą pozwolić przejść obcym przez swój teren. Jotuni uznają tylko takich przywódców, którzy są w stanie siłą egzekwować swoje prawa – jeśli liderzy okażą słabość, zostają eliminowani przez swoich podwładnych. Liczą się dla nich krótkoterminowe zyski – mogą zabić wodza, jeśli zagwarantuje to zwycięstwo jego klanowi w toczonej aktualnie walce.
Wśród gigantów role są podzielone – mężczyźni zajmują się walką, przywództwem i eliminowaniem każdego, kto nie jest połączony z jego klanem więzami krwi, a kobiety wychowywaniem dzieci. Jotuni nie szanują także zawieranych umów i traktatów – jeśli już to tylko tymczasowo, jeśli na tym korzystają.
Giganci nie wyznają też żadnej religii, jako że uważają, iż ich moc równa jest potędze bogów. Czczą jednak swoich przodków, o których powstało wiele legend.
Jotuni pojawili się już w „jedynce”. W Guild Wars 2 twórcy gry chcieli ożywić jednak tą rasę, ukazując ich tragiczną historię o potędze, którą utracili. Giganci doczekali się także nieco nowego wyglądu – są oni wyżsi i wyglądają mądrzej niż w pierwszej części. Developerzy chcieli ich pokazać, nie jako barbarzyńców, ale istoty mądre. Ich prymitywizm – w który z czasem popadli – ilustrują jednak broń i odzież.
Czytaj dalej
16 odpowiedzi do “Guild Wars 2: Potężni Jotuni”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Studio ArenaNet ujawniło nową rasę, jaka pojawi się w nadchodzącym Guild Wars 2. Będą nią Jotuni – niegdyś potężni giganci, którzy utracili swoją dawną pozycję i moc.
Przyspieszyli by z betą zamiast robić większą ochotę na grę kolejnymi informacjami, których nie można zobaczyć na własne oczy.
Hmm, to jakas mitologiczna rasa? Bo w Aionie tez sa
Niech oni już to wydają na co oni czekaja na B&S TSW D3 ?? ahhh…
Uga buga!!!|ja chcieć graaaać!!!!!!!
„ludzcy bogowi” – brakuje jednej literki.
@KafarPL To mroźne olbrzymy z mitologii skandynawskiej.
„wyglądają mądrzej niż w pierwszej części” jeżeli to to na screenie jest z części drugiej (i wygląda mądrzej) to jak oni musieli wyglądać w pierwszej części O.o
@Kodaemon – Thx
@Priest http:wiki.guildwars.com/wiki/File:Havok_Soulwail.jpg o_O
@Priest|Nie pytaj
iHS|Oglądałeś wczoraj ten film?? Z zimną fuzją??
Dobry film był
Ta rasa będzie grywalna ?
Trerl nie|Choć AN już od dawna opisuje nie grywalne rasy były już Kodanie, Hyleki, Kraitdy, Quagganie i Grawle dziwne że o nich na CD-Action newsa nie robili a o Jotunach tak.
Zapomniałem o Skritt