Half-Life: Alyx – Może i tylko na VR, ale za to świetne [RECENZJE]

Half-Life: Alyx – Może i tylko na VR, ale za to świetne [RECENZJE]
Tak przynajmniej twierdzą recenzenci.

No i stało się. Długo wyczekiwana kontynuacja Half-Life’a trafiła wreszcie na rynek. Choć tuż po ogłoszeniu projektu dość powszechnie narzekano na decyzję o postawieniu na VR, Valve najwidoczniej wiedziało, co robi. Alyx zgarnia świetne recenzje i może się pochwalić średnią na poziomie 92%. Co ciekawe gracze również są dość przychylni i przyznali grze 8.1/10. Oto wybrane opinie krytyków:

  • IGN: 10/10
  • VG247: 5/5
  • DualShockers: 10/10
  • PC Gamer: 92/100
  • Game Informer: 9/10
  • GamesRadar+: 4,5/5
  • PCGamesN: 9/10
  • Shacknews: 9/10
  • GameSpot: 9/10
  • Destructoid: 9/10
  • PC Games: 8/10
  • GamesBeat: 80/100
  • Litanię pochwał zaczyna IGN, odważnie deklarując, że Alyx oznacza dla VR-u wskoczenie na zupełnie nowy poziom:

    Half-Life: Alyx wyznaczyło nową poprzeczkę dla VR-u w dziedzinach interaktywności, szczegółowości i projektów poziomów, pokazując, co się stanie, jeśli światowej sławy studio postawi wszystko na nowym obszar technologii.

    Game Informer uważa, że mimo nietuzinkowej formy, Alyx to pełnowartościowa część serii:

    Half Life: Alyx to godna legendarnej serii gra, w którą po prostu trzeba zagrać. Mimo że część zagadek i walk wydaje się doklejona na siłę, całość robi bardzo dobre wrażenie. Piękny świat i mądry scenariusz wyróżniają się niezależnie od medium i są dowodem na to, że Valve wróciło do formy. Jeśli czekałeś na genialną grę, która zachęci się do zainwestowania VR, to właśnie ją znalazłeś.

    Destructoid stawia sprawę jasno: dla tej gry warto kupić sprzęt VR:

    To poważna sprawa, ludzie. 10-12-godzinny Half-Life może być produkcją, która wreszcie skłoni was do zainwestowania w sprzęt VR. Miejmy tylko nadzieję, że obudzi też Valve.

    Najbardziej krytyczny, choć wciąż zadowolony, okazał się niemieckojęzyczny portal PC Games:

    Half-Life: Alyx nie jest tak dobre, jak mogłoby być, głównie z winy sekwencji, które ciągną się zbyt długo, narzędzia uniwersalnego (ang. multi-tool), które po prostu nie jest przyjemne w użyciu i kilku banalnych decyzji projektowych. Niemniej Valve stworzyło bardzo dobry shooter VR i godną odsłonę serii Half-Life. Po prostu nie liczcie na to, że zachwyci was tak, jak zrobił to Half-Life 2 w 2004 roku.

    32 odpowiedzi do “Half-Life: Alyx – Może i tylko na VR, ale za to świetne [RECENZJE]”

    1. Tak przynajmniej twierdzą recenzenci.

    2. Pierwszy Half Life definiował sposób opowiadania historii w FPS’ach. Drugi Half Life definiował fizyke. Trzeci definiuje rozgrywke w VR. Piękna historia.

    3. Pozostaje życzyć niesamowicie dobrej sprzedaży, dostrzeżenia rynku przez innych producentów i obniżki cen sprzętu VR.

    4. W1NTER_MU7E 23 marca 2020 o 21:50

      Negatywne recenzje od graczy to głównie to że jest tylko VR czyli od ludzi łotrzy w to po prostu nie grali

    5. Dobra, dawać mi to na normalny sprzęt, bo do VR się nigdy nie przekonam.

    6. SolInvictus 23 marca 2020 o 22:42

      Ciesze sie, ze im wyszlo. Valve jest uspionym studiem, ktore robilo wyjatkowo mocne gry. Zastanawiam sie tylko, czy sukces Alyx skloni ich do powrotu pelna geba, czy beda raczej robic gry VR, chcac napedzac sprzedaz ich gogli.

    7. SolInvictus,|Gabe już deklarował kilka dni temu, że idą pełną, nomen omen, parą w VR. Według niego to jest przyszłość grania, bo tradycyjny model już osiągnął swój pełen potencjał i nie da się w nim za bardzo niczego przełomowego wymyślić. Należy więc spodziewać się kolejnych tytułów od Valve pod VR.

    8. VR bardzo szybko przeminie. Nie jest to technologia z przyszłością i dziwi mnie że Valve i Gabe tak się na nią napalają. Strzał w stope według mnie.

    9. Marzec to jak widać dość mocny miesiąc, choć HL: Alyx na razie nie spróbuję, bo nie mam sprzętu VR, to jest to na pewno ważny krok w przemyśle gier VR. Obecnie ograłem 3 ważne tytuły i o ile Animal Crossing i Ori spełniły pokładane w nich nadzieję, to Doom… może oczekiwałem czegoś innego… DOOM 2016 wydawał mi się jakoś żywszy i do tego dziś odkryłem, że teraz są 1 rodzaj amunicji jest na 2 bronie, co ogranicza rozwałkę w znaczny stopniu. Skąd ta decyzja?

    10. W1NTER_MU7E 24 marca 2020 o 01:09

      @rvn10 czemu nie jest niby technologią z przyszłością?

    11. Szkoda tylko, że zagram pewnie za 10 lat, kiedy indexa kupię za 30zł od Pana Ryśka, czy Zbyszka. Teraz jest zbyt drogi, żeby w ogóle o nim myśleć.

    12. Ogólnie Alyx prezentuje się fantastycznie z wyjątkiem jednego szczegółu jakim jest martwe tempo rozgrywki. |Niech dodadzą bieganie i będzie 10/10|@w1ntermu7e choroba lokomocyjna to jeden z powodów dla którego VR nie będzie jakoś rozchwytywany na lewo i prawo. Koncept wydania 3000zł żeby się dowiedzieć, że zbiera ci się na wymioty po 15 minutach grania jest dość słaby.|@Scorpix jeden typ amunicji na dwie bronie był w doomie 2016, nie rozumiem o co ci chodzi.

    13. MasterKondi 24 marca 2020 o 10:05

      Pewnie i tak pewna grupa ludzi mocno obniży średnią ocenę gry, bo nie grali, ale trzeba ukarać Valve za only VR.

    14. @rvn10 – VR to nie okulary 3D do telewizorów i tego typu dziwadło to coś co miało pierwsze podejście w latach 80 i teraz i to nie przeminie. Jest wykorzystywany bardziej w biznesie (Architektura i projektowanie wnętrz i prazentacje klientom szczególnie na zachodzie) w grach będzie mniej przez jakiś czas ale rozpowszechni się kolejne pokolenia będą wcześniej i częcciej grały na tego typu urządzenia i ich mózgi będą lepiej przystosowane niż nasze dlatego to już się przyjęło.

    15. Gra jest boleśnie uproszczona. Cieszę się że powstała, gram w nią z przyjemnością, ale inne gry VR przyzwyczaiły mnie do większego zakresu możliwości. Nie mogę uderzyć zombiaka cegłówką (mimo, że mogę ją podnieść), nie mogę biegać, skakać, nie mogę nawet upuścić własnego pistoletu bo jest przyklejony do dłoni. Gra jest świetna, dopieszczona, ale jednocześnie obrzydliwie konserwatywna w gameplayu. Po godzinach w Boneworks, Blade & Sorcery, Pavlovie, czuję się tu jakbym grał w grę z 2016 roku.

    16. W1NTER_MU7E 24 marca 2020 o 11:43

      A jak ktoś nie ma jak zagrać to polecam obejrzeć zakończenie gry

    17. JustARandomNickname 24 marca 2020 o 11:57

      Dopóki nie będzie na Epicu to nie kupię.

    18. Nie wiem, ja k na VR to może i jest coś ale patrząc ogólnie jak na grę shooter/fps to nie zauważyłem tam nic specjalnego. Celowniczek. Być moze dopiero w VR jest to atrakcyjne ale jeśli mieliby przenieść to na noramlne PC i monitor to nie wiem czym tam miałbym się zachwycać. Zaznaczam, że uwielbiam poprzednie czesci.

    19. O tym żę VR przeminie słychać już od kilku lat od malkontentów, a jakoś coraz więcej, coraz bardziej skomplikowanych gier wychodzi 🙂 Tendencja jest raczej wzrostowa, dlatego ja już planuje w najbliższym czasie zaopatrzyć się w jakieś dobre gogle, bo widzę, że sporo dobrej zabawy mnie omija.

    20. GandalfCzarny 24 marca 2020 o 13:14

      A kto to Alyx?

    21. @JustARandomNickname|Epic już się popisał z VR, jak wrzucili do sklepu jako exclusive Tetris Effect, do uruchomienia którego w trybie VR trzeba było instalować… Steam VR xD

    22. @Amadeone|1. Działa to nie tylko na Valve Index’ie.|2. I to nawet lepiej niż na nim – ponoć Index powoduje mdłości.Hmm, coś od Valve powoduje mdłości? Zastanawiająca prawidłowość ;)Coż, ja ani Valve ani VR szansy nie dam. Żal mi [góry] kasy na „technologię” w obecnej postaci. Może tak koło 3-4 generacji nie będzie wywoływać uśmiechu politowania.

    23. Współczuję.

    24. W1NTER_MU7E 24 marca 2020 o 14:20

      @zadymek nie index powoduje mdłości tylko sposób przemieszczania się, czyli opcja normalnego chodzenia, a nie teleportowania się. To normalna rzecz, sam miałem mdłości jak oglądałem obrazy Beksy w VR i byłem automatycznie przemieszczany, a nie „teleportowany”

    25. @w1ntermu7e Mniejsza o detale. AngryJoe twierdzi, że nie miał takiego problemu na goglach Occulus. Zakładam tylko, że na obu zestawach grał w takiej samej konfiguracji. No i gdyby to był problem tylko sposobu poruszania się, pewnie zostałby na Index.

    26. Ciekawe które zajmie miejsce na liscie najlepiej sprzedających sie gier na Steam:P

    27. GeDo,|Valve i tak rozbiło bank tym Half-Lifem, bo to gra za 60 dolarów, która sprzedała dziesiątki tysięcy egzemplarzy sprzętu wartego 1000 dolarów za sztukę. W ostatecznym rozrachunku może się okazać, że sprzedadzą tego sprzętu nie w dziesiątkach, ale setkach tysięcy. Te liczby działają na wyobraźnię.

    28. deanambrose 24 marca 2020 o 19:21

      @GandalfCzarny (propsy za nick) – Alyx to najbardziej wkur^@ca i zbędna postać w historii gier wideo, która zwalnia akcje w przecenianym Halfie 2 i jego nieco lepszych epizodach. Mam nadzieję, że pomogłem.

    29. @deanambrose Biorąc pod uwagę, że epizody koncentrują się właśnie na ” najbardziej wkur^@ca i zbędna postać w historii gier wideo”, dziwię się twojej opinii.

    30. Od 3go chapteru, to nie gra, yo gaming nowej generacji. Przedmioty sa do odwracania uwagi, a w gogpach z 4k na oko (a w takich gram) zniszczyła wizualnie wszystko, co do tej pory widziałem.

    31. Slysze wiele głosów że „Nie kupie googli dla jednej gry. A ja powiem że doświadczenie czegoś takiego jak doświadczyłem w Half-Life: Alyx nie czułem nigdy, a jestem graczem od 21 lat. Alyx to mega doświadczenie.Powiedziałbym że Half-Life Alyx zrodził we mnie chęć zainwestowania w lepsze google, obecnie mam HTC Vive ale mam ochotę na poprawienie doznań poprzez jeszcze lepszą rozdzielczość i poważnie mysle nad zakupem nowych googli. BYć może padnie na Vive Pro choc bardzo mnie kusi wywalic kase na Pimaxa 8kx

    32. @Hydro9 Jakiego uzywasz headsetu?

    Dodaj komentarz