Half-Life 3 planowano jako... action-RPG z proceduralną generacją?
Tak przynajmniej sugerują pliki, które Steam Database znalazło w najnowszej aktualizacji do Doty 2 Reborn. Jeden z nich nazywa się dość znamiennie - "hl3.txt". Jego istnienie potraktowalibyśmy jako mrugnięcie oka ze strony Valve, gdyby nie to, co się w nim znajduje.
A co jest w środku? Nie tylko podstawowe skrypty AI z Half-Life'a 2 i metody proceduralnej generacji przedmiotów czy spawnów przeciwników z Left 4 Dead, które najwyraźniej przenoszone są z pierwszego Source'a do drugiego. Opisany jest tam też rozwinięty system questów z dialogami, celami i NPC-ami typu zwykłych obywateli, Hunterów czy działek Combine. Zważywszy na to, że inny powiązany z hl3.txt plik o równie charakterystycznej nazwie rpg.txt pełen jest statystyk, ustawień dotyczących przedmiotów i podobnych erpegowych farfocli, można śmiało założyć, że w pewnym momencie prac nad trzecim H-L planowano go jako rolpleja. Takiego z dużym naciskiem na akcję, obsługę VR i... kolejki tyrolskie. Tak, wszystko to można znaleźć w hl3.txt.
Oprócz tego w innym powiązanym dokumencie .txt znaleziono opis "realistycznego cyklu dnia i nocy". Nie wiadomo, z jakiego okresu pochodzą wszystkie te ficzery i czy nadal są rozwijane - dają nam jednak pewien pogląd na to, jak Valve wewnętrznie eksperymentuje z pomysłami na najsłynniejszą niewydaną trzecią część serii growej wszech czasów.