Half-Life: Alyx może być największą dotychczasową premierą 2020 na Steamie

Half-Life 3 miał się nigdy nie wydarzyć. Oczywiście, „we want to believe” etc., ale Valve od czasu wypuszczenia Episode Two milczało na temat zwieńczenia historii Gordona Freemana. Plotek, spekulacji i wróżenia z fusów nie było końca, ale ostatecznie firma postanowiła wypuścić… prequel. I to do tego wyłącznie na VR. Ale wiecie co? Wszyscy i tak oszaleliśmy z entuzjazmu.
Okej, odrobinę przesadzam, jednak zapowiedź Half-Life: Alyx wywołała ogromne zainteresowanie i doprowadziła do wyprzedania zapasów Valve Index na całym świecie. Od momentu pierwszej prezentacji gry gogle znalazły dwa razy więcej nabywców niż w kilku poprzednich miesiącach na rynku i to pomimo ceny 4 669 zł – a pamiętajmy, że Alyx zadziała również na zestawach innych firm.
Spodziewaliśmy się więc, że nowy Half-Life będzie największą VR-ową premierą w historii, ale wygląda na to, iż na pecetach spokojnie może stawać w szranki także z tradycyjnymi grami. Według danych portalu PlayTracker liczba zamówień przedpremierowych przekroczyła 300 tysięcy (zaznaczmy, iż tytuł jest dodawany automatycznie do Valve Index i nowych gogli HTC), a dzięki sprzedaży w dzień premiery powinna przebić wyniki Borderlands 3, Wolcena czy Metro Exodus (oczywiście mówimy wyłącznie o Steamie) – jedyną produkcją, która może poradzić sobie lepiej od Alyx, jest Doom Eternal. Rezultat ten jest tym bardziej imponujący, gdy zdamy sobie sprawę, że tylko 1% użytkowników platformy posiada sprzęt VR.
Half-Life: Alyx na Steamie zadebiutuje 23 marca.
Czytaj dalej
9 odpowiedzi do “Half-Life: Alyx może być największą dotychczasową premierą 2020 na Steamie”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
„Half-Life: Alyx może być największą dotychczasową premierą 2020 na Steamie” – no nie, nie będzie dotychczas największą premierą bo jest nią Doom Eternal i nawet Half-Life tego nie zmieni a to dlatego, że jest tylko na VR.
Ciekaw jestem, czy ewentualny sukces Alyx skloni ich do powrotu do tworzenia gier. Standardowych, niemajacych na celu wspierania sprzedazy ich gogli. Jednak biorac pod uwage Steam, powrot do tworzenia gier bylby chyba jedynie sztuka dla sztuki.
@down już wspominali ze b c może to powrót
Gabe udzielił wywiadu i nie wspomniał o Half Life 3. Kolejna gra z serii będzie bez „3” w nazwie.
cali,|Poza tym wspominał, że chcą jeszcze mocniej iść w VR, gdyż wierzą, że to jest przyszłosć gejmingu. Chcą dostarczyć ludziom „Matrixa”, ale całkiem innego niż ten znany z filmu. Chcą przenieść granie całkowicie w wirtualną rzeczywistość, bo tradycyjny model osiągnął już szczyt swojego potencjału i nie ma w nim już za bardzo miejsca na innowacje.
Osobiście bym nie brał danych z ankiety Steam na temat ilości gogli VR. Sam posiadam już od ponad 2 lat ale nigdy nie zostały zarejestrowane w ankiecie, ponieważ kiedy Steam sprawdza specyfikację komputera to gogle mam odłączone.
@cali Half Life 2: Blue Shift 2.
@Łukaszsa po premierze Alyx szybko sie to zmieni na niekorzyść Dooma ;)|@Centek96 yo w takim razie hesli dodamy takie sytuacje, jak Twoja, to może to byc nawet 500000+ czyli jeszcze lepiej 😉
A mi jest niestety szkoda tego Half-life bo chętnie pograłbym sobie na PC